Ana içeriğe atla

OPSCO REKLAM

sistem9

İki önemli noktayı yönetmek önemli!

15.06.2017 - 13:59

“Öncelikli olarak müşterinizi ve müşterinizin hedef kitlesini çok iyi tanımanız gerekir” diyen TM Etkinlik ve İletişim Ajans Başkanı Murat Kalaman, “Eğer bu iki önemli noktayı iyi yönetebilirseniz müşterinizin ticaretini veya marka bilinirliğini artırmış, yaptığınız iş ile işletmeye artı değer katmış olursunuz” dedi.

Başarılı ya da başarısız organizasyon neye göre tanımlanıyor? Bir organizasyonu başarılı ya da başarısız kılan etmenler neler?
Hangi organizasyonu yönetirseniz yönetin ilk olarak takım çalışmasını çok iyi yapmalısınız. Organizasyon bir ekip işidir, geniş bir yelpazedir ve her bir sayfasında işin ehli kişilerle çalışılmalıdır. Grafiğinden cast yönetimine, tedariğinden sahasına, raporlamasından sunumuna işini bilen arkadaşlarla çalıştığınız sürece lezzetli işlere imza atılmış olur.  

Kurumsal organizasyonlarda başarının ya da başarısızlığın işletmeye yansıması nedir?
Öncelikli olarak müşterinizi ve müşterinizin hedef kitlesini çok iyi tanımanız gerekir. Eğer bu iki önemli noktayı iyi yönetebilirseniz müşterinizin ticaretini veya marka bilinirliğini artırmış, yaptığınız iş ile işletmeye artı değer katmış olursunuz.

Kurumsal organizasyonlarda hata riski nasıl minimize edilir? Bu noktada özellikle hangi unsurlara dikkat etmeli, siz nelere dikkat ediyorsunuz?
Yıllar içerisinde edindiğimiz deneyim ve tecrübe olası kriz senaryolarını önceden görmemizi sağlıyor. Etkinlik öncesi risk faktörlerini önceden belirleyip, olabilecek her hataya karşı önlem alıyoruz. Hataları önceden ön görmeniz gerekiyor. “Ön göremediğiniz hatalar olmuyor mu?” diye sorarsanız, tabii ki oluyor… İşte bu noktada profesyonellik devreye giriyor. Bu işe yıllarını vermiş yönetici ekip ve saha kadrosu her zaman kurtarıcı oluyor.

Peki, işletmeler organizasyon firmasını seçerken nelere dikkat etmeli? Organizasyon firması hangi özellikleri bünyesinde barındırmalı ki işletmeler o firmayı tercih etsin?
İşletmelerin bir ajansı seçerken dikkat ettikleri noktalar yıllar içerisinde hep aynı kaldı. Nedir bunlar? Tecrübe, daha önce çalışılan markalar ve sektörden referanslar. Fakat oyunun kuralları değişiyor. Günümüzde sektörler özelinde çözüm önerileri sunan, kurumsal taraf ile empati kurma yeteneği gelişen ajansların ayakta kalacağına inanıyorum. Ekibimize farklı sektörlerde deneyim sahibi olmuş arkadaşları katmaya gayret ediyoruz. Bunun en önemli sebebi araştırma ve geliştirme tarafında duran değil, gelişen bir ajans olmak. Yeni sektörlere girdikçe markalara ayna tutma şansımız oluyor. Bu vesile ile daha önce belki de kimsenin aklına gelmeyen çözüm önerileri sunarak marka nezdinde farkındalık oluşturarak yeni bir kapı aralamış oluyoruz.
 

OPSCO REKLAM

Yukarı