Ana içeriğe atla

S

 

“İşinizi eğlenceye dönüştürür”

15.05.2017 - 10:03

“İşi eğlenceye dönüştürür” sloganıyla yola çıkan, sürekli gelişime ve değişime açık olan Anatolia Organizasyon adına Şirket Sahibi İsmail Gündüz ile görüştük. Gündüz, sorularımıza tüm içtenliğiyle yanıt verdİ. Keyifli okumalar…

Eğlencenin ve organizasyonun kalbinin İstanbul olduğu söylenir hep, oysa sizin merkeziniz İzmir ve ülke geneline Ege’nin incisinden hizmet veriyorsunuz. Bu sizi nasıl etkiliyor?
Doğrusunu isterseniz çok olumlu etkiliyor. Bizim gibi Türkiye’nin dört bir yanına hizmet veren firmaların merkezi için ilk akla gelen yer, sermaye ve finans merkezi olmasının yanı sıra nüfus yoğunluğu ve profesyonel dinamizm açısından İstanbul oluyor. Merkezimizi İstanbul’a taşımak için bizim de karşımıza çeşitli teklifler ve fırsatlar çıktı, ama İzmir’de kalarak bu şehrin bize sunduğu avantajları işimize yansıtmayı tercih ettik.

Avantajlar derken?
Düşünsenize, Türkiye’nin belki de en modern, yeniliklere en açık, eğlenmeyi seven ve bilen, nitelikli yaratıcılığı destekleyen, kalitesizliğe prim vermeyen, genç nüfusun yoğun ve eğitim düzeyinin yüksek olduğu insanlarla birlikte, günlük hayatta stres değil, huzur veren bir şehirde yaşıyorsunuz. Üstelik maliyetleriniz İstanbul’dan daha düşük, sosyal ilişkiler daha güçlü ve dürüstlük, samimiyet halen ticari çıkarların önünde tutuluyor. Trafikte geçireceğiniz 2-3 saati işinize odaklanmaya harcamak gibi konulara girmeye bile gerek yok bence. Sizce bunlar avantaj değil de, nedir?

İsmail Bey, bize biraz şirketinizin yapısından bahseder misiniz? Kimlere, hangi hizmetleri sunuyorsunuz?
Anatolia Organizasyon, 2010 yılında “İşinizi eğlenceye dönüştürür” sloganıyla alışveriş merkezi etkinlik ajansı olarak kuruldu. Daima yeniliklere ve gelişime açık olma prensibiyle yola çıkan Anatolia, üstlendiği küçük-büyük tüm aktivitelerin bütçesine takılmaksızın; saygın, kaliteli ve verimli hizmet sunmayı benimsedi. Paydaşlarımızın ve dostumuz olan AVM’lerin ilgisi, teveccühü ile profesyonel olarak kendini kısa sürede kanıtladı. Faaliyet alanımız, insan hayatı kadar geniş. Konser etkinlikleri, festivaller, toplantılar, söyleşiler, sanatsal ve sportif gösteriler düzenliyoruz. Çözüm ortağı olduğumuz markaların kurumsal iletişim, halkla ilişkiler, pazarlama, etkinlik, kampanya gibi tüm marketing faaliyetlerine hem projelerimizle hem de uygulamalarımızla destek oluyoruz. 

