Ana içeriğe atla

S

 

SEYİRCİ KALMA DÖNEMİ BİTTİ ARTIK HİKAYEYE DAHİL ETME ZAMANI

12.07.2019 - 17:12

GERÇEKLEŞTİRDİKLERİ ETKİNLİKLERDE HEDEF KİTLEYE FARKLI DENEYİMLER YAŞATARAK KALICI ANILAR BIRAKMAYI HEDEFLEDİKLERİNİ BELİRTEN KROMOZOM EVENT GENEL MÜDÜRÜ AYŞENUR KRANDA, “AVM ZİYARETÇİLERİ ARTIK HİKAYESİNİ DİNLEYECEKLERİ ETKİNLİKLERDEN ZİYADE BU HİKAYEYE DAHİL OLACAKLARI ETKİNLİKLERE KATILMAK İSTİYOR.” DİYOR.

Organizasyonlar mevsimlere, özel günlere, lokasyon, kültür ve gündeme göre farklı şekillerde müşteriye sunuluyor. Aylar önceden planlanmaya başlanan event’lerde zamanlama neye göre belirleniyor? 
Özellikle AVM’lere sunacağımız etkinlik projelerimizin bir kısmını özel gün ve mevsimsel dönem çatısı altında aylar öncesinden planlıyoruz. Etkinliklerimizin önemli bir kısmı da AVM’lerin marka kimliklerine uygun, sadece onlara özel olarak tasarladığımız özgün projelerden oluşuyor. 

Sosyal sorumluluk projelerinde doğru zamandan bahsedilebilir mi? 
Sosyal sorumluluk projelerimizde doğru zamanı belirlerken; işlenecek olan konunun yaratacağı fayda ile hangi dönemde öne çıkarılmasının daha etkili olacağı ile ilgili bir fizibilite çalışması yapıyoruz.  Mesela İnegöl AVM için geliştirdiğimiz DP ödüllü “Geri Dönen Mutluluk” projemiz, Çevre ve Şehircilik Bakanlığı tarafından hayata geçirilen Sıfır Atık projesine destek olmak amacıyla kısa zamanda geliştirdiğimiz ve gündemi sıcağı sıcağına yakaladığımız bir projeyken, İstanbul Cevahir AVM için İhtiyaç Haritası işbirliği ile geliştirdiğimiz ve Ace of Mice’ta yılın en iyi AVM etkinliği seçilen İhtiyaca Dokun projemizi 3 ay önce planlayıp Back to School döneminde gerçekleştirdik. Hazır olan ancak zamanlama olarak uygun olmayan projelerimizi beklettiğimiz dönemler de oldu. 

Yaz döneminde AVM’ler hangi event’lere yöneliyorlar?  
Yaz döneminde okulların kapanması ile birlikte AVM’lerde sakin bir atmosfer ister istemez hissediliyor. Bu dönemde ziyaretçiyi AVM’ye yönlendirecek çocuk aktiviteleri, açık hava sinemaları, müzik performansları, satış artıracak kampanyalar, AVM’yi canlandıracak alan dekorları ve yaz festivalleri ile yazın enerjisini AVM ziyaretçisine hissettiren, sosyal medyayı bu yönde efektif kullanan AVM’ler ziyaretçi çekiyor. Yaz döneminde Çiğli ve Balçova Kipa AVM’lerinde gerçekleştirilen Kipa İndirim Festivali için AVM açık otopark alanında tasarladığımız stant alanları, üç boyutlu dekorlar, çocuklar için eğlence alanları, fotoğraf çektirme alanları, şehirde ve AVM içinde renkli kortej gösterileriyle hem eğlenceli hem de cirolara olumlu yönde yansıyan bir etkinlik gerçekleştirdik.

Bir organizasyonun ‘iyi’ olarak nitelendirilebilmesi için hangi özelliklere sahip olması gerekiyor?
Gerçekleştirdiğimiz etkinliklerle amacımız bir yandan AVM’nin marka değerini yükseltirken, diğer yandan da hedef kitleye farklı bir deneyim yaşatarak kalıcı anılar ve duygusal bir bağ oluşturmak. AVM ziyaretçileri artık hikayesini dinleyecekleri etkinliklerden ziyade bu hikayeye dahil olacakları etkinliklere katılmak istiyor. Geçtiğimiz yıl ilkini gerçekleştirdiğimiz International Forum Coffee Weeks etkinliğinde Kahve Festivali teması altında Marmara Forum’un birçok alanında ziyaretçiler için kahve/müzik/sanat deneyim alanları kurguladık. Katılan birçok ziyaretçiden güzel dönüşler aldık.  Seyirci kalma dönemi bitti, artık hikayeye dahil etme zamanı…

GGG

Yukarı