Ana içeriğe atla

S

 

“Süreklilik en önemli konu…”

15.05.2017 - 10:21

 “BİZİM SEKTÖRÜMÜZÜN ZEMİNİ ÇOK KAYGAN VE KIRILGAN BİR YAPIYA SAHİP, BU NEDENLE SEKTÖR DALGALANMALARDAN ÇABUK ETKİLENİYOR” DİYEN ELITE TURİZM ORTAĞI AYŞE ONARIR, “ANCAK GÜÇLÜ BİR ALTYAPI, SERMAYE VE DENEYİMLERE SAHİPSENİZ AYAKTA KALMAYI BAŞARABİLİRSİNİZ” DEDİ. 

Öncelikle Elite Turizm firmasından bizlere kısaca tanıtır mısınız? Neler yapar Elite Turizm?
Elite Turizm 18 senesini doldurmuş, TÜRSAB’a (Türkiye Seyahat Acentaları Birliği) kayıtlı A grubu bir seyahat acentası, ama biz branşlaşarak tatil turizmine hiç girmedik ve kuruluşumuzdan bu yana sadece MICE sektöründe çalıştık.  Yani kurumsal firmalara, markalara sektörün gereksinimine uygun olarak toplantı, tanıtım, gezi, açılış, etkinlik gibi organizasyonlar yapıyoruz.

Müşteri portföyünüzden bahseder misiniz? Yalnızca AVM’lere yönelik mi çalışmalar yapıyorsunuz, yoksa kurumsal firmaların etkinliklerine yönelik çalışmalarınız da var mı?
AVM çalışmalarımız aslında kurumsal çalışmalarımızın bir parçası olarak 2005 yılında İstanbul Carousel AVM’nin yılbaşı dekorasyonu ile başladı. Müşterimiz olan şirket gruplarından AVM sahibi olanlar da var, onlar da bizden hizmet talebinde bulunuyorlar. Kurumsal olarak Türkiye’nin “amiral gemisi” olarak tanımlanabilecek marka ve kurumları ile uzun yıllara dayanan çalışmalarımız bulunuyor.

Günümüzde pek çok kişi “ben de organizasyon/etkinlik yapabilirim” diyerek sektöre adım atıyor. Sizin bu konu hakkındaki yorumlarınız neler? 
Etkinlik tasarımı ve yönetimi büyük bilgi birikimi, deneyim ve disiplin isteyen bir çalışma. Oysa pek çok kişiye sermaye gerektirmeyen, ki bu çok yanlış bir bakış açısı, kolay iş gibi görünüyor. Sonrasında da maalesef pek çok korku hikayesi dinliyorsunuz piyasada. Bizim sektörümüzün zemini çok kaygan ve kırılgan bir yapıya sahip, bu nedenle sektör dalgalanmalardan çabuk etkileniyor. Ancak güçlü bir altyapı, sermaye ve deneyimlere sahipseniz ayakta kalmayı başarabilirsiniz. İstatistiklere göre yeni açılan 10 firmadan 8’i ilk senesinde kapatıyor.

Sektördeki diğer bir sorun da maliyetlerin aşağıya çekilerek, kalitesiz işlerin yapılması… Sektöre zarar veren bu tür çalışmaların önüne geçmek için ne gibi önlemler alınabilir? 
Pek çok şirketin referansa ihtiyacı oluyor; sırf “yaptım” diyebilmek için maliyetleri aşağıya çekerek kendilerine iş sahası yaratmaya çalışıyorlar. Kurumsal ve deneyimli müşteri bu davranış biçimine güven duymuyor ve kendisini riske atmıyor. Bunun önüne, ancak işveren şirketlerin yapılacak olan işleri sadece fiyat bazında değerlendirmeyip, kalite, hizmet ve deneyim unsurlarını göz önünde bulundurarak değerlendirip, seçim yapmalarıyla geçilebilir. Hizmet verenleri fiyat politikaları konusunda yönlendiremezsiniz. Sonuçta herkes şirketini kendi doğrusuna göre yönetir. Biz doğrularımızla 1999’dan bu yana her krize, her ekonomik çalkantıya rağmen hayatına devam eden, sektörün bilinen ve tercih edilen acentalarından biriyiz. 

Bu işte başarılı olmak süreklilik ister.  Peki, sürekli olmak için firmalar neler yapmalı, siz neler yapıyorsunuz?
Süreklilik en önemli konu bugün... Müşteri sadakati diye bir şey yok. Her projede yeniden güven tazelersiniz ve sizi yine yeniden tercih etmelerini sağlarsınız. Hazırladığımız projenin yenilikler ve yaratıcılık içermesine önem veririz. Sunum ve doğru fiyat politikasından sonra uygulama sırasında müşteriye sadece söylenenleri değil, fazlasını vermeye çalışırız. Bu da görülüyor ve takdir ediliyor tabii ki. Disiplinli bir çalışma, aksaksız yürütülen bir program, doğru insan ilişkileri ile doğru ve dürüst bir fiyat politikası sizi müşteri nezdinde sürekli ve vazgeçilmez kılar.

GGG

Yukarı