Ana içeriğe atla

playpark

 

PAZARLAMA VE KURUMSAL İLETİŞİM YÖNETİMİ AJANSI SEYR-İ TEMAŞA

28.11.2018 - 18:03

KURUMUNUZUN VE MARKALARINIZIN, İŞ GELİŞTİRME, İTİBAR YÖNETİMİ, ETKİNLİK YÖNETİMİ, TASARIM VE PRODÜKSİYON GİBİ KURUMSAL İLETİŞİM - PAZARLAMA İHTİYAÇLARINA ÖZEL,  KURUM KÜLTÜR VE VİZYONUNA UYGUN PROFESYONEL FİKİRLER VE ÇÖZÜMLER ÜRETİYORUZ.

Hoş geldiniz. Öncelikle merak ettiğim bir konu var. Onunla başlamak vistiyorum. Farklı bir isminiz var. Seyr-i Temaşa ne anlama geliyor?
Bengisu Yıldırım: Evet haklısınız özel ve Türkçe bir isim seçtik. Kurucularımız, binlerce yıllık geçmişi olan ülkemizde, marka olarak Seyr-i Temaşa ismini nostaljik bir unsur olsun diye istemişler. Medeniyetimizin nesiller boyu yaşananları kültürel miras olarak bize aktarması çok etkileyici ve eşsiz. Biz de seçkin işler yaparak geleceğe aktarımda bulunuyoruz. Seyr-i Temaşa kelime anlamıyla isim olarak “gösteri mekanı” fiil olarak “gösteri izlemek” anlamı taşıyor. Seyr-i Temaşa öncelikle her işi özel ve değer katılması gereken bir pazarlama faaliyeti olarak görüyor. Bu yüzden hizmet ettiğimiz markanın kurumsal kimlik ve pazarlama hedefleri işin çıkış noktası. Daha sonra disiplin ve trendleri göz önünde tutarak amacımız eşsiz bir gösteri ve keyifli bir seyre ulaşmak. Bu yüzden ele aldığımız her projeyi; izleyenlere ve etkinliklerimize katılanlara farklı bir deneyim yaşatacak şekilde planlıyoruz. Aslında farklı olanı gerçekleştirerek veya bilineni en yeni, en güzel anılara dönüştürecek şekilde yapıyoruz. Hizmet verdiğimiz marka ve kurumlara maksimum faydayı sağlatmayı amaçlıyoruz. 

Seyr-i Temaşa neler yapar? Proje geliştirme süreçleriniz nasıl işliyor?
Bengisu Yıldırım: Seyr-i Temaşa’yı bir etkinlik ajansı olarak değil bir pazarlama iletişim ajansı olarak nitelendiriyoruz. Elbette etkinlik yönetimi başlıca uzmanlık alanımız ancak biz kendimizi kişiye özel dikim yapan terzi gibi görüyoruz. Hizmet verdiğimiz marka ve kurumlara proje bazlı talepleri karşılığında hizmet ederken ayrıca onlar için dönemsel strateji dahilinde konsept üretip duruma özel projeler geliştirip hayata geçiriyoruz.   Muhattaplarımızın talep ettiği etkinliği, marka değerlerine ve kurumsal kimliğe uygun şekilde geliştirerek marka bilinirliği, ciro artışı, basın ve medyada öne çıkması gibi birçok pazarlama ögesine katkı sağlaması hedefiyle tasarlıyor ve uyguluyoruz.  Seyr-i Temaşa olarak marka ve kurumlara proje bazlı hizmet verdiğimiz gibi ağırlıklı olarak marka ve kurumların yıllık strateji, hedef ve planlamalarını oluşturuyor, projelerimizi de bu planlamalara göre hayata geçiyoruz. Raporlama çok önemli, data biriktirerek ölçme ve değerlendirme yapabiliyor ve sürekli iyileştirme gayretinde oluyoruz. Bu yüzden dönemsel ve etkileşimli çalışmayı daha çok tercih ediyoruz. Çünkü ajans-marka iletişiminin artması ve yoğunlaşması marka stratejisinin daha güçlü ve özgün işlenmesini sağlıyor. Bu aynı zamanda yıllık bütçelerin de daha verimli kullanılmasına büyük katkı sağlıyor.  Seyr-i Temaşa’nın diğer önemli avantajı, Argiza Grup’un yıldız oyuncularından biri olması. Argiza Grup bünyesinde farklı uzmanlık alanlarında önde gelen markalar bulunmaktadır. Bu markalara kısaca bakarsak; Overdose uluslararası kültür, sanat, spor, turizm, deneyimsel projeler, fuar, kongre ve festivaller geliştiren, yöneten dinamik ve trend bir markamız. Qbig tam hizmet reklam ajansı olarak 360 derece iletişim ve tasarım çözümleri üreten yenilikçi bir markamız. Trend işler ile farkını gösteren Qbig’in en önemli özelliği kreatif proje ve üretimlere imza atması. Moonfx 3D animasyon, 3D karakter modelleme ve 3D tasarım stüdyosu ile reklam ve prodüksiyon alanında faaliyet göstermektedir.  Artık bizim alanımızda tüm disiplinler birbiri ile daha sıkı ilişkili, bu nedenle ortak hedefe yönelik ve daha büyük bir güç oluşturacak şekilde çalışılması, müşterek hareket edilmesi gerekiyor. Pazarlama ve kurumsal iletişim birbirine entegre iki disiplin ve bunların stratejilerinin uyumlu ve birbirini destekler nitelikte olması, kurum değer ve iletişim yöntemlerinin de genel stratejiye uyum sağlaması şart. Burdan yola çıkarak bütüncül bir yaklaşımla işimizi yaşıyoruz ve bu nedenle kendimizi pazarlama ve kurumsal iletişim yönetimi ajansı olarak tanımlıyoruz. 

