Ana içeriğe atla

https://www.dsdamat.com/

 

MALLREPORT

Bella Maison ile “Evde yaşam keyfi’’ başlıyor!

06.10.2017 - 14:17

Bella Maison’un kuruluş öyküsünü, markanın büyüme hedeflerini dinlemek üzere Bella Maison Yönetim Kurulu Başkanı Muhammed Tan ile bir araya geldik. 

Yoğun rekabetin yaşandığı ev eşyaları sektörüne yeni bir marka daha girmeye hazırlanıyor; Bella Maison.... Ekim ayının sonunda ilk mağazasını Küçükyalı’daki Rönesans Gayrimenkul’ün Hiltown AVM projesinde açacak olan marka, kasım ayı içerisinde Forum İstanbul’da da mağaza açacak. Yıl sonuna kadar markanın hedefi Avrupa yakasında 1 mağaza daha açarak, yılı 3 mağaza hedefiyle kapatmak.

Geçtiğimiz yıldan beri Bella Maison markasını duymaya başlamıştık. İlk mağaza nerede, ne zaman açılıyor? 
İki yıldan beri markamız üzerinde hassasiyetle çalışıyoruz. Sık eleyip ince dokuduk, İstanbul’daki birçok AVM’yle görüştük. Tüm bu fizibiliteler sonucunda ilk mağazamızı eylül ayında Rönesans Gayrimenkul’ün ayda 2,5 milyon kişiyi ağırlayacağı Küçükyalı’daki Hilltown AVM’de açmaya karar verdik. 220 metrekarelik büyük bir alana sahip olacak mağazamız. Markamızın konumlandırmasında ise öncelikli olarak AVM’lerin içerisinde mağazalar açmak bulunuyor. Daha sonra ise İstanbul’un prestijli caddelerinde mağazalar açacağız. Yıl sonunda Avrupa Yakası’nda 2 ve Anadolu Yakası’nda 1 tane olmak üzere toplamda 3 mağazaya ulaşmayı, 2018 yılında ise Türkiye’de 8 yeni mağaza açmayı hedefliyoruz.  

Ev tekstili yoğun rekabetin yaşandığı bir sektör… Peki, Bella Maison hangi özellikleriyle diğer firmalar arasından sıyrılıyor? Bella Maison’un iddiası nedir?
Bella Maison’un en büyük farkı, müşterilerine sonsuz bir konsept ayrıcalığı sunması. Alacakları her bir ürünü, başka bir ürünle çok rahat kombin edebilecekler. Biz onlara seçenek sunacağız. Gerisi ise onların yaratıcılıklarına kalmış. İsterlerse mağaza görevlilerimizden de destek alarak evleri için en güzel kombinleri yapabilecekler. Neden müşterilerimiz sadece belli kalıplarla sınırlı kalsınlar ki? Müşterinin seçme özgürlüğünün kendisinde olması müthiş bir şey. Biz bu hissi mağazalarımızın her metrekaresinde müşterimize yansıtacağız. Müşterilerimiz uyurken giyeceği pijama ile içinde uyuyacağı nevresimde bile bir renk ahengi yakalayacak. Tam da bu noktada biz ev giyimi modasıyla da farklılığımızı ortaya koyacağız. Çünkü ev kıyafetlerimiz de eve ait bir aksesuar ve ev giyiminde ne yazık ki markalar bir seçki sunmuyorlar. Biz sektördeki bu boşluğu kapatacağız. Ayrıca ürün karmaşası içerisinde müşterilerimizin algısını dağıtmak istemiyoruz. Keyifle, huzurla, fiyat karmaşasına girmeden alışverişlerini yapsınlar. 
Mevcut markalar müşterilerine yeterli özgürlüğü sunamıyorlar. Kutulu paketler ve çok fazla trend içermeyen ürünler sunuyorlar. Mevcut markalar genelde C ve D müşterisine hitap ederken biz algı ve kalite olarak onlardan daha yukarıda kalmayı hedefliyoruz. Zaten başlı başına ürün olarak farklılaşacağız. Strateji olarak kampanyacı bir firma olma gayretimiz olmayacak. Yılın neredeyse 12 ayında kampanya yapan markalar var. Bizim böyle bir kampanya stratejimiz olmayacak. Ürün sattığınız insanlar aslında bir yerde duygu da satın alıyorlar. O duyguyu en güzel şekilde sunabilmek bizim için önemli. Müşterilerimizin yaşamlarına keyif katacak, duygusal olarak onları bir üst noktaya ulaştıracak ve kombin özgürlüğüyle kendi tarzlarını keşfetmesini sağlayacak bir marka olacağız. 

