Ana içeriğe atla

ds

 

“Sadece ziyaretçi için etkinlik yapılmaz!”

02.08.2017 - 10:27

AVM’lerin sadece ziyaretçiyi AVM’ye çekecek etkinliklere değil, bünyelerindeki markalara da yarar sağlayacak etkinliklere imza atmaları ve bunun için de işinde profesyonel firmalarla anlaşmaları gerektiğini vurgulayan Turnagöl Tiyatrosu Firma Sahibi Cihan Turnagöl, “Bir etkinlik alınırken yöneltilen ilk soru ‘İşin bütçesi nedir?’ Bu çok yanlış bir tutum… İlk soru her zaman ‘Bu aktivite bize ne katacak?’ olmalıdır” dedi.   

AVM’lerde gerçekleştirilen pek çok etkinlik yalnızca bir ya da iki ayağı karşılıyor. Peki, tüm kriterleri karşılayacak etkinlik için yapılması gerekenler sizce neler? 
AVM’lerde olan birçok etkinlik firmalardan alınırken içerikleri ve bu içeriklerin kimler tarafından uygulanacağı araştırılmadan alınıyor. Sektörde alt yapısı sağlam, güvenilir ve başarılı firma sayısı az. Bu bir elin parmaklarını geçmez. AVM’lerin bazıları etkinlik alırken, yapmış olmak için alıyor. Maalesef bu sorunun sebebi donanımsız ve vizyon sahibi olmayan organizasyon firmaları ve onları bu şekilde kabul eden AVM yönetimi. Etkinlik ne olursa olsun, ister lisanslı etkinlik isterse no name etkinlik, içerik çok önemlidir. AVM’de bulunan mağazaların fikirleri hiç alınmıyor. Pazarlama bölümü bir AVM’nin can damarıdır. Ama 18 yıllık tecrübem ile şunu söyleyebilirim ki bu damar tıkalı. Bunun sebebi ise donanım ve vizyon eksikliği. Pazarlama beceri ve insan ilişkilerinin güçlü olması gereken bir bölümdür.  Bu bölüm sadece o etkinliği almayacak, aynı zamanda o etkinliğin “AVM’de bulunan mağazalara olumlu katkıları oluyor mu? Mağazalar memnun mu?” sorularına cevap bulacak. Sadece ziyaretçi için etkinlik alınmaz. Ziyaretçi zaten ücretsiz etkinliklerin büyük bir çoğunluğuna katılıyor, ama başarılı içeriği olana bir daha geliyor. Gelirken yanında bir kişi daha getiriyor.

Başarılı bir etkinliğin gerçekleştirilmesi için AVM’lerin üzerlerine düşen görevler neler? Bu noktada AVM’ler ne yapmalı, nelere dikkat etmelidir? AVM’lerden neler bekliyorsunuz?
Başarılı bir etkinlik takım halinde yapılır. İlk oyuncu AVM pazarlama bölümü, ikinci oyuncu ise organizasyon firmasıdır. AVM etkinlik alırken gelecek firmanın daha önce yapmış olduğu pazarlama aktivitelerine bakmalıdır. “Firmanın yaptığı etkinliklere katılımlar nasıl olmuş? AVM’ye nasıl katkıları olmuş?” gibi konuları araştırmalıdır. Yapılan etkinliğin içeriğinde kullanılan ne varsa (oyuncak, ürün… vs.) AVM’de mutlaka satılmalıdır. Bu ürünleri satan mağazalara etkinlik öncesinde bilgi verilerek, bu ürünlerin mağazanın ön planına getirmeleri önerilebilir. Çocuk, aktivite sırasında kullanılan tüm materyallere dokunarak katılır. Bu şekilde o üründen satın almak ister ya da aklının bir köşesine yer eder. Eğer yapılan etkinlik sadece boyama yapmaktan ibaret değilse, AVM’de bulunan mağazalara katkı sağlar. Kısacası AVM etkinlikleri kolay değildir. Herkesin yapacağı bir iş hiç değildir. Bu nedenle işi profesyonel vizyona sahip insanlara bırakmalılar. Bir etkinlik alınırken yöneltilen ilk soru “İşin bütçesi nedir?” Bu çok yanlış bir tutum… İlk soru her zaman “Bu aktivite bize ne katacak?” olmalıdır.  

Peki, organizasyon firmalarının bu noktada görevleri neler? 
Organizasyon firmaları etkinliği sadece para kazanmak için yapıyor. Aslında bizim ülkemizde herkes ilk önce ne kazanacağını düşünüyor. Ben 20 yıldır sahneye çıkıyorum. Binlerce kez sahneye çıktım. Yüzlerce proje ve etkinlik yaptım. İlk düşüncem her zaman için şu oldu; “Ben bu projeleri yaparsam çalıştığım firmaya ne katarım?” Çalışma prensibim gayet açık ve net. Ben bir etkinlik yapıyorsam o firmaya mutlaka katkı sağlamalıyım. Bu katkı sadece ziyaretçilerin mutlu ayrılması değil, aynı zamanda AVM’de bulunan mağazalarında mutlu olmasıdır. Bir AVM’de etkinlik yapmadan önce ilk olarak o AVM’ye bir hafta boyunca gider gezerim. “Hangi mağazalar var? Kimler geliyor? İnsanlar neler yapıyor? Gelen yaş grupları nedir?” sorularını sorarım kendime. Bunu sadece AVM sektörü için değil, tüm firmalar için yaparım. Birini tanımadan etkileyemezsiniz. AVM’lerde her mağaza beni bizzat tanır. İşte pazarlama böyle bir şeydir. Takım oyunudur. Siz karşınızdakini iyi tanırsanız ona neyi nasıl vereceğinizi iyi bilirsiniz. Bu şekilde hata payınız ortadan kalkar. 

ds

Yukarı