Ana içeriğe atla

ops

İyi bir iş briefi ajansın verimliliğini yükseltir!

02.08.2017 - 10:31

“Etkinliğin taraflarından olan AVM yönetiminin asıl ödevi pazarlama departmanı olarak çözülmek istenen sorunu, varılmak istenen hedefi doğru ve açık tanımlamaktır” diyen Biber Organizasyon Ajans Başkanı Burak Karasoy, iyi bir iş briefinin ajansın verimliliğini yükselteceğini, çıkacak önerilerin kalitesini artıracağını dile getirdi. Karasoy ayrıca, en önemli konunun AVM yönetiminin değerleme yapabilmesi olduğunu belirtti.

AVM’lerde gerçekleştirilen pek çok etkinlik yalnızca bir ya da iki ayağı karşılıyor (Örneğin ziyaretçi yoğunluğu sağlanıyor ama bunun mağazalara etkisi olmuyor). Peki, tüm kriterleri karşılayacak etkinlik için yapılması gerekenler sizce neler? 
Etkinlik bir AVM’nin tüm sorunlarını çözsün diye yapılan bir aksiyon değildir. 20 milyon dolarlık yatırım yapıp, bu yatırımın tüm pazarlama sorunlarını 60 bin liralık bir etkinlikle çözmeyi beklemek büyük hayalcilik. Pazarlama, stratejik bir planlama ve kusursuza yakın bir operasyonla yönetildiğinde işletmenin ulaşmak istediği hedeflere götürür. Etkinlik ise pazarlama karması içindeki bileşenlerden sadece biridir. Tek etkinlikle hem kapı giriş sayısını artırayım, hem içerde kalma süresini uzatayım, hem ziyaretçi/sepet harcamasını artırayım, hem mağaza cirolarını yükselteyim düşüncesini gerçekleştirmek mümkün değil. 

Başarılı bir etkinliğin gerçekleştirilmesi için AVM’lerin üzerlerine düşen görevler neler? Bu noktada AVM’ler ne yapmalı, nelere dikkat etmelidir? AVM’lerden neler bekliyorsunuz?
Biber Event; başarılı bir etkinliği, hedeflerine ulaşmış bir etkinlik olarak niteler. Bu etkinliğin taraflarından olan AVM yönetiminin asıl ödevi pazarlama departmanı olarak çözülmek istenen sorunu, varılmak istenen hedefi doğru ve açık tanımlamaktır.  Yapılmak istenen işin tonunun belirlenmesi, temel olarak AVM’nin konumlamasına uygunluğu gibi parametreleri kontrol etmektir. İyi bir iş briefi ajansın verimliliğini yükseltir, çıkacak önerilerin kalitesini arttırır. Sonrasında operasyon gerçekleşirken AVM birimlerinin operasyonu destekler biçimde hareket etmesi de ayrıca önem taşır. Ancak bunların dışında en önemli konu AVM yönetiminin değerleme yapabilmesidir. Talep ettiği, sorun çözecek bir etkinliğe ne ederinden fazla ödeyip zarar etmeli ne de ederinden az ödeyip etkinliğin kalitesine şüphe düşürmelidir. 

Peki, organizasyon firmalarının bu noktada görevleri neler? 
Organizasyon işi konvansiyonel pazarlama araçlarından farklı olarak mekan, personel ve olayı tek zamanda bir araya getirerek etki yaratıyor. Bu nedenle planlama ve operasyonu hatasız yürütmek gerekiyor. İyi bir organizasyon firması belirlenen hedef için en yaratıcı işi en iyi zamanlamayla optimal bütçeyle hayata geçirmelidir.

Son olarak, organizasyonun tüm kriterleri karşıladığını ve başarılı bir şekilde gerçekleştiğini nasıl ölçümlüyorsunuz? 
Bahsettiğim gibi başarılı bir etkinlik, hedefi ya da sorunu olan bir aksiyondur. Etkinlikle birlikte sorun çözülmüş ya da hedef yakalanmışsa başarıdan bahsedilebilir. Bu durumda en kolay ölçülebilen ve yapılan ölçümün en sağlıklı sonuçlar verdiği aksiyonlar spesifik olarak tanımlanmış, iyi brieflenmiş projelerdir.

ops

Yukarı