Ana içeriğe atla

https://www.dsdamat.com/

 

MALLREPORT

Artık bir değil, her tüketici şanslı…

18.01.2018 - 11:51

Gerçekleştirdikleri tüm kampanyalarda tüketicinin ödülünü deneyimleyebileceği böylelikle markayla duygusal bağ kurabileceği bir kurgu oluşturduklarını söyleyen BA Life Marketing Kurucusu ve CEO’su Evrim Mert, “BA Life Marketing olarak amacımız, çekilişi devreden çıkartıp, ‘şanslı kişi ben olur muyum?’ sorusunu ortadan kaldırarak herkesi ödüllendirmek” dedi.

Öncelikle BA Life Marketing’i kısaca tanıyabilir miyiz? 
BA Life Marketing’i 2012 yılının başında Jon Bartman’la beraber kurduk. New York’a gerçekleştirdiğimiz bir iş seyahati sırasında Türkiye’de İstanbul merkezli tüketici teşvik kampanyaları tasarlayan ve uygulayan bir ajans kurma fikri ortaya çıktı. Bizim şu an uyguladığımız, her bir tüketicinin, kampanya kapsamında gerçekleştirdiği her bir alışverişine karşılık ‘Lifestyle’ ödüllerle ödüllendirilip teşvik edildiği bir pazarlama modeli olmadığını gördük. Oysaki yurt dışında müşterimiz olan tüm markaların Türkiye’de de genel merkezleri bulunuyordu. Bu fikrin tohumlarını New York’ta atmış olduğumuz için de New York için kullanılan “Big Apple” tanımından yola çıkarak, “Bu elmadan biz de bir ısırık almak isteriz” diye işe başladık. Böylece şirketimizin adını, açılımı Big Apple anlamına gelen ‘BA’, yaptığımız iş gereği tüketicilere ‘lifestyle’ ödüller verdiğimiz için ‘life’ ve ‘pazarlama’ kampanyaları yürüttüğümüz için de ‘marketing’ kelimelerinin birleşiminden oluşan ‘BA Life Marketing’ olarak belirledik.

Şirketlerin satışlarını artırmak ve tüketiciyle aralarındaki bağı güçlendirmek için neler yapıyorsunuz? 
BA Life Marketing olarak amacımız, müşterilerimizin ürünlerinin satışını artırmak ve markayı rakiplerinden farklılaştırmak için geleneksel yöntemlerden uzaklaşmak, çekiliş gibi etkisi olmayan, puan toplatarak uzun vadeli ödüllendirme çözümlerinden uzaklaşarak, her bir tüketiciyi her bir alışverişinde ödüllendirmek. Çekilişi devreden çıkartıp, “şanslı kişi ben olur muyum?” sorusunu ortadan kaldırarak herkesi ödüllendirmek. Ödüllerde de artık bir ürünün yanına iliştirilen başka bir ürün olmasından ziyade; örneğin bir şampuan alana bir tarak hediye etmek yerine bir saç kesimi veya fön hizmeti hediye etmek, bir spor ayakkabısı alan kişiye bir bağcık hediye etmek yerine spor salonu üyeliği veya pilates dersleri hediye etmek gibi ödülleri tercih etmek… Yani, tüketicinin ödülünü deneyimleyebileceği, bu esnada marka ile de duygusal bağ kurabileceği bir kurgu oluşturuyoruz.