AVM’ler sizden/etkinlik firmalarından neler bekliyor? Ve siz bunun ne kadarını gerçekleştirebiliyorsunuz?
AVM’ler, başarısı kanıtlanmış etkinliklerin kendilerine uyarlanmasını ve çoğunlukla da kendilerine özgü, orijinal etkinlik fikirleri bekliyorlar. Biz bu aşamada araştırıyor,  yazıyor, çiziyor, hatta AVM’nin alanına göre maket etkinlik alanları oluşturuyoruz. AVM etkinlik planlaması konusunda uzman iki kreatif ekibimiz var. Çocuk etkinlikleri ile yetişkin etkinliklerini farklı bakış açılarından değerlendiriyoruz ve ortaya harika projeler çıkartıyoruz. Bu noktada, kimse kusura bakmasın, hiç mütevazı olamayacağım, gerçekten yapılmamışı yapmak adına yoğun mesai harcıyoruz. Etkinlikler hem AVM’lerden gelen taleplere göre şekilleniyor hem de biz bağımsız ürettiğimiz projeleri sunuyoruz. Sonuçta da ortaya, ihtiyaca göre ‘haute couture’ veya butik işler çıkıyor.
Aslına bakarsanız etkinlik firmaları olarak; AVM’lerin ziyaretçileri ile sanatsal, sportif ve sosyal olguları bir araya getirmek için köprü olma misyonunda o köprünün mimarlığını ve müteahhitliğini üstleniyoruz. Müzikten dansa, edebiyattan modaya, spordan eğitime kadar her alandaki eserleri interaktif olarak AVM ziyaretçilerine sunuyoruz. Aynı zamanda, bu alanlardaki başarılı işleri ve kişileri de hedef kitleleri ile buluşturmuş oluyoruz tabi.
Türkiye’de birbirinden farklı büyüklükte ve konseptte birçok AVM var. Genel olarak değerlendirdiğinizde; evet, hepsi alışveriş amacıyla inşa edilmiş yapılar. Ancak bence o binalara ruh ve kişilik veren, yönetimleri ile birlikte organize ettiğimiz etkinlikler. İşte bu noktada alışveriş merkezleri bir anda yaşam alanı haline geliyor.  
Her fırsatta sektörümüzdeki trendleri takip etmek, yeniliklere yakından tanık olmak için yurt dışına gidiyorum. Açıkça söylemem gerekirse, ülkemizde bulunan AVM’lerin yönetim kadroları diğer ülkelere göre çok başarılı. Türk misafirperverliğini bizim AVM’lerimize kapıdan girdiğiniz anda hissetmeye başlıyorsunuz. 

En son gerçekleştirdiğiniz Balon Korteji’nde çok renkli görüntüler çıktı ortaya. Bu eğlenceli kortejden bahseder misiniz?
Ege Bölgesi’nin en büyük alışveriş merkezinin büyüme projesinin lansmanı kapsamında, gerilla marketing olarak hayata geçirdiğimiz bir projeydi ‘Renkli Balonlar Korteji’. Bu kortej dünyada sadece Amerika’da gerçekleştirilmişti ve bizler 3 ay boyunca çalışarak projeyi geliştirdik. ‘Renkli Balonlar Korteji’nde 20 bin adetin üstünde balon kullanıldı ve bu balonların yüzde 80’i Kanada’dan temin edildi. Gerek kostümlerin tasarımında ve hazırlanmasında gerekse makyajların uygulamasında profesyonel bir kadro görev aldı. Eğlenceli, karnaval tadında bir kortej oldu. Ülke genelinde birçok AVM ve belediye bu korteje ev sahipliği yapmak istiyor.  Her an şehrinizde bu kortejle karşılaşabilirsiniz… 

Birçok sanatçının ilk imza günlerini sizin yaptığınızı biliyoruz. Bu değerli sanatçılarımızın kimler olduğunu sizden öğrenebilir miyiz?
Anatolia Organizasyon olarak birçok değerli sanatçımızın AVM’lerdeki ilk mini konser ve imza günü etkinliklerini gerçekleştirdik. İrem Derici, Ece Seçkin, Cem Belevi, Buray, Simge Sağın, İlyas Yalçıntaş, Derya Uluğ, Merve Özbey, Aydın Kurtoğlu, Arda Erel, Oğuz Berkay Fidan ve daha birçok ismi hayranları ile buluşturduk. Tabi portföyümüzde olan sanatçılar bunlarla sınırlı değil. Bunlar sadece ilk AVM etkinliklerini Anatolia Organizasyon ile yapan sanatçılarımız. 
Siz çocuklar için de çok yaratıcı, öğretici ve eğlenceli aktivite olanakları sunuyorsunuz… 
Elbette, aileler ve çocuklar birinci öncelikli ilgi alanımız. Anatolia Organizasyon kreatif ekibimiz çocuklar için birbirinden eğlenceli aktiviteler hazırlıyorlar. Çocuk etkinlikleri olarak da birçok ilklere imza attık. Örneğin, ‘Oyuncak Olimpiyatları’ dünyada çocuklar için hazırlanmış ve oyuncaklar üstüne kurulu ilk kapsamlı organizasyon olma özelliğine sahip. Çocuklar için ‘Kış Olimpiyatları’ ve ‘Sahne Sensin’ etkinlikleri de çocukların zihinsel, fiziksel, sosyal gelişimleri için tasarlanmış, aynı zamanda doyasıya eğlendikleri ilklerimiz.
Bu aktivitelerimizin dışında çocuklara yönelik; doktorlar, denizciler, pilotlar, sinemacılar, trafik polisleri, bilim insanları, aşçılar, korsanlar, kızılderililer gibi ilgi çeken, farklı konuların işlendiği atölyeleri hayata geçirdik. Yeni projelerimiz de yola çıktı, geliyor… 