Seyr-i Temaşa 2018’i nasıl geçirdi? Neler yaptı?
Seyr-i Temaşa olarak yoğun, başarılı ve keyifli bir sene geçiriyoruz. 2018 yılında sürdürülebilir marka etkinlikleri ve birçok proje ile faaliyet gösterdik ve devam ediyoruz. Hatta bu projelerin bir kısmını, tv programı olarak da çok yakında gündeme getireceğiz. Bu sene özellikle alışveriş merkezleri ve perakende tarafında çok sayıda projeyi hayata geçirme fırsatı bulduk. Özellikle çocuklara yönelik etkinliklerimizden bahsetmek isterim. 

Minik Mühendisler adıyla birçok AVM’de binlerce çocuğu misafir ettik. Bu konsept dahilinde robot geliştirme, 3 boyutlu tasarım ve 3D yazıcı kullanımları içeren keyifli özel bir atölye programı gerçekleştiriyoruz. 04-10 yaş aralığındaki çocuklarımız kodlama yöntemi ile kendi tasarladıkları robotlarını komuta ediyor ve programlamanın robotlar üzerindeki etkisini test ediyor. Yine çocuklar ve aileleri tarafından yoğun ilgi gören bir diğer konsept işimiz ise Minik Eller Mikrofonda. AVM içinde etkinliğe özel olarak kurulan sahnemizde minikler orkestra eşliğinde diledikleri şarkıları seslendirip keyifli anlar yaşıyorlar.  Bu etkinliklerin yanı sıra deneyimli tiyatro ekibimizle gerçekleştirmekte olduğumuz Çocuk Müzikali de farklı konsept ve sunumuyla yine en çok talep edilen etkinlikler arasında yer alıyor. Çocuk temalı bu etkinliklerin dışında farklı konseptlerde hayata geçirdiğimiz çocuk oyun alanlarımızla da çocuklara farklı bir dünyanın kapılarını aralıyoruz. Tasarımı, üretimi ve uygulaması bize ait olan; kar, buzul ve kristal konseptindeki Kristal Dünya ile özel bir atölye programını, VR gözlüklerle farklı bir deneyimleme fırsatı sunuyoruz. Yetişkinlere uygun konsept projemiz Yeni Bir Sen ise AVM’lerin kadın ziyaretçilerine özel pazarlamaya dönük gerçekleştirdiğimiz bir etkinlik oldu. Profesyonel makyaj, kuaför ve güzellik uzmanlarımız katılımcılara uyguladıkları seanslarla kadın müşterilerimize yeni bir görünüm ve mutluluk verdiler. Bu proje AVM’nin ilgili mağazalarının işbirliği ile gerçekleşti.  Tüm bu etkinliklerin projelendirilmesi ve uygulaması Seyr-i Temaşa ekibi tarafından yapıldı. Projelerin 3 boyutlu tasarlanmasından başlayarak, üretim planlarının yapılmasına, dekorların etkinlik alanına kurulmasına kadar tüm etkinlik kapsamındaki hizmetleri tek noktadan sağladık. Müşterilerimize problemsiz, minimum sürede maksimum performans anlayışı ile farklı bir deneyim sunmaya çalıştık.  Yaz döneminde İstanbul’da gerçekleştirdiğimiz sanatsal projeler arasında en çok izleyici çeken projemiz Axisler’de Yaz Konserleri. 7 ünlü sanatçı ile tam bir müzik ziyafeti oldu. İki haftasonunu kapsayan  konserlerde Axis İstanbul AVM ve Axis AVM yüzbinleri aşan izleyiciyi misafir etti. Ayrıca geleneksel ve dijital iletişim kanalları ile milyonlarca kişiyle iletişime geçmiş oldu. Konser gibi geniş kitlelere hitap eden işlerde AVM’lerin çekim alanı ve stratejik hedefleri doğrultusunda sanatçı adaylarını belirliyoruz. Sosyal mecralarda etkileşimin en üst seviyede olması için en geniş yelpazedeki kitleye ulaşmak önemli. Ve biz bunu başarıyoruz. 

AVM’LERDE HAYATA GEÇİRDİĞİMİZ PROJELERİN YANI SIRA BİZİM İÇİN AYRI BİR ÖNEME SAHİP OLAN, TÜRKİYE’NİN EN BÜYÜK KENTSEL DÖNÜŞÜM PROJESİNİN TEMEL ATMA TÖRENİNİ ANTALYA’DA GERÇEKLEŞTİRDİK.

