Ana içeriğe atla

playpark

 

MALLREPORT

“2017 umut vadediyor” / “2017 looks promising”

16.11.2016 - 11:35

Sport 2000 Genel Müdürü Selim Kuruçayırlı: “Her türlü olumsuzluğa rağmen 2017 yılı bizim için umut vadediyor. Büyümeye devam edeceğiz…” dedi. 

Selim Kuruçayırlı, General Director of Sport 2000, stated: “Despite all kinds of negations, 2017 looks promising for us. We will continue growing …”. 

2016 yılı Türkiye için oldukça krizlerle dolu bir sene oldu. Peki, 2016 yılında yaşanan krizleri başarıya dönüştürebilmek için neler yaptınız?
2016 yılı perakende tarihinin en ağır krizlerini yaşadığı bir yıl oldu. Sport 2000 Türkiye olarak; bazı yatırım projelerimizi erteledik, ciddi bir stok çalışması yaparak, stok devir hızını artırdık.   Mağazalarımızda bulunan markaları temin ettiğimiz stratejik ortaklarımız olan firmalarla mevcut sıkıntıları paylaşarak hızlı ve etkin kararlar alarak, bu sıkıntılı süreci yönetmeye çalıştık.

Söz konusu durumlar hedeflerinizi ne ölçüde etkiledi? Hedeflerinizin hangilerini gerçekleştirebildiniz ya da gerçekleştiremediniz?
Bu yıl içinde 5-6 mağaza daha açma hedefimiz vardı. Yıl içinde 3 mağaza açtık ve yılsonuna kadar 2 mağaza daha açarak, 2016 yılı planımızı gerçekleştirebilmeyi hedefliyoruz.

Sizce firmalar krizlere önceden hazırlanabilir mi ya da bu krizleri önceden tahmin etmek mümkün müdür?
Bu zor ve öngörülemeyen durumlara karşılık, Türkiye perakende sektörü geçmiş yıllardan edindiği tecrübelerle, her türlü krize karşı çok daha dikkatli davranıyor, her şirketin mutlaka alternatif çözüm planları mevcut.

Son olarak, 2017 yılından beklentileriniz neler? Neler planlıyorsunuz? Büyüme hedeflerinizde neler var?
Her türlü olumsuzluğa rağmen 2017 yılı bizim için umut vadediyor. Büyümeye devam edeceğiz… Hedefimiz en az 5 mağaza daha açarak mağaza sayımızı 20’nin üzerine çıkarmak. Anadolu’da genişlemeye devam etmek istiyoruz. 

 

2016 was a year, which was full of crises for Turkey. What did you do in order to make these crises in 2016 into success?
2016 was a year in which the most severe crises were experienced in retail history. As Sport 2000 Turkey, we postponed some of our investment projects and we increased our stock turnover by conducting a serious stock study. We tried to manage this difficult process by sharing the existing problems with our strategic partners from which we procure brands in our stores and by making quick and efficient decisions.

To what extent did these circumstances affect your targets? Which targets did or did not you fulfil?
We had a target of opening 5-6 stores within this year. We opened 3 stores within the year. We are aiming at achieving our target for 2016 by opening 2 more stores till the end of the year. 

Do you think that companies can prepare for the crises in advance or is it possible to prevent these crises beforehand? 
Turkish retail sector acts carefully against all kinds of crises with the help of its previous experiences for years against these difficult and unpredictable cases. Each company has definite alternative solution plans.

Finally, what are your expectations from 2017? What are you planning? What do you include in your growth targets?
Despite all kinds of negations, 2017 looks promising for us. We will continue growing … We aim at opening at least 5 more stores and increasing the number of our stores over 20. We want to expand in Anatolia. 

playpark

Yukarı