Ana içeriğe atla

S

 

MALLREPORT

Alışveriş iki tık uzakta…

16.01.2017 - 14:43

Elle Shoes Yönetim Kurulu Başkanı Fehim Akar: “Tüketicilerimiz, iki tık ile istedikleri ürün hakkında detaylı bilgiye ulaşarak alışveriş yapabildikleri gibi, satış öncesi ve sonrası çok daha çabuk ve zahmetsiz bir şekilde bizden destek alabiliyorlar” dedi. 

Hayatımız dijitalleşiyor, insanlar dijitalleşiyor, süreçler dijitalleşiyor, iletişim dijitalleşiyor peki ya siz dijitalleşme yönelik neler yapıyorsunuz? 
Dijital mecralar, tüketicinize doğrudan ulaşarak iletişim sağlayabilmeniz ve organik bir bağ kurabilmeniz için oldukça önemli. Günümüzde dijital ortamda hakkınızda yazılanlar, diğer tüketicilerin olumlu/olumsuz görüşleri ve hatta markanızın bu ortamda kitlenizle nasıl ve ne şekilde iletişim kurduğu bile tüketicinin satınalma kararını vermesi için etkili oluyor. Dolayısıyla artık tüketici dijital ortamda sizinle iletişime geçemiyorsa veya hizmetiniz/ürünleriniz ile ilgili bilgiye kolayca ulaşamıyorsa, tüketici açısından hem görünürlüğünüz hem de güvenilirliğiniz direkt azalıyor. 
Başarılı ve kapsamlı bir dijital pazarlama stratejisi ile hedef kitlenizin marka deneyimini dijitale taşımak gitgide daha fazla önem kazanıyor. Tabii burada markanın dijitalleşmesini yalnızca sosyal medya olarak görmek doğru değil, e-posta pazarlaması, online müşteri ilişkileri yönetimi ve arama motoru pazarlaması gibi araçları da doğru ve diğer çalışmalar ile bütünleşmiş biçimde kullanmak gerekiyor.

Dijital mecralardan en çok hangisini tercih ediyorsunuz? Neden? Tercih etmiş olduğunuz dijital mecrada nasıl var oluyorsunuz, neler yapıyorsunuz?
Görselliğin ön planda olması ve dolayısıyla moda markalarının ve meraklılarının yoğun tercih ettiği bir platform olması nedeniyle Instagram dijital iletişim çalışmalarımızda önceliği alıyor. Mecradaki yenilikleri ilk kullanan marka olmak için, gelişmeleri sıkı takip ediyor ve iletişim stratejimizi buna göre yeniliyoruz. Ünlüler ve bloggerlarla özel işbirlikleri yaparak, tüketicilerimizi onların dünyasına dahil ediyoruz. Ayrıca yeni koleksiyonlarımızı ve ürünlerimizi, mağazadan önce, Instagram hesabımızdan veya stories üzerinden yaptığımız anlık paylaşımlarla tüketicinin beğenisine sunuyoruz. Takipçilerimiz story paylaşımlarımızla bir hafta Paris Moda Haftası’nda ön sıralardan yeni trendleri öğrenirken, sonraki hafta bir ünlümüzün günlük hayatından moda ve stil önerilerine vakıf olabiliyor. Bunların yanında, e-ticaret ile entegre çalışan bir Instagram mağazası uygulamamız da bulunuyor.

Peki, tüketiciden geri dönüşler nasıl oluyor? Dijital mecrada yer almanızın ve faaliyet göstermenizin size katmış oldukları neler?
Tüm dijital çalışmalarımızın merkezinde tüketici yer alıyor, bu nedenle de oldukça olumlu dönüşler alıyoruz. Özellikle Instagram mağazası uygulaması ve SEM çalışmalarının e-ticarete sağladığı katkı oldukça yüksek. Mağazalarımızın olmadığı ülkelerde Instagram üzerinden markamızı keşfedip, Türkiye ziyaretlerinde satınalmak üzere planlarını yapan müşterilerimiz var. Tüketicilerimiz, iki tık ile istedikleri ürün hakkında detaylı bilgiye ulaşarak alışveriş yapabildikleri gibi, satış öncesi ve sonrası çok daha çabuk ve zahmetsiz bir şekilde bizden destek alabiliyorlar.

Son olarak, tüketiciyi dijitalleşme sürecine dahil etmenin öneminden kısaca bahseder misiniz?
Dijital çalışmalar, diğer pazarlama ve iletişim faaliyetlerine göre daha ölçülebilir olduğu için, her adımımızın geri dönüşünü tüketiciden doğrudan ve anında alıyoruz. Bu sürece tüketiciyi dahil etmenin, tüketicinin hizmetinize/ürününüze daha hızlı ve kolay ulaşabilmelerini sağlayarak alışveriş deneyimini daha cazip bir hale getirmek gibi çok önemli bir faydası bulunuyor. Bunu sağlayabilmek için de mevcut tüketicilerinizi ve hedef kitlenizin markanızla ve segmentinizle ilgili deneyimlerini ve isteklerini dinleyerek, iyi analiz edebilmek gerekiyor.

GGG

Yukarı