Ana içeriğe atla

playpark

 

MALLREPORT

BUKA YURT DIŞINDA BÜYÜMEYİ HEDEFLİYOR

15.11.2018 - 10:19

Müşterilerin beklentilerine göre inovatif ve fonksiyonel ürünleri ulaşılabilir fiyatlarla sunduklarını belirten Buka Yönetim Kurulu Başkanı Suat Erdoğan, “İç pazar faaliyetlerimizin yanı sıra ihracat çalışmalarımızla yurt dışı pazarlarında da büyümeyi hedefliyoruz.” dedi.   

Buka’nın büyüme stratejilerinden bahseder misiniz? 
Henüz çok yeni bir marka olmamıza rağmen yaklaşık iki yıl gibi kısa bir süre içinde mağaza sayımızı 14’e çıkardık. Hedeflerimizi; iç pazar ve ardından yurt dışı pazarında ilerlemek üzerine planladık. 2015 yılından bugüne toplamda 60 milyon TL’lik bir yatırımla büyümeye devam ediyoruz.
İç pazar faaliyetlerimizde hızla yol alırken, yurt dışı pazar çalışmalarımızı da aynı hızla devam ettirdik. Yurt dışındaki ilk mağazamızı Kuzey Kıbrıs açtıktan sonra Bahreyn’deki mağazamızla Ortadoğu pazarına giriş yaptık. Bundan sonraki hedefimiz; yurt dışı pazarlara ağırlık vererek yurt dışında büyümek olacak. Özellikle de Rusya, Ortadoğu ve Avrupa pazarları bizim hedef pazarlarımız arasında yer alıyor. 

Markanızı farklı kılan unsurlar neler? 
Buka’nın en önemli özelliği; özgün, modüler, inovatif, özelleştirilebilir ürünler sunması. Markamız, kullanıcılarımıza mobilya alırken seçim özgürlüğü ve kullanırken de değişim özgürlüğü sunuyor. Buka olarak, tüketiciye hayal ettiği ve istediği ürünü vadediyoruz. Koltuğun kılıfının, ebadının, kolçaklarının ve ayaklarının değiştirilebiliyor olması kullanıcıların hayatına büyük kolaylık sağlıyor.

Sürdürülebilir bir marka olabilmek için müşteri memnuniyetinin önemi büyük. Peki, siz müşteri memnuniyetini sağlamak adına neler yapıyorsunuz?
Şehir yaşamının hızıyla birlikte değişen trendlere bağlı olarak tüketici alışkanlıkları da değişim gösteriyor. Günümüzde tüketiciler tasarıma dahil olabildiği, kişiselleştirilmiş, fonksiyonel ve modüler ürünleri daha fazla tercih ediyorlar. Tüketicinin beklentilerini karşılarken, ona hitap eden ve onu etkileyen özellikleri de göz önünde bulunduruyoruz. Onların beklentilerini anlayarak hem inovatif hem de fonksiyonel ürünleri ulaşılabilir fiyatlarla sunuyoruz. 
Kendi bünyemizdeki güçlü ve dinamik tasarım ekibimizle ürünlerimizi geliştiriyoruz. Bu ekipte yer alan iç mimarlar ve endüstriyel tasarımcıların tasarladıkları özgün ve kalıcı tasarımları işinin ehli mobilya ustalarımızla birlikte üretiyoruz. Müşterimizin beklentisini çok iyi anlayan bir marka olarak onların ihtiyaçlarına uygun en kaliteli ürünleri sunmaya çalışıyoruz. 

Yatırım planlarınızda neler var? Yakın zaman içerisinde açmayı düşündüğünüz mağazalar var mı?
İç pazar faaliyetlerimizin yanı sıra ihracat çalışmalarımızla yurt dışı pazarlarında da büyümeyi hedefliyoruz. Bu dönemde daha çok yurt dışına ağırlık verdiğimizi ifade edebiliriz. Ortadoğu pazarını yakından takip ediyoruz. Kısa bir süre önce Bahreyn mağazamızı açarak bu pazara giriş yaptık. Ülkemize yoğun ilgi gösteren Körfez ülkelerinden bayilik talepleri alıyoruz. Önümüzdeki dönemde Katar ve Lübnan’da mağaza açmayı hedefliyoruz.

playpark

Yukarı