Bize bir etkinliğin anatomisinden bahseder misiniz? Sahne arkasındaki süreç sizin için nasıl işliyor?
Süreç, etkinliğin belirlenmesi ile başlıyor. Talep AVM yönetiminden de gelebiliyor, biz de önerilerde bulunuyoruz. Burada asıl önemli olan doğru mekanda, doğru zamanda, doğru etkinliği yapmak. Örneğin sanatçı o dönem için popüler biri olabilir, şarkısı yeni çıkmıştır ve patlamıştır, ama AVM’nin hedef kitlesine uygun değilse, yaptığınız etkinlik sadece bütçede bir gider ve basında birkaç haber olarak kayda geçer. Bu nedenle biz, sadece AVM’nin isteklerini yerine getiren bir ajans olmaktan ziyade ortak kararla hareket etmenin daha doğru olduğunu düşünüyoruz. Örneğin hareketli şarkıları olan, sahnede yerinde duramayan, sempatik bir sanatçımızı 23 Nisan’da; romantik şarkıları ile hayranlarının kalbine dokunan sanatçımızı ise Sevgililer Günü için öneriyoruz.
Organizasyonu bir futbol takımı gibi düşünebilirsiniz; çok iyi oyuncularınız, çok iyi bir kaleciniz vardır, ama taktik planlar yapmazsanız, çalışmazsanız, koşulları değerlendirip doğru aksiyonları almazsanız maçı kaybedersiniz. Tabi teknik direktörü de unutmayalım…  
Bu anlamda, gerekli Ar-Ge çalışmalarımızı sürekli yürütüyoruz. Bir etkinliğin tasarlanmasında görev alan onlarca personelimiz her detayı düşünerek hazırlanıyor. Etkinliğimizdeki katılımcılarımızı ve izleyicilerimizi memnun etmek adına, olası problemleri ekibimizle önceden tespit edip bunlara önlem alıyoruz. Beklenmedik acil durumları erken tespit ve çözüm için ise yıllar içinde kazanılmış kriz yönetimi deneyimimiz ve donanımımız hazır bekliyor. 

Etkinlikler için hep AVM’ler firma tercihinde bulunur. Peki, siz organizasyon yapacağınız AVM’leri tercih ediyor musunuz? 
Evet, haklısınız genelde biz tercih edilen oluyoruz. Tercih nedenleri arasında da bütçe genelde ilk sırada… Ama unutulmaması gereken önemli bir konu, organizasyon firmalarının sadece sözleşme yaparak sanatçıyı veya aktivite ekibini AVM’ye gönderen bir aracı olmaması gerektiğidir. Etkinlik alanının hazırlanması ve etkinliğin uygulanma süreci de dahil olmak üzere, etkinlik sonrasında ziyaretçilerle ve medya ile ilişkilere kadar tüm süreçlerde adeta AVM yönetiminin bir üyesi gibi sorumlulukla hareket etmesi, göz ardı edilmemesi gereken bir durum… Ama bir etkinliğin başarılı olması için bizimle birlikte güvenliğinden temizliğine, teknik departmanından PR ekiplerine tüm AVM çalışanlarının sinerji içinde hareket etmesi gerekiyor. Sorunuzun asıl cevabına gelince; biz de güçlü ve profesyonel ekipleri olan, çözüm odaklı AVM’ler ile çalışmayı tercih ediyoruz. 
Sizin aracılığınızla, çalıştığımız tüm alışveriş merkezlerindeki ekiplere ve bugüne dek içtenliği, hoşgörüsü, sevecenliğiyle bizleri hiç kırmayan sanatçılarımıza da Anatolia Organizasyon adına teşekkürlerimi iletmek isterim. 

GGG

Yukarı