Ana içeriğe atla

playpark

 

MALLREPORT

Mavi’nin net kar büyümesi yüzde 100’e yakın!

16.03.2018 - 14:34

Mavi’nin gelirleri yüzde 36 artarak 1,7 milyar TL’yi geçti, net karı ise yüzde 74 büyüdü.

Türkiye’nin öncü jean ve hazır giyim markası Mavi, 1 Şubat - 31 Ocak dönemini kapsayan 2017 yılına ait finansal sonuçlarını açıkladı. Güçlü ve istikrarlı büyümesini sürdüren şirketin gelirleri  yüzde 36 artarak 1,7 milyar TL’yi geçti, net karı ise yüzde 74 artışla 90 milyon TL’ye ulaştı. Türkiye’de ve uluslararası pazarlarda; perakende, toptan ve e-ticaret olmak üzere tüm satış kanallarında yükselen trend gösteren şirket hem jean hem de lifestyle ürün kategorilerinde güçlü büyüme kaydetti. Bu yıl 1,2 milyon yeni müşteri kazanan Mavi’nin sektörde lider CRM programı ise 6,5 milyon kişiye ulaştı.  Türkiye’de 26, Rusya’da ise 6 yeni mağaza açılışı gerçekleştirerek, mono-brand mağaza sayısını 425’e, satış alanını ise 139 bin metrekareye yükselten Mavi bugün, 35 ülkede 5 bin 500 satış noktasında hizmet veriyor.

Başarıyla geçirilen yılın ardından Mavi Yönetim Kurulu, 2017 net karının yüzde 30'una denk gelen tutarda temettü dağıtımını Olağan Genel Kurul'da hissedarlarının onayına sunmaya karar verdi.

“Doğru ürün, doğru fiyat ve yüksek kalite sunarak çift haneli büyüme gerçekleştirdik”

CEO Cüneyt Yavuz halka arzın ardından yaptıkları ilk yıl sonu açıklamalarında Mavi’nin 2017 performansıyla ilgili olarak: “2017 yılında gösterdiğimiz güçlü performansla Türkiye'de ve yurt dışı pazarlarda hedeflerimizin üzerine çıktık. Bu büyümenin temelinde müşteri, ürün, veri yönetimi ve hız odaklı stratejimiz yer alıyor. Doğru ürün, doğru fiyat ve yüksek kalite sunmaya devam ederek jean'in yanı sıra lifestyle ürün kategorilerinde çift haneli büyüme gerçekleştirdik. Bunların sonucunda müşterimizin alışveriş sepet büyüklüğü ve işlem hacmini yükseltmekten memnunuz. Verimliliği ve karlılığı artırmada etkili stok ve nakit akışı yönetimimizin de büyük etkisi oldu.” dedi.

Mavi bu yıl 1,2 milyon yeni müşteri kazandı

CEO Cüneyt Yavuz konuşmasının devamında: “Yeni mağaza açılışları ve metrekare büyümesinin yanı sıra sunduğumuz geniş ürün yelpazesi ve tüm satış kanallarındaki başarımızdan aldığımız güçle Türkiye’de ve dünya çapında müşteri tabanımızı genişletmeyi sürdürdük. Jean deyince yüzde 58 pay ile akla gelen ilk marka olmaktan ve 2017’de dünyada 8,9 milyon adet denim satmaktan gurur duyuyoruz.   2018 yılında da bulunduğumuz ülkelerde perakende, toptan ve e-ticaret kanallarıyla güçlü performans göstermeye devam edeceğiz. İnanıyoruz ki bu istikrarlı ve gurur verici sonuçlar en çok da büyük bir istekle çalışan, jean’e, ürün kalitesine, müşterisine tutkulu ve sürdürülebilir büyümeye odaklı Mavi ekibinin başarısı” dedi.

 Mavi, 2017’de geçtiğimiz yıla göre çift haneli gelir ve kar artışı kaydetti.

  • Gelirler yüzde 36 artarak 1.782 milyon TL’ye ulaştı.
     
  • Net kar yüzde 74 büyüyerek 90 milyon TL oldu.
     
  • Operasyonel verimliliğinin ölçülmesinde en önemli kriterlerden biri olarak kabul edilen EBITDA, yüzde 48 artarak 252 milyon TL’ye ulaştı. EBITDA marjı yüzde 14,1 oldu.
     
  •  E-ticaret gelirleri yüzde 76 artış gösterdi.
     
  • 8,9 milyon adetlik denim satışı gerçekleşti.

Türkiye

  • Türkiye’deki perakende gelirleri yüzde 32 büyüdü ve bin 133 milyon TL’ye yükseldi. Bir önceki seneyle birebir aynı mağazaların (like-for-like) büyümesi ise yüzde 22,8 oldu.
     
  • 26 yeni mağaza açıldı, 19 mağazanın metrekare büyümesi gerçekleştirildi ve 139 bin metrekare satış alanına ulaşıldı.
     
  • Tüm lifestyle kategorilerde elde edilen güçlü büyüme oranları; Jean yüzde 32, ceket-mont yüzde 50, gömlekler yüzde 41, triko yüzde 25 ve aksesuarlar yüzde 33 olmak üzere 2017 yılında tüm kategorilerde büyüme elde edildi.
     
  •  Türkiye’de sektörün lider CRM programına sahip Mavi bu yıl 1,2 milyon yeni müşteri kazanarak toplamda 6,5m, son iki yıl aktif müşteride ise 4,7 milyona ulaştı.

 

playpark

Yukarı