Ana içeriğe atla

OPSCO REKLAM

sistem9

Organizasyonda 5D kuralı

15.06.2017 - 14:07

“Kurumsal organizasyonlarda dikkat edilecek ilk adım planlama aşamasıdır” diyen Alya İletişim Danışmanlığı Ajans Başkanı Firuze Kaymaz, “Projenin bütçesinin azlığı ya da çokluğundan ziyade tıpkı gazetecilikte 5N1K kuralı gibi esnetilemeyen kuralları göz ardı etmemek yeterli olacaktır. Bunlar da doğru yerde, doğru zamanda, doğru kitleye, doğru mesaj ve doğru bütçe olarak sıralanabilir” dedi. 

Başarılı ya da başarısız organizasyon nere göre tanımlanıyor? Bir organizasyonu başarılı ya da başarısız kılan etmenler neler?
Bir organizasyonun başarılı olup olmaması öncesinde yapılan planlama ile doğru orantılıdır. Bir etkinlik ne kadar doğru şekilde planlanırsa başarı oranı da buna göre artacaktır. Planlama yaparken dikkat edilmesi gereken konuların başında ise yapılan etkinliğin doğru hedef kitle ile buluşup buluşmayacağı yer alır. Başarılı bir organizasyon; doğru mesajların, doğru hedef kitleye, doğru zamanda ulaştırılması ile mümkün hale gelir.

Kurumsal organizasyonlarda başarının ya da başarısızlığın işletmeye yansıması nedir?
Doğru planlanan ve doğru kitleye ulaştırılan bir projenin ilgili işletmeye her zaman çok önemli oranda pozitif katkı sağladığını düşünüyoruz. Başarısız projelerin de aynı oranda negatif etki yarattığını söylemek mümkün. İlk sorunuzda da yanıtladığımız üzere başarılı bir organizasyon için yapılması gerekenler çok kolay. Bu başlıkların dışına çıkmadan etkinliğin organize edilmesi de hata risklerini ortadan kaldırarak işletmeyi olası negatif etkilerden uzak tutacaktır. Zira iletişim tarihi başarısız etkinlikleri yüzünden çok zor zamanlar geçiren şirketleri kalın harflerle yazar.

Peki, işletmeler organizasyon firmasını seçerken nelere dikkat etmeli? Organizasyon firması hangi özellikleri bünyesinde barındırmalı ki işletmeler o firmayı tercih etsin?
Organizasyon firması seçmek işletmeler için sıkıcı bir süreç olabilir. Ancak bu işlem için işinin ehli bir ekibin mutlaka desteği alınmalıdır. Ayrıca seçilecek ajansın daha önce hayata geçirdiği projeler mutlaka analiz edilmeli, başarıya giden yolda hangi yöntemleri daha yoğun olarak kullandıklarına dikkat edilmelidir. Seçim aşamasında bir ajansın başarısız bir projede yer alıp almaması seçim kriteri değildir. Başarısızlığa uğrayan proje de diğer başarılı projeler gibi analiz edilmeli ve başarısızlığın sebepleri de net bir şekilde ortaya konmalıdır. Ayrıca seçilecek ajansın gönüllü projelere gösterdiği olumlu katkının da önemli seçim kriterlerinden olduğunu düşünüyorum.

Kurumsal organizasyonlarda hata riski nasıl minimize edilir? Bu noktada özellikle hangi unsurlara dikkat etmeli, siz nelere dikkat ediyorsunuz?
Kurumsal organizasyonlarda dikkat edilecek ilk adım daha önce de belirttiğimiz üzere planlama aşamasıdır. Projenin bütçesinin azlığı ya da çokluğundan ziyade tıpkı gazetecilikte 5N1K kuralı gibi esnetilemeyen kuralları göz ardı etmemek yeterli olacaktır. Bunlar da doğru yerde, doğru zamanda, doğru kitleye, doğru mesaj ve doğru bütçe olarak sıralanabilir. Bu sıralamaya uyan organizasyon şirketi hata paylarını da en aza indirmiş olur. Tabii ki açık havada yapılacak etkinliklerde havanın beklenmedik bir şekilde bozması, istenmeyen bir doğal afet gibi önüne geçilemeyecek riskler her zaman vardır ve planlama aşamasında bu riskler de mutlaka göz önünde bulundurulmalıdır. Ancak olası aksilikleri önceden öngörmek ve alternatif B planını hazırda tutmak ve gerektiğinde düğmeye basmak oldukça yerinde bir davranış olacaktır.  
Kurumsal organizasyonlarda dikkat edilmesi gereken bir diğer önemli unsur ise etkinlik sahibinin taleplerini çok iyi dinlemek ve ona uygun alternatif seçenekler sunmaktır. Biz Alya İletişim Danışmanlığı olarak; bir etkinlik planında daha önce yapılmamış farklı, özel ve ses getirecek fikirler üzerine yoğunlaşmayı tercih ediyoruz. Organizasyonun planlama aşamasında gereksiz masraflardan kaçmayı tercih ediyoruz. Elimizdeki minimum imkanlarla optimum fayda sağlamaya özen gösteriyoruz. 

OPSCO REKLAM

Yukarı