Ana içeriğe atla

d's

 

“Sadece kalabalık toplamak başarı ölçütü olmamalı”

15.06.2017 - 14:14

“AVM’LERİN BAŞARI KRİTERLERİ ZİYARETÇİ SAYISI KADAR, CİRO ARTIŞI VE KARLILIK İLE DE ÖLÇÜLÜYOR” AÇIKLAMASINDA BULUNAN MARKETING TOYS ŞİRKET SAHİBİ KORAY ÖZDEMİR, BU ANLAMDA SADECE KALABALIK TOPLAMANIN BAŞARI ÖLÇÜTÜ OLMAMASI GEREKTİĞİNİ DİLE GETİRDİ. 

Başarılı ya da başarısız organizasyon nere göre tanımlanıyor? Bir organizasyonu başarılı ya da başarısız kılan etmenler neler?
Günümüzde organizasyonların başarıları çok net sonuçlara bağlanıyor. Kısa süreli etkinliklerde sosyal medya paylaşımı önemli bir ölçü oluyor. Katılımcılar eğer etkinlikten övgü dolu sözlerle kişisel sosyal medya hesaplarından paylaşıyorsa etkinlik başarıya ulaşmış sayılıyor. Uzun süreli etkinliklerde ise kademeli olarak artan katılımcı sayısı ve “nereden duydunuz?” sorusuna sosyal medyadan cevabı ya da referans ile bilgisi geliyorsa; o etkinlik de başarıya ulaşmıştır. Bana göre organizasyonun AVM için başarısını ölçen 3 kriter vardır; birincisi etkili data toplanması ve yönetimi, ikincisi kapı girişi kadar cirosal artış, üçüncüsü ise sosyal medyada paylaşılacak kadar önemli ve sonrasında da ödüllendirilebilecek proje değeri. 

Kurumsal organizasyonlarda başarının ya da başarısızlığın işletmeye yansıması nedir?
Sadece kalabalık toplamak başarı ölçütü olmamalı. AVM’lerin başarı kriterleri ziyaretçi sayısı kadar ciro artışı ve karlılık ile de ölçülüyor. Bir konser organizasyonu kapı giriş sayısını tek gün için büyük ölçekte arttırsa da alışveriş cirosuna etki etmeyerek, hatta sadık müşterilerin kalabalıktan çekinerek AVM’den uzak durmasına ve cironun düşmesine bile neden olabiliyor. Bu nedenle kurumsal etkinliklerde hedef kitle belirlemesinin doğru yapılması ve anlık ziyaretçi sayıları yerine sürekliliği kılmak çok daha önemlidir. Başarılı etkinlik direkt sahadaki etkinin online başarıya yansıması ile yani Facebook ya da Instagram takibi ile gelecektir. Çünkü müşteri memnun kaldığı etkinlik sonrası takip edecek organizasyonlardan haberdar olmak ister. 

Kurumsal organizasyonlarda hata riski nasıl minimize edilir? Bu noktada özellikle hangi unsurlara dikkat etmeli, siz nelere dikkat ediyorsunuz?
Kurumsal etkinliklerde sadece bir konunun telafisi yoktur, o da etkinlik sırasında bir ziyaretçinin zarar görmesi ya da kötü etkilenmesidir. Dekor ve etkinlik mekanizmalarının güvenliği çok önemlidir. Ayrıca içinden geçtiğimiz hassas günlerde ise etkinliklerin politik kimliğinin olmaması hem marka hem etkinlik için önemli bir detaydır. Etkinliğin başarı riski göz önüne alındığında hedef kitle ve hedef kitle endeksinde içeriklerin uyumluluğu çok önemlidir.  Bu nedenle AVM’lerin kaliteden ödül veren ve fiyat odaklı olduğu için katma değeri ve güvenliği göz ardı eden firmalardan uzak durması gerekir. 

Peki, işletmeler organizasyon firmasını seçerken nelere dikkat etmeli? Organizasyon firması hangi özellikleri bünyesinde barındırmalı ki işletmeler o firmayı tercih etsin?
Biz Marketing Toys olarak, artık günümüzde iletişim yapacak firmaların sadece organizasyon firması olarak yer almaması gerektiğini düşünüyoruz. Özellikle AVM iletişimi, 360 derecelik bir deneyim tasarımıdır; hem saha, hem reklam, hem sosyal medya hem de iç müşteri olan kiracıları ilgilendiren entegre bir organizmadır. AVM’de yer alan bir ajans ortak alan giderlerinden kapı giriş sayıları ve ciro endeksine, kişi başı harcama endeksinden müşteri dolaşım iz düşümüne kadar birçok detaya hakim olmalıdır. Ancak AVM içinde yaşayan ve AVM müşterisine dokunan ajanslar geri dönüşüm oranı yüksek organizasyonlar sağlayabilir. Sahada gerçekleşen bir organizasyonun devamlılığı ise sonrasında takip edilecek data ve günümüzün en önemli pazarlama aracı olan “big data (müşteri datalarının detaylı analizi)” yönetimi ile sağlanır. 

Eklemek istedikleriniz…
Günümüzde organizasyon sektörünü bekleyen en büyük tehlike ne yazık ki pazarda yer almaya çalışan bu nedenle fiyat kırarken kaliteyi çok düşüren ajanslar. Özellikle AVM’lerin lokomatif etkinliklerinden olan lisanslı çocuk etkinlikleri konusunda gerçek dışı ve yanlış bütçelendirmeler ile lisans değerini düşüren ajanslara dikkat etmesi gerekiyor. Alışveriş merkezlerinin ise tüketiciyi asıl çekenin kaliteli ve sürekli iletişim olduğunu göz önünde bulundurarak, ajans seçiminde fiyat kriterini birincil ölçüt olarak kullanmaması gerekiyor. Yalnızca 360 derecelik bir çalışma AVM’nin kendisine ödül getirecektir. Biz Marketing Toys olarak Hermes’i 4 farklı proje ve 12 ödülle kapatmanın mutluluğunu yaşıyoruz. 

d's

Yukarı