Ana içeriğe atla

playpark

 

Perakende sektörü için doğru iş planlarının önemi

15.02.2018 - 11:11

İyibirşey Reklam&Prodüksiyon Etkinlik Direktörü Serkan İncu, “Planlamalar, hedef kitlenizi günlük kaygılardan uzaklaştırmak üzerine olmalı” dedi.

İyibirşey Reklam & Prodüksiyon A.Ş. Etkinlik direktörü Serkan İncu, “Planlamalar, hedef kitlenizi günlük kaygılardan uzaklaştırmak üzerine olmalı. Sektördeki yöneticiler kurumsal iletişim, etkinlik ve medya iş planlarını oluştururken, yatırım yapılan bölgedeki hedef müşteri kitlesinin; sosyal beklentilerini, bu sosyalleşme için ayırabileceği bütçeyi, marka algısını vb. parametreleri iyi ölçebilmeli, hedeflerini ve bütçelerini buna göre oluşturmalı” açıklamasını yaptı.

ÖLÇÜLEBİLİRLİK VE SÜRDÜRÜLEBİLİRLİK, MALİYET HESAPLARINDAN ÖNCE GELMELİ
“Dönemsel etkinlik ve kurumsal iletişim planlarının doğru hazırlanmayıp, belli tarihlerde büyük paralar harcayarak gerçekleştirilmesi, kendinizi tekrar etmeniz ve yaratmak istediğiniz etkiyi tüm yıla yayamamanız anlamına geliyor. Az veya çok para harcamak, ucuz-hesaplı veya sıkıştırılmış bütçeler ile hareket etmek aynı oranda dönüşüm alacağınız anlamına gelmez. Tüm yıla yayılan, sürekliliği olan bir ziyaretçi hacminden mahrum kalabilirsiniz” diyen İncu, “Bu yüzden doğru iletişim planlamaları ile çalışılmalı, ölçümlenebilen ve sürdürülebilir etkinlikler tercih edilmeli, yılın tüm zamanlarında sürekliliği olan müşteri kitlesi oluşturulması desteklenmeli. Alınan aksiyonların, yapılan çalışma ve uygulamaların bir hafızası olmalı, hedef kitlenin algılarını doğru belirleyip açık-net mesajları doğru etki-maliyet oranıyla verebilmelisiniz” dedi.

AVM YÖNETİMLERİ ÇALIŞACAĞI ÇÖZÜM ORTAKLARINI SEÇERKEN BİRÇOK ETMENİ GÖZ ÖNÜNE ALMALI
Sözlerine devam eden İncu, “Çözüm ortağınızı seçerken; marka portföyüne, hızlı aksiyon alabilme yeteneğine sahip olmasına, ülkenin dinamiklerine hakim olan, müşteri profillerini doğru belirleyebilen ve yatırımcı-yönetici profesyoneller ile empati kurabilecek bir bakış açısına sahip olmasını göz önüne almalısınız” diye belirtti.

TAM HİZMET AJANSLARI İŞ SÜREÇLERİNİ SADELEŞTİRMELERİYLE ÖNE ÇIKIYOR
“Operasyonel danışmanlık, dönemsel etkinlik planlamaları, kreatif çözümler, prodüksiyon hizmetleri, medya satın alımları gibi işleri bir arada yapabilen, kurumsal iletişim planları oluşturulması ve uygulanmasında beraber çalışabileceğiniz tam hizmet ajansları; hem yatırımcıların, hem de AVM yöneticilerinin işlerini kolaylaştırırken, gözlem alanlarını genişletir, doğru ölçümleme, hedefleme ve dönüşüm verileri edinmenizi sağlar” ifadelerine yer veren İncu, “Tüm iletişim süreçlerine; hem yatırımcının, hem işletmeci profesyonellerin gözünden bakabilen ajanslar, ihtiyaç duyulan planlamaları belirlerken etkin, yaratıcı ve farklı çözüm önerileri sunabilir” diyerek sözlerine son verdi.

playpark

Yukarı