Ana içeriğe atla

S

 

MALLREPORT

Birincil odak, tüketici ihtiyaç ve talepleri

10.03.2017 - 15:39

MEDİA MARKT OLARAK ŞU AN 46 MAĞAZA İLE HİZMET VERDİKLERİNİ BELİRTEN MEDİA MARKT TÜRKİYE İCRA KURULU BAŞKANI YENAL GÖKYILDIRIM, 2017 YILINDA DA EN AZ 10 MAĞAZA DAHA AÇARAK BÜYÜMEYE VE İSTİHDAM ALANI OLUŞTURMAYA DEVAM EDECEKLERİNİ BELİRTTİ. 

Media Markt yatırım anlamında neler yapıyor ya da yapmayı planlıyor? 
2016 yılını sektör ortalamasının üzerinde büyüme ile kapamış ve tüm hedeflerimizi başarıyla yerine getirmiş olmanın gururunu yaşıyoruz. 2017’ye ilişkin stratejimizi, 2016’da elde ettiğimiz başarıları bu yıl da sürdürmek üzere planlıyoruz. 
Geçtiğimiz yıl olduğu gibi “Türkiye’nin en çok tercih edilen çok kanallı elektronik perakendecisi” olma hedefiyle, yatırımlarımıza bu yıl da ara vermeden devam edeceğiz. 2017 yılının ikinci yarısında yapacağımız yatırımlar, müşterilerimiz başta olmak üzere çalışanlarımız ve tedarikçi ilişkilerimizi de kapsayan tüm ekosistemimizi memnun etme vizyonumuzun getirdiği yepyeni projeleri kapsıyor.  
Bilgi Teknolojileri (BT) bazlı sistem yatırımları yaparak çalışma süreçleri ve metodolojilerimize hız katmanın yanı sıra, çalışanlarımız için yeni eğitim sistemleri geliştireceğiz.
Çalışanlarımızla olduğu kadar, tedarikçilerimizle yürüttüğümüz süreçlerin ve diğer tüm operasyonel işlerimizin de dijitalleşmesini sağlamak ve böylece fark yaratacak katma değerli işlere daha fazla odaklanabileceğiz.  
Yeni mağaza açılışlarımız ile de Media Markt’ın sunduğu hizmetlerden faydalanamayan tüketicilerimize ulaşmayı hedefliyoruz. Aynı zamanda e-ticaret sitemizin altyapısını geliştirerek, tüketicileri yalnızca mağazalarda değil e-ticaret deneyiminde de maksimum memnuniyet seviyesine ulaştırma isteğiyle ilerliyoruz. 
Ayrıca, çoklu kanal yatırımlarımızı ve mevcut mağazalarımızın dijitalleşmesine yönelik çalışmalarımızı sürdürüyoruz. Müşterilerimize her an en güncel fiyatları ve ürün bilgisini sunmak üzere hayata geçirdiğimiz elektronik etiket uygulaması bu çalışmaların başında geliyor. Mağazalarımıza eklediğimiz dijital kiosklar sayesinde de sonsuz raf konsepti kapsamında müşterilerimizin o an mağazada stokta olmayan ürünlerin bile hızlıca satış ve gönderimini temin ediyor, stoğa bağlı kalmadan istedikleri sayıda ürünü incelemelerine imkan veriyoruz. Mağazalarımızın yanı sıra cepten, webden, uygulamadan ve tabletten ulaşılabilen satış kanallarımızı çoğaltarak tüketicilerimize uçtan uca bir deneyim yaşatıyoruz. Bununla birlikte Media Markt çalışanları, yakın zaman içinde sahip oldukları tabletlerden tüketicilerin tüm sorularını dijital dünyanın entegre çözümleri ile yanıtlayabilecekleri bir altyapıya kavuşuyor.
Müşteri ilişkileri yönetimi anlamında da önemli yatırım planlarımız mevcut. Özellikle müşteri hizmetleri ve satış sonrası noktalarda tüketicilerimize daha hızlı ve etkili hizmet sağlamak, yakın geleceğe ilişkin öncelikli hedeflerimiz arasında yer alıyor. Müşterilerimiz için alışveriş deneyimini standartların ötesine taşımak üzere, yatırımlarımızı önümüzdeki dönemde de genişletmeye devam edeceğiz. 

