Ana içeriğe atla

playpark

 

Sosyal medya ile istenilen kitleye erişmek mümkün

18.01.2018 - 11:00

SOSYAL MEDYANIN ORGANİZASYON SEKTÖRÜNDEKİ ÖNEMİNE DEĞİNEN LİDER ENTERTAİNMENT İLETİŞİM TASARIMCISI ONUR YILMAZ, ETKİNLİKLERİN TANITIM BÜTÇESİNİN BÜYÜK ORANINI SOSYAL MEDYA ÜZERİNDEN YAPTIKLARI REKLAMLARA AYIRDIKLARINI BELİRTTİ.

Gerek organizasyon öncesi gerekse organizasyon sonrası dijital ve sosyal mecralardan ne kadar yararlanıyorsunuz?
Öncelikle, hızla değişen günümüz şartlarını yakından takip ediyor ve bunun doğal sonucu olarak sosyal medyanın sektörümüzdeki yerini önemsiyoruz. Organizasyonlardan önce, kurguladığımız etkinliğin bireylerde yaratacağı deneyimi, onlara en doğru görsel ve metinsel içerikle aktarmayı amaçlıyoruz. Sonrasında ise yaptığımız iş hakkında bizleri takip eden kişilere nitelikli bir bilgi akışı sağlamak, ziyaretçilerimize ise geçirdikleri zamana dair bir hatıra bırakmak niyetindeyiz.

Dijital mecralara yapmış olduğunuz yatırımlar hakkında bilgi verir misiniz?
Sosyal medya ve web sitelerimizi güncel tutmanın yanı sıra, dijital pazarlamayı aktif olarak kullanıyoruz. Etkinliklerimizin tanıtım bütçesinin ciddi bir oranını sosyal medya üzerinden yaptığımız reklamlara ayırdığımızı söyleyebilirim. Bununla beraber, sosyal medya hesaplarımızda paylaştığımız her bir içerik için ciddi derecede özen gösteriyoruz. Bu, bizler için takipçilerimize duyduğumuz saygının bir parçası.

Peki, dijital mecraların organizasyonlara ne gibi etkileri oluyor? 
Öncelikle, hedef kitlemizi doğru tespit etmek ve onlarla direkt bir iletişim kanalı kurmak; bireylerle daha sağlıklı bir etkileşim alanı inşa ediyor. Bilhassa İstanbul gibi dinamik bir şehirde yaşıyorsanız, etrafınızda olup bitenleri tümüyle takip etmeniz mümkün değil. Bu nedenle, herkese erişmek yerine erişmeyi arzu ettiğiniz insanlara erişmek gibi bir opsiyonu gerçek kıldığı için dijital mecralardan çok daha verimli geri dönüşler alıyoruz. Örneğin, yaşadığı çevre nedeniyle dış mekan reklamlarından erişemediğiniz kişilere sosyal medya hedeflemesiyle erişmeniz çok daha kolaylaşıyor. Sosyal medya reklamlarımızdan gelen bilet satışlarının da ciddi bir orana denk geldiğini ifade edebilirim.

Sizce başarılı sonuçlar elde etmek adına bu alandaki doğru stratejiler ve adımlar neler olabilir? 
Bana kalırsa en önemlisi, hedef kitlenizi doğru tanımak. Bu insanların ilgi alanları, günlük davranışları ve sosyal hayatlarını gerçekçi şekilde anlamadan onlarla doğru bir iletişim kurmanız olanaklı değil. Kitlenizi anladıktan sonra, onlarla kuracağınız görsel ve metinsel dilin içeriğini empati ve özenle tasarlamalısınız. Nitelikli etkinlik tasarımını doğru kitleye doğru içerikle ulaştırdığınız zaman başarılı olmamanız için ortada hiçbir sebep yok.

playpark

Yukarı