Ana içeriğe atla

playpark

 

Sorun, aynı başlık altında farklı iş yapan firmalar

13.12.2016 - 17:28

G&G Organization Şirket Sahibi Gülşen Gündüz: “Organizasyon bir bütün ve her unsurun birbiriyle uyum içinde işlemesi gerekiyor” dedi. 

Sizce kaliteli bir organizasyonun değeri maliyetiyle doğru orantılı mıdır? Her pahalı organizasyon büyük etkiler yaratır mı? 
Elbette tedarik olarak farklı konseptlerde farklı bütçelerde ürünler mevcut… Şamdandan muma, alan süslemesine, masa sandalye dekorasyonuna kadar geniş bir koridor tedarik yönetimi ve organizasyonlarda kişinin bütçesine göre farklı alternatif ürünler de var. Ancak ‘her pahalı organizasyon etkilidir’ gibi bir yaklaşım doğru bir tanım olmaz bence… Çünkü doğru bir organizasyon firması ile siz, boş bir alanı, bir terası veya bir bahçeyi bile çok şık bir davet alanına dönüştürebilirsiniz.

Peki, düşük bütçeli ancak daha fazla kitleye sesini duyurmak isteyen firmalar neler yapmalı?
Aslında müşterilerin istekleri, talep ettikleri konsept ne ise, bütçeleri ile beraber gözden geçirip onlara uygun alternatif çözümler sunuyor ve organizasyonlarının mümkün olduğunca kusursuz geçmesini sağlıyoruz. Dolayısıyla asıl sorun; bütçe değil bence, algıda… Müşterinin ne istediğinde ve beklentilerde… Düşük bütçeniz olabilir ancak ona uygun alternatif çözümlerle de çok etkili güzel organizasyonlar düzenleyebilirsiniz.

AVM’ler yüksek bütçelerden yakınırken, organizasyon şirketleri de AVM’lerin düşük bütçelerle kalitesiz işler ortaya çıkaran firmaları tercih etmesinden yakınıyor. Peki, iki tarafı da mutlu edecek proaktif çözümler sizce neler olabilir? 
Aslında sorun şurada başlıyor; Türkiye’de aynı başlık adı altında farklı iş yapan firmalar var. Masa süsleyen de, havai fişek gösterisi yapan da, bir catering (ikram hizmetleri) firması da “organizasyon” firmasıyım diye kendini adlandırmakta. Örneğin; Bir organizasyon firması bakıyorsunuz müzik grubu ama hostes temininden havai fişek gösterisine ya da tekne turuna kadar her şeyi yaptığını ifade ediyor. Üstelik sadece Instagram’dan yasal olmadan bu şekilde ilerleyen o kadar çok ki… Ya da bir catering firması, aslında sadece ikram hizmeti sunup yemek firması olarak adlandırılması gerekirken adının ardına ‘x ikram davet organizasyon’ diyerek organizasyonu da eklemektedir.
Tabi ki işini iyi yapan hiçbirini yadırgamamak gerekir. Organizasyon kavramı o kadar geniş ki… Ancak asli işi dışında iş yaptığı görüntüsü veren organizasyon firmalarının ve bir organizasyondaki her işi kendi bünyesinde yaptığını iddia edip organizasyonu yönetemeyen firmaların olması ayrıca tüm bunlara ek olarak bu firmaların yüksek bütçe vermeleri birçok kurum ve şirket gibi AVM’leri de rahatsız etmekte... Organizasyon bir bütün ve her unsurun birbiriyle uyum içinde işlemesi gerekiyor.
İşte tam bu noktada eğer tecrübeli, tam tekmil profesyonel bir organizasyon firması değilse ve tedarik, insan ve en önemlisi zaman zincirini yönetemiyorsa o en özel günler, organizasyonlar kötü geçip mutsuz anılarla sonlanıyor. 
Doğru firma ile doğru şekilde ilerlemek gerekiyor. O nedenle yukarda da bahsettiğim gibi sorun algıda… Müşterinin ne istediğinde ve beklentilerde…
 

playpark

Yukarı