Ana içeriğe atla

playpark

 

Organizasyonlarda geleneksel duygudan uzaklaşılmamalı

14.08.2018 - 11:54

Geleneksel duygudan uzaklaşmadan yapılan emek yoğun projelerin tüketiciye haz vereceğini savunan Varyasyon Event Ajans Başkanı Eyüp Bolat, “Biz duygulara hitap eden bir sektörüz.” dedi.

Günümüzde teknoloji her alana entegre edilmeye başlandı. Peki, organizasyon şirketi olarak siz teknolojiyi nasıl kullanıyorsunuz?
Belki bu sorunuza teknolojik anlamda ortaya çıkardığımız ya da çıkarmayı planladığımız bir projemizden bahsederek cevap vermemi bekleyecektir birçok okuyucu, oysa ben konuya farklı yaklaşmak istiyorum. Teknoloji her ne kadar yaşantımızı kolaylaştırsa da kullanımı bilinçsizleştikçe ileriki yıllarda toplumsal yaşantımızı fazlası ile zorlaştıracağa benziyor. Malumunuz alışveriş merkezlerinde yaptığımız etkinliklerde çoğunlukla kitlemiz çocuklar oluyor, her çocuk da bir ebeveynin çocuğu olduğundan doğal olarak çocukları ve çocukları yetiştirenleri hedef alıyoruz. Böylece toplumun 15 yıl sonraki halini görmek mümkün. Çocuklarımız okulda, evde, özel derste, televizyonda ve hatta özel saatlerinde bile her şeylerini teknoloji ile hallediyorlar.  Derslerine bilgisayarla çalışıyor, oyunlarını cep telefonları ile oynuyor, dersi de yine bilgisayardan öğreniyorlar. Doğal olarak bizlere teknolojik olarak yapacak çok fazla bir şey kalmıyor. Bu durumda bizim fırsata çevireceğimiz nokta teknoloji ile uzaklaştığımız değerleri etkinliklerimizle çocuklara ulaştırmak. Milli ve kültürel değerlerimizin geleceğin toplumuna belli temalarla sunulmasını sağlamak. Bizim bu konudaki misyonumuz çoğunlukla teknolojiyi projelerimizi üretirken aracı olarak kullanmaktan yanadır, projenin içerisine hedef olarak koymayı şimdilik düşünmüyoruz.  

Teknoloji ve event dengesi nasıl sağlanıyor?
İlk soruyu çocuk odaklı olarak ele aldım. Burada da yetişkin odaklı ele almak isterim kısaca. Çoğunlukla televizyonlarda ya da internet ortamında kullanılmış birtakım ilgi çeken yarışma, eğlence formatlarını event noktasına dönüştürerek alışveriş merkezlerinde müşteriye ulaştırma çabası mevcut. Bu durum çoğunlukla eğlenceli sonuçlar doğruyor.  

Teknoloji ile birlikte organizasyonlarda neler değişti?
Teknolojinin her alandaki yaygınlaşma hızı toplumda aşırı bir tembelliğe yol açmaya başladı. Bu organizasyon sektörü için de geçerli. Emek yoğun projelerden teknoloji yoğun projelere geçilmesi, hem ortaya çıkan organizasyonları endüstriyelleştirdi hem de zamanı ve heyecanı küçülttü. 

Teknolojinin organizasyonları şekillendirmesi hakkında neler söylemek istersiniz? Sizce organizasyonlar geleneksel olarak mı devam etmeli yoksa teknoloji ile entegre olarak mı? 
Verdiğim cevaplara bakılırsa, teknoloji karşıtı gelenekselci kafa yapısına sahip biri gibi algılanabilirim doğal olarak, fakat özellikle belirtmek isterim ki teknolojiye karşı değilim asla. Organizasyonlar güncellenmeli, güne uyarlanmalı ve teknolojinin nimetlerinden mutlaka faydalanmalıyız. Bu durum bizi geleceğe taşıyacak özel bir durumdur ve aynı zamanda bizi dünya ile de entegre edecek bir durumdur. Fakat geleneksel duygudan uzaklaşmayan emek yoğun projeler her zaman daha duygu yoğunluklu olacaktır ve mutlaka tüketiciye ayrı bir haz verecektir. Benim savunduğum düşünce; geleneksel ögelerin yoğunlukta olduğu, teknolojinin üretim aşamasında yoğun kullanıldığı geleneksel organizasyonlardır. Dediğim gibi biz duygulara hitap eden bir sektörüz, bizim toplumumuz duygusal bir yapıya sahiptir.   

playpark

Yukarı