Ana içeriğe atla

ops

Lisanslı ve bilinirliği yüksek etkinlikler AVM’lere ziyaretçi kazandırıyor

06.10.2017 - 12:29

Çocuklara yönelik etkinlikler hakkında bizlere bilgi veren Biber Organizasyon Pazarlama Müdürü Ali Düzgün, ebeveynlerin, çocuklarının yaşlarını göz önünde bulundurarak etkinliğe katılım göstermelerinin önemine değindi.

Çocuklara yönelik etkinliklerin başarılı olması için sizce hangi kıstaslara ihtiyaç var? Sizin bu tür aktivitelerde özellikle dikkat ettiğiniz noktalar neler? 
Çocuklar, hayal güçleri bizlere göre çok üstün olan bireyler. Onlar için etkinlik hazırlamak onların dünyasına girmek ve onların gelişimi için yarar sağlayacak öğrenmeleri barındıran yapılar oluşturmak bizim temel içerik hedeflerimiz. 
Planladığımız her etkinlik sahasında farklı kavramsal ve fiziksel yeterlilikleri geliştirecek/çalıştıracak bariyerleri etkinlik alanına yerleştiriyoruz. Ayrıca bazı dönemlerde doğrudan bilişsel süreçleri çalıştıracak edutainment işler de yapıyoruz.

Çocuk etkinliklerine yönelik AVM’lerden özel yani “şöyle bir etkinlik olsun” şeklinde teklifler geliyor mu yoksa siz amaca bağlı kalarak mı etkinliği oluşturuyorsunuz?
Bu tip bir briefle gelen AVM sayısı çok az. Genellikle biz jenerik pazarlama hedeflerine uygun, bir AVM takviminin kritik dönemlerinde gerçekleşebilecek etkinlikleri tasarlıyoruz. Bu nedenle planlanan projelerin hayata geçmesi bazen zaman alabiliyor. 

Çocuk etkinliklerinde aileler özellikle hangi konularda seçici olmalı ve hassasiyet göstermeli?
Özellikle içerik çok önemli… Bir de etkinliğin hangi yaş grubu için tasarlandığı… Ebeveynlerin, kendi çocuklarının yaşını göz önünde bulundurarak etkinliğe katılım göstermelerini çok önemsiyoruz. Çünkü belirlenen yaş aralığının altında olup etkinliğe katılan çocuklarda etkinlik farklı sorunlar yaratabiliyor. Etkinliğin içeriğine göre takım çalışmasına uyum sağlayamama, kendini yetersiz/başarısız hissetme, yetişkin desteği bekleme şimdiye kadar en sık gözlemlediğimiz sorunlar oldu.

AVM’lerde yapılan çocuk etkinliklerinin, AVM’ nin ziyaretçi çekim gücüne etkisi nedir? Sizce hangi etkinlikler çocuk ziyaretçiler tarafından ilgi çekiyor?
Özellikle lisanslı, bilinirliği yüksek etkinliklerin AVM’lere yeni ziyaretçi kazandırma konusunda başarılı olduğunu görüyoruz. Farklı içeriklerle oluşturulan alanlar gelen ziyaretçiler için sadakati yükselten deneyim alanlarına dönüşüyor. 

Çocuk etkinliklerinde sizce pedagoglardan yararlanılmalı mı? Neden?
Özellikle etkinlik içeriğinde kesinlikle destek alınmalı. Yaş grubunun belirlenmesi, yapılacak aktivitenin yaş grupları için uygunluğu, yaratacağı beklenen değişim, işin eğlence kısmı doğru belirlenmeli. Bizim partnerimiz olan pek çok lisans sahibi firma, alanlara onay verirken ve yaratırken uzman ekiplerle inceleyerek süreci ilerletiyor. Bu da bizde konuyla ilgili profesyonellerce hazırlanmış bir saha ve farklı işler için önemli bir know how yaratıyor.

ops

Yukarı