Ana içeriğe atla

playpark

 

MALLREPORT

AVM’ler hayatın bir parçası

14.12.2017 - 11:23

Planlanma ve yönetim süreçlerini doğru şekilde yürütenlerin kalıcı bir müşteri yoğunluğu yakaladığını ifade eden Kiğılı CEO’su Hilal Suerdem, hedeflerine ulaşmak için yürüttükleri çalışmalar ve yatırımlar hakkında konuştu.

Yapılan AVM Endeks verilere göre son birkaç aydır AVM’lerde gerek ciro gerekse ziyaretçi bazında artışlar yaşanmakta.  Ancak diğer taraftan artan dövizle birlikte tüketici tarafında harcamalarda da kısılmaya gidildiğinden bahsediliyor. Bu durumu nasıl açıklıyorsunuz? AVM’lerdeki bu iyi gidişat uzun soluklu mu yoksa kısa süreli mi?
AVM’ler artık hayatımızın bir parçası. Sanattan spora, sosyalleşmeden alışverişe pek çok hizmeti bu alanlarda alıyoruz. Her alanda olduğu gibi AVM’lerde de iyiler ve kötüler var. Planlanma ve yönetim süreçlerini doğru şekilde yürütenler kalıcı bir müşteri yoğunluğu yakalarken, aksi şekilde hareket edenler beklentileri karşılayamayabiliyor. Bizler uygun gördüğümüz lokasyonlardaki mağazalarımızla, koyduğumuz gerçekçi hedeflerimizi tutturuyoruz.

Perakende sektöründe mevcutta bir ciro ve ziyaretçi artışı varsa siz bundan nasıl ve ne yönde etkilendiniz? 
Geçen yılla kıyasladığımızda çok büyük bir artışın söz konusu olmadığını görüyoruz. 2017 karlılık hesaplarının çok öne çıktığı bir yıl oldu; 2018 için ise beklentilerimiz daha yüksek.

Bu yılki hedeflerinizi tutturmak için ne gibi çalışmalar ve yatırımlar yaptınız?
Yurt içinde ve yurt dışında mağaza yatırımlarımız sürüyor. Şu anda Türkiye’de 225 mağazada, yurt dışında ise 25 noktada hizmet veriyoruz. E-ticaret sitemiz, en çok ciro getiren 4’üncü mağazamız konumunda ve hedeflerimize ulaşmamızda büyük etkisi olan bir kanal. Televizyon, gazete, dergi ve dijital alanlarda reklam çalışmalarımız sürüyor. Kiğılı sadakat kartı sahibi 3 milyon kişiden oluşan CRM veri tabanımıza yönelik yaptığımız kampanya, SMS ve benzeri çalışmalar da bize marka değeri ve ciro anlamında güç katıyor. 

2017’yi değerlendirmenizi istesek neler söylersiniz? Acısıyla tatlısıyla neler yaşandı?
2017 global anlamda pek çok sosyal sorunun yaşandığı bir yıl oldu. Ekonomik açıdan baktığınızda bunlara bağlı olarak kimi dalgalanmalar yaşanmış olsa da, üretici ve yaratıcı kesim olarak bizler yine işlerimizin başındaydık. Müşterilerimize yeni, inovatif, günün gerekliliklerini yakalayan ürünler sunmak için çalışmayı sürdürdük. Gelecek yıllarda da bu bakış açısıyla çalışmaya devam edeceğiz.

2017’nin başlıca konularından biri de Türk Lirası’na geçiş süreciydi. Bu süreç içerisinde neler yaşadığınız noktasında bilgi verir misiniz?
AVM yönetimleri ve perakendeciler arasında kiralara yönelik tartışma uzun yıllardır sürüyordu. 2016 sonunda TL’ye geçişe yönelik çağrının ardından pek çok AVM bu şekilde anlaşmalarını güncelledi. Perakendeciler için olumlu bir gelişme olarak görüyoruz. 

Son olarak 2018’den beklentiler neler, öğrenebilir miyiz?
2016-2017 yıllarına göre 2018’den beklentilerimiz çok daha yüksek. 2018, Kiğılı olarak 80’inci yaşımızı kutlayacağımız yıl olması açısından da bizim için önemli.

playpark

Yukarı