Ana içeriğe atla

playpark

 

MALLREPORT

“2023’te 200 milyar dolara ulaşırız”

10.05.2018 - 17:26

2003 ve 2012 yılları arasında perakende sektörünün ivme kazandığını belirten TAMPF Başkanı Özerkan, “2023’te organize perakendenin 200 milyar dolara ulaşma hedefi var” dedi.

Perakende sektörünün çatı örgütleri 2018 yılının ilk çeyreğinde sektörün gidişatından memnun. Yaşanan siyasi gerginliklere bağlı olarak ekonomi üzerindeki baskılara rağmen yatırımdan ve büyümekten vazgeçmeyen perakendeciler yurtiçinde mağaza sayılarını ve satış noktalarını artırırken yurt dışında da hem çevre ülkeler hem de rekabetin daha hırçın olduğu Avrupa pazarında büyüyorlar. Alışveriş Merkezleri ve Perakendeciler Federasyonu Başkanı Kubilay Özerkan, 2003 - 2012 yılları arasında perakende sektörünün, özellikle AVM’lerin art arda açılmasıyla birlikte hızlı bir ivmeyle büyümeye başladığını kaydetti. O yıllardan bu zamana kadar yakalanan bu büyüme ivmesinin başarıyla sürdürülerek sektörün her yıl ülke ekonomisinin birkaç katı hızla büyümeye devam ettiğini dile getiren Özerkan, organize perakendenin ekonomiye ve istihdama büyük katkı sağlayarak büyümeye devam edeceğini ifade etti. Özerkan, “Sektörün 2023 ‘te perakende pazarının 500 milyar dolar ve organize perakende pazarının 200 milyar dolara ulaşma hedefi var.” diye konuştu. 

EKONOMİNİN 2 KATI BÜYÜYOR
Türkiye İstatistik Kurumu (TÜİK) verilerine göre, perakende sektörünün 2016 yılı ciro büyüklüğünün yaklaşık 830 milyar TL civarında olduğu bilgisini veren Özerkan, organize perakendenin tüm perakende içinde yüzde 33’lük payı ile 2016 ciro rakamlarının yaklaşık 270 milyar TL olduğunu söyledi. Değişen dinamiklere rağmen perakende sektörünün her yıl ülke ekonomisinin ortalama 2 - 2.5 katı büyüdüğünün altını çizen Özerkan, “Bunların dışında perakende sektörünün çarpan etkisi önemini katlıyor. Sektörün çarpan etkisine daha yakından bakıldığında gıda perakendesinde 1.3 perakendenin diğer kollarını da buna dahil ettiğimizde bu çarpan etkisi 2 civarına çıkıyor” diye konuştu. Bu durumun yani perakendenin 1 birim büyümesinin genel ekonomiye 1.5 - 2 kat olarak yansıdığını gösterdiğinin altını çizen Özerkan, “Gelecek yıllarda artan hacmi ve ilerleyen büyüme ivmesiyle sektörün daha da genişleyeceğini öngörüyoruz.” ifadesini kullandı.
Kaynak: Sabah

playpark

Yukarı