Ana içeriğe atla

playpark

 

MALLREPORT

44 ülkede 5 bin 500 mağaza

14.10.2016 - 16:48

Intersport Genel Müdürü Arda Nal: “Intersport AVM’ler için sezonluk değil, yılın her ayında, sürekli olarak yeni bir ürün çeşidi ile tüketicinin karşısına çıkabilecek iyi bir havuz” dedi.

Spor perakendesinin bugününü ve yarınını kısaca değerlendirir misiniz?
Önümüzdeki dönem içerisinde spor perakendesindeki oyuncularda bir değişiklik söz konusu olabilir. Büyük zincirlerin ayakta kalma ihtimali küçük ve orta ölçekli mağazalara oranla daha kuvvetli... Çünkü bu işi yapabilmek, arkada güçlü bir finansmana sahip olmayı gerektirir.  Ayrıca marka bilinirliği de çok önemli… Intersport global marka olma avantajını her alanda yaşıyor. Öyle ki çalışmakta olduğumuz Adidas, Nike…vb. firmalar bize özel ürünler üretebiliyor ve üretilen ürünler yalnızca bizim mağazalarımızda satışa sunuluyor. Bu da sektör içinde bize ciddi avantajlar kazandırıyor diyebilirim. Fakat burada önemli olan bu ürünleri doğru şekilde lanse etmek ve tüketiciyle buluşturmak… Biz bunu gerçekleştirebildiğimiz takdirde ciddi başarılar elde ediyoruz. 
Spor perakendesinin geneline baktığınız zaman yoğun bir rekabet söz konusu…  400’ün üzerinde AVM ve her AVM’de spor ile ilgili minimum 4-5 mağaza olduğunu varsayarsak, yaşanılan ciddi rekabeti gözler önüne sermiş oluruz. Bu nedenle yaşanılan bu yoğun rekabette, geniş ürün gamına sahip olma ve iyi servis vermenin yanında daha öncesinde de belirttiğim farklılıklara sahip olmak ayakta kalabilmeyi daha kolay hale getiriyor. 
Spor perakendesi ülkemizde yaşanılan tüm olumsuzluklara rağmen büyümeye devam ediyor ve edecek. Ancak bu sektörde faaliyet gösteren markaların, yapılan işten karşılık alabilmesi için varolan büyümenin daha hacimli olması gerekiyor. 
Intersport’un önümüzdeki döneme ilişkin Türkiye pazarına yönelik çalışmaları neler olacak?
Intersport olarak bu sene Türkiye’de 23. mağazamızı Adana’da açtık. Mağaza çok yeni olmasına rağmen verimlilik açısından bizi oldukça memnun ediyor. Orada çalışılmış bir egzersizin üstüne gittik. Sonuçlar da bizi yanıltmadı açıkçası… Mağaza, başarılı ve emin adımlarla sektördeki faaliyetini sürdürüyor. 
Bizim için her AVM’de anahtar görevi görecek bazı markalar var. Yabancı marka yatırımların varlığı bizim için önemli. Çünkü o grubun müşteri profili bizim mağazalarımızda satışını gerçekleştirdiğimiz 9 aktiviteye (yüzme, kayak, koşu, fitness…) doğrudan uyuyor. Biz edindiğimiz tecrübeler sonucunda anladık ki bu tür yabancı ve iyi markaların yer aldığı AVM’lerde alım gücü ve potansiyel yüksek oluyor ve Intersport bu tür alanlara kolay bir şekilde uyum sağlayabiliyor. 
2017 yılı için minimum 4 maksimum 6 olmak üzere mağaza yatırımlarımız olacak.  Hatta bu mağazalardan bir tanesinin anlaşmasını imzaladık. Önümüzdeki süreçte Sur Yapı’nın Marka’sında yer alacağız. Marka AVM’de de yine potansiyeli yüksek müşterilerin olacağını düşünüyoruz. 
Bursa dışında, Antalya, İzmir ve İstanbul’da da yatırımlarımız söz konusu… Bu şehirlerde çeşitli yatırımlarla görüşmelerimiz sürüyor diyebiliriz. 
Grup için yatırım yapılacak ülke bu kadar sıkıntıya rağmen Türkiye… Çünkü biz Türkiye’ye inanmaya devam ediyor ve belli bir potansiyelin Türkiye’de varolduğuna inanıyoruz. Yaşanılan bu sıkıntılardan adeta bir fırsat çıkarmaya çalışıyoruz. Ancak bu fırsatların doğru zamanda, doğru adımları atarak gerçekleştiğinin de farkındayız. 
Hedefimiz büyükşehirlerde mevcut müşteri potansiyelimize yönelik lokasyonlarda mağazalarımızı açarak, zamanla Anadolu’ya yönelmek. 2020’ye kadar da 50 mağazaya ulaşmayı planlıyoruz. 
Mağaza açmak için ne tür kriterleri göz önünde bulunduruyorsunuz?
Mağaza yatırımlarımızda bizim için 3 önemli kriter var;  AVM’nin doğru lokasyonda olması, AVM’nin içerisinde doğru marka karmasının oluşturulmuş olması ve doğru zamanda yatırımın gerçekleştirilmesi... Biz Adana’da onun için mutluyuz. Çünkü tam bayram öncesi açılışı yaptık ve mağaza ciddi şekilde ivme kazanmaya başladı. Sonraki süreçlerde de aynı başarının geleceğini düşünüyorum. 
Bir AVM’ de birçok spor mağazası olabilir; ancak Intersport boks, tenis, yüzme, kayak gibi spesifik spor branşlarına ait ürünleri, ve tüm kategorillerdeki marka ve ürün çeşitliliği ile AVM’ler için sezonluk değil; yılın her döneminde tüketiciyi çağıracak bir çekim merkezi...

playpark

Yukarı