Mevcut çalışmalarınızın ve faaliyetlerinizin verimliliğini nasıl artırıyorsunuz? Verimli yatırım planları için nelere dikkat etmeli?
Türkiye’nin en çok tercih edilen çok kanallı elektronik perakende firması olma vizyonumuzla, verimli yatırım planları için birincil odağın, tüketici ihtiyaç ve taleplerini doğru anlamak olduğuna inanıyoruz. Biz de Media Markt olarak tüketicilerimizin beklentilerini gözlemleyerek onlara kulak veriyor ve planlarımızı edindiğimiz bu içgörüler ışığında oluşturuyoruz.
Mağaza açılışlarımızda çok detaylı, bilimsel araştırmalar yapıyoruz. En ideal lokasyonu seçmek üzere farklı analizler ışığında hareket ediyoruz. Tüketicilerimizin taleplerini ve beklentilerini yakından takip ediyor, onları anladıktan sonra bölge ve mağaza formatlarını bu doğrultuda belirliyoruz. Örneğin; tüketici ihtiyaçlarının yoğun olduğu noktalarda daha büyük metrekareli mağazalar açmakla birlikte, şehir yaşamının kalbinde, toplu taşımacılığın kesişim noktalarında farklı talepleri gözeterek küçük metrekareli mağazalara yönelebiliyoruz.

Yeni mağaza açmak kadar mevcut mağazalarda verimliliği sağlamak da önemli bir yatırım… Bu noktada sizin tercihiniz daha çok hangisine yönelik oluyor, bu tercih hangi şartlara göre değişkenlik gösteriyor? 
Avrupa’nın açık ara bir numaralı elektronik perakendecisi Media Markt olarak, 14 tanesi İstanbul’da olmak üzere Adana, Ankara, Antalya, Aydın, Bursa, Denizli, Eskişehir, Gaziantep, İzmir, İzmit, Kayseri, Samsun, Malatya, Mersin, Konya, Kahramanmaraş ve Şanlıurfa’da  yer alan toplam 46 mağaza ile hizmet veriyoruz. 2017 yılında da en az 10 mağaza daha açarak büyümeye ve istihdam alanı oluşturmaya devam edeceğiz. İlk mağazamızı açtığımız 2007 yılından itibaren benimsediğimiz planlı büyüme stratejimiz doğrultusunda her yıl artan sayıda mağaza açma hedefiyle ilerliyoruz. 
Mağaza açmak kadar mevcut mağazalara yatırım yapmanın da son derece önemli olduğuna inanıyor ve yeni nesil perakendecilik yatırımlarımızla müşterilerimizin memnuniyetini artırmaya devam ediyoruz. Onların sadece akıllarındaki bir ürünü almaya geldikleri bir adres olmanın ötesine geçmeyi, onları tüm dijital gelişmelerden, yeni teknolojilerden, dünyadaki inovasyonlardan haberdar eden bir deneyim merkezi olmayı istiyoruz.
Bu doğrultuda müşteri memnuniyetini merkeze alarak tüm mağazalarımıza müşteri deneyimi yöneticileri atadık. İnovasyon adaları ve VR deneyim standları kurarak ziyaretçilerimize inovatif ürünleri deneme imkanı da sunuyoruz. Ayrıca mağaza içinde ücretsiz internet bağlantısı sağlayarak, tüketicilerin alışveriş haricinde vakit geçirebilmeleri için lounge’lar oluşturduk.
Media Markt olarak müşteri memnuniyetini sağlamak için büyük veriyi de etkin bir şekilde kullanan talep planlama optimizasyonu, dinamik stok yönetimi ve fiyatlandırma sistemi ile her zaman en uygun fiyata talep edilen ürünün stoklarda yer almasını sağlıyoruz. Toplanan veriler sayesinde geliştirilen akıllı sistemle, talebin arttığı ürünlerin en doğru mağazada yer alması için de analitik bir yaklaşım sunuyoruz.
Dijital müşteri hizmetleri ve mağaza içi dinamik müşteri takip sistemi ile birlikte baştan sona servis ağının entegrasyonu, önümüzdeki döneme yönelik yatırım önceliklerimiz arasında bulunuyor. Bu servis entegrasyonu tüketicinin, ürününü Media Markt mağazalarından veya bir başka yerden almış olması farketmeksizin Media Markt’tan servis, kurulum, bakım ve tamir hizmetleri alabilmesine olanak tanıyor.
 

GGG

Yukarı