Ana içeriğe atla

https://www.dsdamat.com/

 

Süreklilik için tecrübe gerek

15.05.2017 - 10:12

“EĞLENCE VE ETKİNLİK SEKTÖRÜNDE BAŞARILI OLMAK İÇİN BU İŞİN MUTFAĞINDAN GELMENİN ZARURİ OLDUĞUNU DÜŞÜNÜYORUM” İFADESİNDE BULUNAN TM ETKİNLİK AJANS BAŞKANI MURAT KALAMAN, “YAZ, KIŞ VE MEKAN AYIRIMI YAPMAKSIZIN HEMEN HEMEN HER TÜRLÜ ZORLUĞU SAHADA TECRÜBE ETMİŞ AJANSLARIN DEVAMLILIĞI OLACAK” DEDİ. 

“Eğlence ve etkinlik sektörü, markaların hedef müşteri kitlesi ile birebir temas kurduğu atmosferler yaratır. Eğer iyi bir etkinlik planı ortaya koyarsanız yaptığınız organizasyon hanenize sadık müşteri olarak yazılır” açıklamasında bulunan TM Etkinlik Ajans Başkanı Murat Kalaman , “Yaptığımız işin ciddiyetini anlamayan kişi veya kurumların eğlence ve etkinlik işlerinin faydasını tam olarak kavrayamadıklarını düşünüyorum. Aslında etkinlik ve organizasyon, müşteri ve kurum arasında kilit önem taşır. Hayata geçirdiğiniz konsept işlerle, hedef kitlenin marka ile iç ya da dış mekan organizasyonlarıyla bir bağ kurmasını sağlarsınız. Yaptığınız organizasyon eğer iyi ise markaya beş duyuyu geçirme ihtimaliniz var. Hepimiz çok iyi biliyoruz ki bugünlerde her marka bu duygu bağını müşterisi ile yaratmaya çalışıyor” dedi ve sözlerine devam etti: “Bizim ortaya koyduğumuz en önemli farkındalık işi komple sahiplenmemiz, yeni çözüm önerileri ile yaratıcı fikirler sunmamızdan ileri geliyor. Bu işin mutfağına yıllarını vermiş kişiler olarak sahalardan edindiğimiz en önemli tecrübe, bu işin ruhunu çok iyi anlayabilmiş olmamız... Tanıştığımız her yeni markaya bu içtenlikle yaklaşıyor, hem kendimizi hem de sektörün daha iyi tanınması için var gücümüzle çabalıyoruz.”
Kalaman ayrıca sözlerine şunları ekledi: “Geçtiğimiz ay organize edilen ACE of MICE fuarında eğlence ve etkinlik sektörünün kendini çok iyi ifade edemediğine şahit oldum. 2018 yılında sektör profesyonellerinin bir arada olacağı ve sektör sorunlarının tartışılacağı bir fuar ve sempozyum hayata geçirmek istiyoruz. Fuarın iyi firmalarla desteklenmesi ve kaliteli içerik üretmesi şart! Bu hususu çok önemsiyor, buradan elde edeceğimiz çıktı ile sektörümüzün problemlerinin çözüleceğine ve farkındalığının daha da artacağına inanıyorum.”

“ÇOĞU MARKA MALİYETLERİ AŞAĞI DÜŞÜREYİM DERKEN, KÖTÜ TECRÜBE YAŞAMAK DURUMUNDA KALIYOR”
Maliyetlerin aşağıya çekilerek, kalitesiz işlerin yapılması ve sektörün bundan zarar görmesi hakkında görüşlerini aldığımız Kalaman, “Maliyetlerin aşağıya çekilerek kalitesiz işlerin yapılması hususuna ben biraz sarkastik yaklaşıyorum. Eğer markalar bu tip firmalara iş veriyorsa ve sonuçlarından memnunsa bizim için problem yok. Kalitesiz iş yapan merdiven altı ajanslar sektöre bir ya da iki iş sunduğunda bizim telefonlarımız eskisinden daha çok çalmaya başlıyor. Dolasıyla ben onların var olmalarından yanayım. Maalesef çoğu marka maliyetleri aşağı düşüreyim derken, kötü tecrübe yaşamak durumunda kalıyor. Maliyet avantajını elinde bulunduran, sermayesini teknik teçhizat ve ekipmanlara yatıran ajanslardır. Bu tip ajanslar her zaman maliyet avantajını elinde bulundurur” dedi. 

BU İŞİN MUTFAĞINDAN GELMEK ZARURİ!
“Eğlence ve etkinlik sektöründe başarılı olmak için bu işin mutfağından gelmenin zaruri olduğunu düşünüyorum” ifadesinde bulunan Kalaman, “Yaz, kış ve mekan ayırımı yapmaksızın hemen hemen her türlü zorluğu sahada tecrübe etmiş ajansların devamlılığı olacak. Müşteri ile flört dönemini aşmış, şikayet etmekten uzak, krizleri iyi yönetebilen, müşterisini dinleyen ve anlayan, ısrarın dozunu ayarlayabilen ajanslar ayakta kalacak. Bu konuları iyi yöneten etkinlik ajanslarının zaman içerisinde müşteri kazanma reflekslerinin de gelişeceğine inanıyorum” diyerek sözlerine son verdi. 

ds

Yukarı