Ana içeriğe atla

S

 

ÜLKEMİZDE EĞLENCE KÜLTÜRÜ DEĞİL EĞLENME KÜLTÜRÜ GELİŞMELİ

19.12.2018 - 13:37

EVENT KÜLTÜRÜNÜN ÜLKEMİZDEKİ YERİNİ DEĞERLENDİREN TURNAGÖL TİYATROSU FİRMA SAHİBİ CİHAN TURNAGÖL, “ÜLKEMİZDE EĞLENCE KÜLTÜRÜ DEĞİL, EĞLENME KÜLTÜRÜ GELİŞMELİ.” DİYOR. 

Event kültürünün ülkemizdeki yerini nasıl değerlendiriyorsunuz?
Etkinlik kültürü yaratıcı firmalar tarafından yapılmadığı sürece ülkemizde kaliteli işler maalesef olmayacaktır. İnsanlar ne yapsak beğenir gözüyle bakmak, kişinin ticari kaygısı olduğunu ve popüler kültürden bir süre sonra kaybolacağını gösterir. Bu yüzden ülkemizde ki yeri deneyimli kişiler tarafından yapılırsa ilerleme sağlayacaktır.
 
Event’lere olan bakış açısı nasıl? Yeteri kadar önemseniyor mu?
Eventlere olan bakış açısı; uygun olsun, bizi bütçe olarak yormasın mantığı ile yapılmakta. Etkinlik alan çoğu firma içeriği önemsemiyor. Bazı organizasyon firmaları içerikleri önemsiyor, bu konuda çaba harcıyor. Özellikle AVM’ler etkinliklere çok önem veriyor. Ama seçim konusunda yeterli deneyimlere sahip kişiler tarafından doğru firmalar ve etkinlikler seçiliyor mu? Asıl önemli olan konu bu.  
 
Orijinal olmak adına neler yapıyorsunuz? 
Orijinal olmak yaratıcı insanların işidir. Günümüzde bunu sürdüren kişi ve firma sayısı iki elin parmaklarını geçmez. Ama şunu da söylemek gerekir: Sadece sizin yaratıcı olmanız yeterli değil. Güzel bir proje oluşturdunuz, hazırladınız ancak bunu sunduğunuz kişinin de vizyon sahibi olması gerekiyor. AVM ya da etkinlik alan firmaların yapması gereken, pazarlama ya da halkla ilişkiler bölümüne vizyon sahibi, nitelikli kişileri almasıdır. Ben yaratıcı firmaların tekliflerinin bu niteliklere sahip olmayan kişiler yüzünden harcandığını görüyorum. Siz ne kadar orijinal olursanız olun, ülkemizde eğlence kültürü değil, eğlenme kültürü gelişmeli.
 
Müşterilerinizin eventlerden beklentileri neler oluyor?
Müşteriler ikiye ayrılıyor. Birincisi size bu etkinlikler için bütçe ayırmış firma, ikincisi ise gerçek müşteriler yani etkinliklere direkt katılan kişilerdir. Aslında önemli olan ikinci müşteridir. Çünkü onu mutlu ederseniz, çalıştığınız firmada kalıcı olursunuz. Her iki müşteride memnuniyet ister. Ama ironik bir durum, eğlenme kültürü halkımızda olmadığı için maalesef ne yaparsanız yapın mutlaka eleştirilirsiniz.  Beklentiler yüksektir. Bu sebepten çok çalışmak ve yaptığınız etkinlikte akılda kalıcı olmak, farklı olmak lazım. Etkinlik firmaları basit ve yaratıcılıktan uzak olan projelerden uzak durmalıdır.

Alıcı tarafında event sektörünün küçük bir yere sahip olduğu düşünülüyor. Bu algıyı kırmak için neler yapıyorsunuz?
Bu fikre katılmıyorum. Event sektörü büyümeye aday. Aslında event sektörünü alıcı taraf küçültmekte. 450 AVM var Türkiye’de. Biri ne yapıyorsa aynı anda diğeri de aynısını yapıyor. Farklı olmaktan çekiniyorlar mı bilmem. Ama biraz farklı olmalılar. Alıcı, event firmalarından değişik projeler isteyerek onları yönlendirmeli, değişik, yaratıcı işler istemeli, müşterilerin neler istediğini analiz etmeli. 21.yılı doldurmuş bir firma sahibi olarak, sosyal sorumluluk yönü gelişmiş, akılda kalıcı ve daha önce yapılmamış proje ve etkinlikler yapıyorum. Bu projeleri kabul ettirmek zor oluyor. Ama sonuç olarak bu projeleri alan firmalar mutlu oluyor. 

n

Yukarı