Bu işlerin fikir olarak ortaya çıkarılması, isimlerin seçilmesi ve uygulama dahil işin aslında tüm aşamaları bizim pazarlama iletişimi temelli bakış açımızın bir ürünü. Kısacası müşterimizin pazarlama hedefleri doğrultusunda en iyi hizmeti vermek tek hedefimiz.  AVM’lerde hayata geçirdiğimiz projelerin yanı sıra açılış merasimleri, lansman, temel atma, zirve ve kurumsal toplantılar için iyi bir çözüm ortağıyız.   Bu yıl Türkiye’nin en büyük kentsel dönüşüm projesinin temel atma törenini Antalya’da gerçekleştirdik. Antalya Kepez’de 1,5 milyon metrekarelik şantiye alanında gerçekleştirdiğimiz temel atma törenine binlerce hak sahibi ve bölge insanı katıldı. Çevre ve Şehircilik Bakanlığı, Antalya Büyükşehir Belediyesi ve Sur Yapı işbirliği ile gerçekleşen proje Dünya’da ve Türkiye’de ilgili tarafların büyük dikkatini çekti. Ayrıca uluslararası ödüle layık görülen proje, üniversitelerde de akademik çalışma konusu oldu. Bunun yanı sıra Ramazan ayındaki temel atma töreni sonrasında yaklaşık 10.000 kişiye iftar ziyafeti organizasyonu gerçekleştirdik.   Yine geçtiğimiz dönemde Borsa İstanbul’da, Türkiye Girişimcilik Zirvesi’ni gerçekleştirdik. Başbakan Yardımcısı ve ilgili 4 Bakanımızın katıldığı gong töreni sonrası gün boyu süren organizasyon ilk kez gerçekleştirildi. Programın açılış konuşmaları, TV kanallarında canlı yayınlar da bizim yönetimimizde gerçekleşti.  

ETKİNLİKLERİMİZDE TEKNOLOJİK ÖZELLİKLERİ DE DAHİL EDEREK, ZİYARETÇİLERİMİZİN FARKLI BİR DENEYİM YAŞAMALARINI SAĞLARKEN, EĞLENEREK ÖĞRENMENİN VE ÖĞRETMENİN MUTLULUĞUNU BİRLİKTE YAŞIYORUZ.

Avm sektörü zorlu bir süreçten geçiyor… Hizmet verdiğiniz Avm’lerin pazarlama planlarında değişiklikler oldu mu? 
AVM’ler içinde bulunan markalardan dolayı ilgili sektörlerin motivasyonunu diri tutan yapılar. Bir nevi ekonominin göstergesi alanlar. Elbette yükselen kurlar ve ekonomimizde yaşanan belirsizlikler AVM’leri de etkiliyor. Gördüğümüz kadarıyla AVM yönetimleri planlama ve stratejik hata yapmamak adına karar alma sürecinde gecikmeler yaşıyor. Herşeye rağmen Avm’ler insanların günlük hayatında önemli bir yer tutuyor. İnsanlar AVM’lere günlük ihtiyaçlarını karşılamak, alışverişlerini yapmak gibi sebepler dışında; keyifli vakit geçirmek, sosyalleşmek ve günlük hayatın stresinden uzaklaşmak için de geliyorlar. Böyle zamanlarda müşteri sadakatini daha da artırmak stratejik bir karar olabilir. Dolayısıyla AVM’lerin bu dönemde pazarlama faaliyetleri bizce daha da önem kazanıyor. Bizim hizmet verdiğimiz AVM’lere önerimiz; ziyaretçilerin kendilerini iyi ve mutlu hissettikleri projeler yapmak oldu. Bu amaçla gerçekleştirdiğimiz tüm etkinlikler ile ilgili çok olumlu geri dönüşler aldık. Gündemin dinamizmini takip ederek ileriye dönük projelerimizi yine bu detaylar doğrultusunda hazırlıyoruz.   2019 yılı için çalışmalar başladı mı? 2019 için çalışmalarımız tüm hızıyla sürüyor. Kendimize ait birçok yeni marka projeleri geliştirdik ve hayata geçirmek için ilk adımları atmaya başladık. Yurt dışı iş birliktelikleri ile uluslararası alanlarda da farklı projeler ile yeni yıla hazırlanıyoruz.   2019 yılında moda ve müzik tarafında da etkin bir rol üstleniyoruz. Özellikle yurt dışına yönelik markalarla global pazarlama iletişimi faaliyetlerimiz olacak. Bu markaları alışveriş merkezlerimizle ortak çalışmalar yapmaya yönelterek hibrit projeler geliştirmeyi istiyoruz. Sektörümüzdeki gelişimin devam edeceğine inanıyoruz. Paydaşlarımızın ve halkımızın arasında köprü hizmeti olacak her nitelikli pazarlama iletişimi fırsatı bizi çok heyecanlandırıyor. 

 

playpark

Yukarı