Ana içeriğe atla

ds

 

“İspanya örnek aldığımız ülke”

15.05.2017 - 10:23

“BİZ KENDİMİZİ RESTORAN GİBİ DÜŞÜNÜYORUZ” AÇIKLAMASINDA BULUNAN EVEY MEDIA GENEL MÜDÜRÜ PELİN KURU, “HER GÜN AYNI YEMEKLE MÜŞTERİLERİMİZİ SIKMAK YERİNE MENÜMÜZDE KENDİ SPESİYALLERİMİZİ OLUŞTURMAYI TERCİH EDİYOR, SÜREKLİ MÜŞTERİLERİMİZİ HEYECANLANDIRACAK FARKLI ETKİNLİKLERLE HİZMET VERMEYE DEVAM EDİYORUZ” DEDİ. 

Eğlence ve etkinlik sektörleri her ne kadar kolay olarak görülse de, arkalarında çok ciddi ve disiplinli bir çalışmayı kapsıyorlar. Bu nedenle bu sektörlerin ciddiye alınması konusunda farkındalık yaratılması şart! Peki, eğlence ve etkinlik sektöründe farkındalığın artırılması adına ne gibi adımlar atılmalıdır? 
Öncelikle işe hedef profili iyi analiz etmekle başlanmalıdır.Sonrasında da bu profile uygun, müşterileri heyecanlandıracak çalışmalara ve müşterilerin hedef kitlesine farklı heyecanlar yaşatacak, sıradanlıktan ayrılmış, tüketicilerin dikkatini çekecek farklı ve kreatif etkinliklere yönelmek gerekiyor. 

Peki, siz bu farkındalığın oluşması adına neler yapıyorsunuz? 
Kendi bünyemizde bulunan kreatif departmanımız, müşterilerimize farklı ve kreatif etkinlikler sunmak için yılda en az iki kez Avrupa ziyareti gerçekleştirmekte. İspanya bizim etkinlik konusunda örnek aldığımız bir ülke. Çalıştığımız sanatçılarımızla bir araya gelerek onların fikirleri ile de çok farklı projeler oluşturuyoruz. 

Bu işte başarılı olmak süreklilik ister.  Peki, sürekli olmak için firmalar neler yapmalı, siz neler yapıyorsunuz?
Biz kendimizi restoran gibi düşünüyoruz. Her gün aynı yemekle müşterilerimizi sıkmak yerine menümüzde kendi spesiyallerimizi oluşturmayı tercih ediyor, sürekli müşterilerimizi heyecanlandıracak farklı etkinliklerle hizmet vermeye devam ediyoruz.

Günümüzde pek çok kişi “ben de organizasyon/etkinlik yapabilirim” diyerek sektöre adım atıyor. Sizin bu konu hakkındaki yorumlarınız neler? 
Kesinlikle yapabilir. Şu an bütün AVM’ler hep aynı söyleşiler, aynı sanatçılar, aynı imza günleri ile ziyaretçilerin karşılarına çıkmakta. Etkinlikler konusunda kreatif ve yenilikçi bakış açışı hala ülkemizde gelişmiş değil. 

Sektördeki diğer bir sorun da maliyetlerin aşağıya çekilerek, kalitesiz işlerin yapılması… Sektöre zarar veren bu tür çalışmaların önüne geçmek için ne gibi önlemler alınabilir? 
Şöyle ki;  KOSGEB’ in yaptığı araştırmalara göre her yıl ortalama Türkiye genelinde 500’den fazla ajans açılıyor ve yine her yıl ortama 750 ajans kapanıyor. Bu bağlamda bizim önlem almamıza gerek kalmıyor.

ds

Yukarı