Kampanyalarınızı neye göre belirliyor, hangi kriterleri baz alarak hazırlıyorsunuz?
Her bir kampanyayı baştan sona hizmet verdiğimiz markanın iletişim stratejisi ve ihtiyaçlarına özgü olarak tasarlıyor ve bütün süreçleri BA Life Marketing olarak biz yönetiyoruz. İş ve proje geliştirme ekibimiz; önce müşterilerimizden aldıkları brief ile projeyi ve ödülü geliştiriyorlar. Bu briefte; kampanya yapılacak olan ürünlerin özellikleri, markanın sloganı/iletişimi/müşteriye iletmek istediği mesaj/fayda, geçmiş kampanya ve iletişimleri, hedef kitlesi ve hedef kitlenin ilgili alanları, satış kanalı vb. bilgilerin yer alması gerekiyor. Bu bilgiler ışığında ve BA Life tarafından da yapılan araştırmalar sonucunda bir proje geliştiriliyor ve kampanya kurgusu oluşturulup, markaya sunuluyor. Sonrasında ise marka ile hemfikir kalınan projenin hazırlıkları ve operasyonel süreçleri devreye giriyor.
Projenin hayata geçmesinden önce; IT ekibimiz müşterimizin brand guideline’ları doğrultusunda kampanyaya özel bir mikro site oluşturuyor. Tüketiciler kampanya süresinde bu siteye yönlendiriliyor ve bu site üzerinden kampanya hakkında detaylı bilgiye, katılım koşullarına ve kampanyaya özel sunduğumuz danışma hattının iletişim bilgilerine ulaşabiliyor. Ödül taleplerini de yine bu site üzerinden gerçekleştiriyor. Kampanyada sunulan ödül örneğin bir dans kursu ise bu sitede aynı zamanda hizmet alabilecekleri dans kurslarının adres ve iletişim bilgilerine de ulaşabiliyor. 
Ürün geliştirme ekibimiz bu aşamada teşvik ödülü olarak kurgulanan ödüllerin anlaşmalarını sağlamış oluyor. Örneğin bir ürün alışverişi ile hediye edilecek olan bir saç kesimi ise; Türkiye genelinde ürünün satış noktalarının bulunduğu il ve ilçelerde kuaför anlaşmalarını ve hizmet satın alımlarını organize ediyorlar. Öte yandan mutlaka her kampanyaya özel bir ‘tüketici danışma hattı’ hizmeti sunuyoruz. Tüketiciler kampanya hakkında detaylı bilgi almak istediklerinde veya başvurularını sorgulamak istediklerinde bu hattı arıyor. Çalıştığımız neredeyse tüm markaların mutlaka kendilerinin bir çağrı merkezi hattı bulunuyor. Fakat biz kampanyaya özel bir numara/hat sunarak tüketicilerine direkt kampanyaya özel birebir cevap ve çözüm odaklı daha VIP bir hizmet sunuyoruz. Bu süreçlerin tüm aşamasında operasyon ekibimiz ile müşterimize özel adanmış bir müşteri temsilcisi bulunuyor. Kampanyanın hayata geçme hazırlıkları süresince ve hayata geçtikten sonra bu iki birim müşterinin şirket içi temsilciliğini yürütmekle görevli oluyor. Müşteri temsilcilerimiz bir nevi BA Life içerisindeki müşteriler konumundadır.

Kampanyalarınızın bu denli ilgi görmesini neye bağlıyorsunuz? 
BA Life Marketing olarak; tüm kampanyalarda tüketicinin ödülünü deneyimleyebileceği böylelikle markayla duygusal bağ kurabileceği bir kurgu ortaya koyuyoruz. Satış dışında da tüketicinin markaya olan bağlılığını sağlamayı amaçlıyoruz. Bugüne kadarki kampanyalarımızla 4 milyona yakın tüketiciye ulaştık. Bu kampanyalar tüketiciden öylesine ilgi gördü ki; FMCG sektöründe ortalama yüzde 200 ile 600 arası satış artışları yakaladık. Örneğin bir kampanyamızda müşterimizin bir ürünü, kampanya döneminde ürün bazında sektör lideri oldu. Yine elektronik sektöründe ortalama yüzde 5 ile 30 arası bir artış görüyoruz. Online veya perakende mağazacılıkta satışların kampanya döneminde bir önceki kampanyasız dönemi ile karşılaştırıldığında satışların iki katına çıktığını veya ortalama yüzde 30 artış olduğunu görebiliyoruz. Bu artışların en önemli nedeni; her bir kampanyayı baştan sona hizmet verdiğimiz markanın iletişim stratejisi ve ihtiyaçlarına özgü olarak tasarlıyor olmamız. Tabii bütün süreçleri BA Life olarak bizim yönetmemiz de büyük bir etken olarak karşımıza çıkıyor.

Peki, 2018 için planlar şimdiden hazır mı?
2018’de büyüme hedefimizi yüzde 30 olarak belirledik. Bu oranda eşit pay olarak yerel marka ve KOBİ’lere yer vermek istiyoruz. Şimdiye kadar 400’e yakın kampanya gerçekleştirdik. Gerçekleştirdiğimiz tüketici teşvik kampanyalarını dijital ile harmanlayan bir ajans olarak; her bir kampanya için en az bir mikro site yaptık. Hazırladığımız toplam mikro site sayısı 400’ü geçti. 

ds

Yukarı