Ana içeriğe atla

https://atalian.com.tr/

Sosyal mecralar katılımcıları etkinliğe daha fazla entegre ediyor

18.01.2018 - 11:05

Sosyal medya bileşenlerinin organizasyonlarda etkinlik yönetimi için önemli fırsatlar sunduğundan bahseden Alya İletişim Danışmanlığı Ajans Başkanı, Firuze Kaymaz Fahjan, “Biz ajans olarak etkinlik öncesinde sosyal medyayı daha çok hedef kitleyle sosyal etkileşimi ve bilinirliği artırmak adına kullanıyoruz” dedi.

Gerek organizasyon öncesi gerekse organizasyon sonrası dijital ve sosyal mecralardan ne ölçüde yararlandıklarını söyleyen Fahjan, “Sosyal medya bileşenleri; kongre, konferans, festival, fuar ya da toplantı gibi sosyal, kültürel ya da iş dünyasına ait organizasyonlarda etkinlik yönetimi için önemli fırsatlar sunuyor. Sosyal medyanın, katılımcıları etkinliğe daha fazla entegre ettiğini düşünüyoruz. Biz ajans olarak etkinlik öncesinde sosyal medyayı daha çok hedef kitleyle sosyal etkileşimi ve bilinirliği artırmak adına kullanıyoruz.  Katılımcıların neden etkinliğe katılması gerektiğine dair bir infografik hazırlayıp yayınladığımız gibi, konuşmacıların etkinlik programı duyuruları ve etkinlik konularına dair sosyal medyada içerik paylaşımında bulunmalarını önerdiğimiz de oluyor. Zira bu tarz çalışmalar etkinliğe ilgiyi artırıyor. Ayrıca organize ettiğimiz herhangi bir etkinlikteki konuşmacıların etkinlikteki sunumları Linkedin veya kendi bloglarında paylaşmalarını tavsiye ediyoruz. Özellikle Linkedin bu noktada oldukça işlevsel bir kanal. 
Etkinlik sırasında ise sosyal medyadan canlı yayın yapma opsiyonlarını değerlendiriyoruz. Canlı yayınlar,  etkinliğe katılma imkanı bulamayan kitlelerden yoğun ilgi görüyor. Ayrıca ilgili kuruma da arşiv ve depolamaya ek olarak pozitif algı sağlama gibi artılar sunuyor. Etkinliğinizin açılış konuşmasını internetten canlı olarak yayınladığımızda ise oldukça güzel geri bildirimler aldığımızı söylemeliyim. Buna ek olarak etkinliğin kahve molalarında yaptığımız canlı röportajlar oldukça beğeni topluyor. 
Etkinlik hashtag’iyle yapılan paylaşımlar ve canlı yayınlarda aldığımız sorular ise yine ilgiyi artıran ve kurumun marka algısına pozitif yönde katkı sağlayan unsurlar.  
Tüm bunlara ek olarak,  etkinlikten sonra da etkinlikle ilgili sosyal medya iletilerini paylaşmaya özen gösteriyoruz. Sosyal medya sayesinde etkinlik sonrasında analitik verileri takip etme imkanına kavuşuyoruz.  Ayrıca etkinliğe dair geri bildirimlerin bizleri çok mutlu ettiğini sözlerime eklemek isterim” açıklamasını yaptı. 

“ZAMAN YÖNETİMİ VE VERİMLİLİK EN DEĞERLİ VARLIĞIMIZ”
Dijital mecralara yapmış olduğunuz yatırımlar hakkında da bilgi veren Fahjan, “Odağımızda olan konu başlıklarını kısaca kişiselleştirme ve segmentasyon, e-posta pazarlama, dinamik web siteleri, sosyal medya video içerikleri şeklinde kısaca sıralayabiliriz. Bunlara ek olarak Geofencing yatırım yapılan konuların başında geliyor. Bu yeni nesil uygulama ile hedef lokasyonlarda kurumlar müşterilerini belirleyebiliyor ve bu kişilere özel mobil mesaj ya da e-posta gönderebiliyor. Bundan sonrası pazarlamacının entegrasyon becerisi ve yaratıcılığına kalıyor. 
Teknoloji çağında dijital dünyanın içerisinde ortak çalışma platformları yaratmak şart oldu. Çünkü zaman yönetimi ve verimlilik en değerli varlığımız. Bu nedenle ortak doküman oluşturma, takvim gibi grupları dijital dünya içerisinde bir araya getiren iş yönetim platformlarına ihtiyaç arttı. 2018 bu anlamda Google Drive Trello, Slack, Asana, Basecamp, Dapulse gibi platformların ivme kazanacağı ve benzer yeni platformların inşa edileceği bir yıl olacak görüşündeyiz.  Türkiye’den de bu anlamda başarılı uygulamaların çıkacağına eminim” dedi ve sözlerine son verdi.

https://atalian.com.tr/

Yukarı