Bella Maison’da hangi ürün grupları bulunuyor?
Ürün gruplarımızı; ev tekstili, ev giyimi, ev dekorasyonu ve kozmetik ana başlıkları altında toplayabiliriz. Ev tekstili birçok markada genelde birkaç ürünle temsil ediliyor. Bizim ise asıl ön plana çıktığımız ve mağazamızın merkezine koyduğumuz konu, ev tekstili. Bu konuda da oldukça iddialıyız. Ev giyimi ve uyku giyimi ya da pijama birbirinden çok farklı alanlar olmasına karşın sık sık karıştırılıyor. Pijama grubu zaten olacak ama evde giyilen rahat giysiler birçok yerde bulunmuyor. Ev grubu için tasarlanan bu giysiler üzerinde ciddi bir kurgumuz var. Ev tekstiliyle alakalı aklınıza gelebilecek bütün gruplar mevcut. Tüm gayretimiz; müşterilerimize özgürce kendi kombinlerini yapabileceklerini anlatabilmek. Kutulu ürün kombinleri yerine mağazanın bir köşesinden 2 yastık, diğer köşesinden 1 çarşaf alıp kendi kombinlerini yapabilecekler. Mottomuzu da “evde yaşam keyfi” olarak belirledik. Evde yaşam keyiflerini nasıl arttıracaklarına dair taktikler vereceğiz müşterilerimize. 

Son olarak, gelecek döneme ilişkin planlarınız neler, öğrenebilir miyiz?
Belirtmiş olduğum üzere bu yıl sonuna kadar 3 mağazamız olacak. 2018 yılında da 8 yeni mağaza açarak, 2018 sonunda 11 mağazamız olacak. 5 sene içerisinde hedefimiz 50 mağaza açmak. Bella Maison markası olarak, “Her lokasyona bir Bella Maison mağazası” gibi bir stratejiyle yola çıkmadık. Hızlı mağazalaşmadan ziyade sektörde emin adımlarla ilerleyen, müşterilerine dokunan, onların ihtiyaçlarını hissedip bu ihtiyaçlara cevap veren bir marka olma amacındayız. 2018 yılıyla birlikte yurt dışında mağazalaşma ve ihracat da hedeflerimiz arasında. Bir yandan da hem yurt dışı mağazalaşmanın hem de ihracat ayağımızın altyapılarını kurmakla meşgulüz bu sıralar. 
E-ticaret de üzerinde çalıştığımız başka bir konu. Online alışveriş tüm dünyada olduğu gibi ülkemizde de yükselen bir trend. Hatta artık hayatı kolaylaştırıcı bir akım olarak ilerliyor. Markalar son dönemde online ticarete ağırlık vermeye başladı. Hem markalar kendi satış kanalları yoluyla hem de büyük alışveriş sitesi kanallarıyla ürünlerini satmayı tercih ediyorlar. Yapılan son istatistiklere göre online ticarette hızlı bir ivme söz konusu, özellikle de ev ve mutfak eşyaları sektöründe. Bunun için e-ticaret için uzman bir kadro oluşturduk. Dünyadaki bütün siteleri tek tek inceledik ve oluşturduğumuz, kafa karışıklığına izin vermeyen yalın tasarımla inanıyoruz ki, nasıl ki mağazalarımıza giren müşterilerimiz rahatça alışveriş yapıyorlarsa, internet sitemizden de aynı rahatlıkla alışveriş yapabilecekler. Biz de online mağazamız için gerekli altyapı hazırlıklarını yapıyoruz şu an. İlk mağazamızla birlikte online satışa da başlamış olacağız.

ds

Yukarı