Ana içeriğe atla

OPSCO REKLAM

sistem9

Kurumsal istikrar önemli bir tercih kriteri…

15.06.2017 - 13:58

Ajans seçiminde geçmiş referansların yanı sıra, ajansın yaratıcı bakış açısı, tedarikçi yönetimi ve doğru satın alma üçgenindeki başarısının da önemli olduğunu dile getiren YoYo Event Marketing Kurucu Ortağı Şenay Gökpar Cengiz, ayrıca firmanın istikrarına da mutlaka dikkat edilmesi gerektiğini de belirtti.

Başarılı ya da başarısız organizasyon nere göre tanımlanıyor? Bir organizasyonu başarılı ya da başarısız kılan etmenler neler?
Etkinlik ve organizasyonlar; etkinlik ajansları tarafından, marka ile kurumların hedef ve stratejilerine göre projelendirilerek hayata geçirilir. Bir organizasyonun amacına ulaşma yolundaki çabaları ise planlama, uygulama, operasyon ve değerlendirme sürecidir ki başarılı olarak addedilmesi bu süreçler içindeki uyum ve koordinasyona bağlıdır. Aslında en önemli şey masa başında yapılan organizasyon planlanmasının kusursuz bir şekilde hayata geçebilmesidir. Hatta bazı öngörülemeyen aksiliklerin bile öngörülebilir kılınması, bir B planının hazırlanarak olası bir aksilik durumunda, genel kitleye hissettirmeden bu planın devreye sokulmasıdır. Bu da tamamen tecrübeli bir saha operasyon ekibinin eseridir. 

Kurumsal organizasyonlarda başarının ya da başarısızlığın işletmeye yansıması nedir?
Kurumsal organizasyonların başarılı olarak gerçekleşmesi şirket içi iletişim ve motivasyonunu artıran önemli faktörlerden biridir. Kurum çalışanlarının kendilerini kuruma ait hissetmeleri, bir olmak, takım olmak, beraberce başarmak, hedeflere doğru stratejik adımları atarken tek yürek olmak gibi noktalar başarılı iç organizasyonların sonucudur. Etkinliğe katılan konukların kusursuzca ağırlanarak sıra dışı ve keyifli bir deneyim yaşamaları ise başarılı bir organizasyonun en önemli çıktısıdır ve kurum sadakatini artırır.

Kurumsal organizasyonlarda hata riski nasıl minimize edilir? Bu noktada özellikle hangi unsurlara dikkat etmeli, siz nelere dikkat ediyorsunuz?
Kurumsal organizasyonlarda hata riskini minimize etmek için kurum kimliğini, kültürünü iyi araştırmak, analiz etmek, beklentileri karşılayacak ve genel beğeniyi yüksek tutacak içerikleri projelendirmek çok önemlidir. Her şey masa başında konsept, içerik yaratma ve planlama aşamasından başlasa da, saha da güçlü bir operasyon ekibi, sağlam bir teknik partner ve uygulama ekibi işin en önemli kısmıdır. Tabii bir de ana etkinlik öncesi provaların yapılması, olası sıkıntılara istinaden öngörülü olarak back up planlarının da hazırlanması bizim başarı unsurlarımızdan biridir.

Peki, işletmeler organizasyon firmasını seçerken nelere dikkat etmeli? Organizasyon firması hangi özellikleri bünyesinde barındırmalı ki işletmeler o firmayı tercih etsin?
Kurumlar, organizasyonlarını etkinlik ajanslarına teslim ederken ilk önce tabii ki o firmanın daha önceki referanslarına bakmaktalar, çünkü bu referanslar ajansın aynı zamanda başarı etiketidir. Ancak ajans seçiminde; geçmiş referansların yanı sıra, ajansın etkinliğe özel yaratıcı bakış açısı ile briefi yorumlaması, beklenti ve stratejiler doğrultusunda kurum kültürüne uygun, sıra dışı ama aynı zamanda da ayakları yere basan proje fikri önemli seçim kriterleridir. Bunun yanı sıra elbette ajansın satın alma başarısı ile finansal durumu da önemlidir, yani istikrarına da mutlaka dikkat edilmelidir.  
Biz Yoyo Event Marketing olarak, öncelikle sektördeki 20 senelik deneyimimizden ilham alıyor, genç ve yaratıcı proje ekibimize, sağlam tedarikçi yönetimi, doğru satın alma ve saha operasyon ekibimizin gücüne inanıyoruz. Bu bakış açısı, ajans yapımız ve tecrübelerimiz ile kurumların organizasyonlarına talibiz. 
 

OPSCO REKLAM

Yukarı