Ana içeriğe atla

ops

MALLREPORT

“Beklentimiz yatırımcıların kurlarla ilgili aksiyon alarak TL’ye dönmeleri”

14.12.2017 - 11:25

Yalnızca Türkiye nezdinde değil, yurt dışında da hızlı aksiyonlar alan ve global ölçekteki pazar payını hızla genişleten Penti Giyim adına görüştüğümüz CEO Mert Karaibrahimoğlu ile hem büyüme performanslarını hem de Türkiye’deki AVM ve perakende sektörünün mevcut durumunu konuştuk.  Karaibrahimoğlu, “Perakendeciler olarak en büyük beklentimiz AVM yatırımcılarının, artan kurlarla ilgili aksiyon almaları ve makul rakamlardan TL’ye dönmeleri” şeklinde konuştu.

Yapılan AVM Endeks verilere göre son birkaç aydır AVM’lerde gerek ciro gerekse ziyaretçi bazında artışlar yaşanmakta.  Ancak diğer taraftan artan dövizle birlikte tüketici tarafında harcamalarda da kısılmaya gidildiğinden bahsediliyor. Bu durumu nasıl açıklıyorsunuz? AVM’lerdeki bu iyi gidişat uzun soluklu mu yoksa kısa süreli mi?
2017 yılına baktığımızda mağazalarımızdaki ziyaretçi sayılarının 2016 yılına göre arttığını görüyoruz. Tabii bu artan trafik cirolarımıza da yansıyor.
AVM’lerin gerek ciro gerekse ziyaretçi bazında artışlar yaşamasının önemli bir etkeni de cadde mağazalarının eskisi kadar tercih ediliyor olmaması.  AVM’lerde marka karışımının doğru planlanması,   perakendecilerin farklı kategorilerde, farklı metrekarelerle dengeli bir şekilde dağılımının yapılması hem tüketici açışından hem de perakendeci açısından AVM’leri daha tercih edilir kılıyor.
Ancak diğer yandan da döviz artışı ile beraber tüketici güven endeksinde de düşüş oluyor ve bu da tüketici harcamalarına olumsuz yansıyor.  Umarım dövizdeki hareketlilik kısa sürede durulur ve fiyatlar normalize olur.

BÜYÜME RAKAMLARI YÜZLERİ GÜLÜMSETİYOR
Perakende sektöründe mevcutta bir ciro ve ziyaretçi artışı varsa siz bundan nasıl ve ne yönde etkilendiniz? 

2016 yılı ile kıyaslayınca 2017 yılı perakende sektörü açısından daha iyi geçiyor. Mağaza trafiklerimiz ve cirolarımız artış trendinde. Penti olarak yeni ve büyüttüğümüz kategorilerin de etkisi ile hedeflerimize paralel ilerliyoruz.
Biz Penti olarak 2017 yılında kendimize koyduğumuz hedefe ulaştık. Hem toplam büyüme rakamlarımız hem de aynı mağazaların ciro büyüme rakamları oldukça yüzümüzü güldürüyor. 2017’ye bakınca büyümemiz yüzde 33 ve bunun yüzde 29’u birebir (LFL) büyümeden geliyor.   

Bu yılki hedeflerinizi tutturmak için ne gibi çalışmalar ve yatırımlar yaptınız?
Her şeyden önce müşteri odaklı yaklaşımımız bizi başarıya ulaştırdı. Bir kadın markası olarak kadınların beklentilerinin de üstünde ürünler sunduk. 
Bunun yanı sıra  hizmet  verdiğimiz kategorilerde lider bir marka olarak, müşterilerimizin karşısına  her zaman uygun fiyatlı ve kaliteli ürünlerle çıktık.  Ürün kategorilerimizi  zenginleştirerek her ay yüzlerce yeni ürün sunduk. Mağazacılık anlamında Türkiye’de ve yurt dışında hız kesmeden büyüdüğümüz bir yıl oldu.

2017’DEKİ İSTİKRARLI ORTAM PERAKENDENİN POTANSİYELİNİ ORTAYA ÇIKARDI
2017’yi değerlendirmenizi istesek neler söylersiniz? Acısıyla tatlısıyla neler yaşandı?

2017 yılı kötü bir şekilde başladı. Bu kötü sürecin yıl boyunca devam edeceği şeklinde düşüncemiz vardı ve bu düşünce açıkçası bizleri korkutuyordu, ama tam tersi oldu. Bombalamaların olmaması, biraz da istikrarlı ortam, perakendenin 2015-2016 yılında kaybettiği potansiyeli bir miktar ortaya çıkardı.

2017’nin başlıca konularından biri de Türk Lirası’na geçiş süreciydi. Bu süreç içerisinde neler yaşadığınız noktasında bilgi verir misiniz?
Perakendecilerin sürdürülebilir ve kaliteli bir ticaret yapabilmesi için Türk Lirası’na geçiş bizler için çok önemliydi.   Ancak beklenildiği gibi sözleşme olarak TL’ye dönüş çok fazla olmadı. Kur sabitlemesi yapan AVM sayısı da düşük seviyelerde gerçekleşti ve kur sabitleme seviyeleri de biz perakendecileri çok fazla tatmin etmedi.

HEDEF; YURT İÇİNDE 35, YURT DIŞINDA 30 MAĞAZA AÇMAK
Son olarak 2018’den beklentiler neler, öğrenebilir miyiz? 

Penti olarak; 2018 yılı hedeflerimiz büyük. Hem Türkiye hem yurt dışında yatırımlarımıza hız kesmeden devam edeceğiz. Yurt içinde 35, yurt dışında da 30 mağaza daha açmayı ve varolan mağazalarımızın metrekarelerini büyütmeyi hedefliyoruz.  
Perakendeciler olarak en büyük beklentimiz AVM yatırımcılarının, artan kurlarla ilgili aksiyon almaları ve makul rakamlardan TL’ye dönmeleri...

ops

Yukarı