Ana içeriğe atla

 

AVM

MALLREPORT

BİR HAYALDEN MODA DEVİNE

12.11.2020 - 11:17

Ipekyol, Twist, Machka Yönetim Kurulu Üyesi Nejdet Ayaydın markaları üzerine konuştuk. Sektörde ulaştıkları noktayı ‘bir hayali gerçeğe dönüştürme hikayesi’ olarak özetleyen Ayaydın, “Biz hayallerimizle başladığımız bu yolculukta ilk günden beri en iyisini yapmayı amaçladık. Bunun yanında 30 seneyi aşkındır hizmet veren bu hikayemizde ilk günden beri modaya yön veren markalar arasında olmayı hedefliyoruz, keza bunu başardık da” dedi.

Nejdet Bey, kariyerinize nasıl başladınız?

Aslında bu mesleğimin ilk sinyalleri henüz biz Mardin’deyken abimin hayali olan, Türk kadınlarına ilham verecek, onların hikayelerine eşlik edecek ve modaya yön verecek bir marka kurma düşüncesiyle başladı. O yılların şartlarında değerlendirdiğimizde bu tarzda güçlü bir marka bulabilmek neredeyse yok denecek kadar azdı ve alternatif ne yazık ki yoktu. Fakat biz her zaman potansiyelimizin farkındaydık. Bu vesileyle abim Yalçın Ayaydın’ın kurmuş olduğu Ayaydın Grubu’nda çalışmaya başlayarak kariyerime başladım diyebilirim. İlk başlarda her işi yapıyorduk çünkü bu işin önce mutfağını öğrenmemiz gerekiyordu. Neredeyse her departmanda çalıştık, öğrendik ve bilgiye doymadık. Hep kendimizi geliştirmeye yönelik hareket ettik ve modaseverlere her daim kusursuz hizmet veren bir marka olmayı hedefledik. Şu anda vaktimin büyük bir kısmını sahada, mağazalarımızda ve iş ortaklarımızla olan stratejik süreçlerin yönetiminde geçiriyorum. 

Peki, Ipekyol markasının doğuşundan bahsedebilir misiniz?

Bahsettiğim gibi Ipekyol’u kurma düşüncesi abim Yalçın Ayaydın’ın hayalini gerçeğe dönüştürme hikayesiydi. Ipekyol bizim ilk göz ağrımız, heyecanımızı hala ilk günkü gibi yaşıyoruz çünkü Ipekyol’u kurarken biliyorduk ki bu başarımızın ilk adımıydı. Dönemin koşullarında kumaşından tasarımına, güncel modayı Türk kadınına sunmayı hedefleyen marka başarısı ne yazık ki oldukça azdı. Biz burada tüm bunları sunabilen ve bunu mağazada kusursuz bir hizmet anlayışıyla servis edebilen bir marka olarak müşterimizin karşısına çıktık. Keza bu başarımız bugün Türkiye’de kadınlarımızın algısına oturmuş bir gerçek.

Şu an Ipekyol çatısı altında hangi markalar var? Bu markaların farklılıkları neler?

Ayaydın-Miroglio Grubu olarak; Ipekyol, Twist ve Machka markalarımızla müşterilerimize hizmet veriyoruz. Ipekyol dediğim gibi bizim ilk göz ağrımız, ilk günden beri yüksek kalitede modaya adapte olabilen fakat bir diğer yandan ‘’zamansız’’ diyebileceğimiz bir çizgisi var. Modern ve şehirli kadınlara hitap eden Ipekyol, günlük bir plandan iş hayatına özel bir seçki oluştururken, aynı zamanda davetler için feminen ve modern tasarımlar sunuyor. Twist ise, ‘’Sokağın Özgür Ruhu’’ mottosuyla hareket eden, kuralsız, genç ve enerjisi hiç bitmeyen bir markamız. Burada güncel trendleri kendi stil anlayışımıza göre yorumlamayı seviyoruz. Genç ve genç olmayı seven, renkleri özgürce kullanmaktan çekinmeyen ve farklı stilleri bir arada kullanmayı tercih eden modaseverlere hitap ediyoruz. Machka ise Türkiye’nin ilk tasarımcı etiketi taşıyan pret-a-porter markası olarak müşterilerimizle buluşuyor. Burada Ayşe ve Ece Ege’nin kusursuz tasarım görüşüyle hareket ediyoruz ve müşterilerimize eşsiz kalıplarda, zamansız fakat günümüz moda anlayışına kendi tasarım skalasıyla dönüşebilen bir koleksiyon seçkisi sunuyoruz. Feminen olduğu kadar romantik parçalar vaat eden markamız ustalıkla işlenmiş, lüks ve kusursuz siluetlerden oluşuyor.

Kaç mağazada hizmet veriyorsunuz? Gerek yurt içi gerekse yurt dışı olmak üzere 2021 yatırım planlarınızı öğrenebilir miyiz?

Ipekyol, Twist ve Machka olarak Türkiye genelinde şu anda toplam 245 mağazamızla müşterilerimize hizmet veriyoruz.  Yurtdışında ise şu anda 12 farklı ülkede 50 mağazamız bulunuyor. Önümüzdeki dönemde de, her ne kadar pandemi araya girse de mağaza açma anlamında yatırımlarımız hem yurtiçi hem de yurtdışı olmak üzere devam edecek. Bir diğer yandan artık dijital dünyanın rüzgarını arkamıza aldık. Bu kapsamda diğer satış kanallarında yani e-ticaret platformlarındaki mevcut işbirlikçilerimizin yanı sıra perakende özelinde, içerisinde ciddi potansiyel barındıran yeni işbirlikçilerimiz ile yeni projeler için hazırlanıyoruz.

Biraz da dijital dönüşümden bahsedelim. Online mağaza operasyonunu nasıl yönetiyorsunuz?

Online mağaza operasyonlarımızı müşterilerimize en iyi şekilde stok ve ürün sunabilmek adına entegre bir şekilde yürütüyoruz. Tüm mağazalarımız hem perakende hem de online mecralarımız, müşterilerimize kusursuz alışveriş deneyimi sunmak üzere çalışıyor. Web sitelerimiz ve mobil uygulamalarımızı günün trendlerine göre güncelliyoruz; sosyal medya, e-mail, SMS ve push kanalları ile müşterilerimize düzenli iletişim yapıyoruz.



Pandemi döneminden tekstil sektörü de etkilendi. Ancak Ipekyol olarak hep ileriye gidiyorsunuz. Bu başarının sırrı nedir?

Biz hayallerimizle başladığımız bu yolculukta ilk günden beri en iyisini yapmayı amaçladık. Bunun yanında 30 seneyi aşkındır hizmet veren bu hikayemizde ilk günden beri modaya yön veren markalar arasında olmayı hedefliyoruz, keza bunu başardık da. Koleksiyonlarımızda kadınların stiline ilham verecek güncel trendleri sunarken aynı zamanda hizmet kalitemizden taviz vermeden, müşterimizin evindeymişçesine hissedeceği sıcaklıkta bir hizmet sunabilmeyi amaçladık. Bir diğer yandan değişen dünyaya ayak uyduracak gelişimlere yönelik fikirlere her daim kapımız açık. Tüm bu kriterler bir araya gelince de başarı yanınızda oluyor diyebilirim.

ASDAS

Yukarı