Ana içeriğe atla

playpark

 

Gelişen eğlence sektörü 2016 yılında daraldı! / Growing entertainment sector has decreased in 2016!

15.11.2016 - 16:07

Biber Event Firma Sahibi Burak Karasoy: “Yeni pazarlar bulma konusunda daha girişimci olmak, Avrupa’da ve özellikle ön Asya’da kendi hinterlandımızı yaratma adına çalışmamız gerekiyor” dedi. 

Burak Karasoy, Biber Event Company Owner said: “It is necessary for us to be more entrepreneur in finding new markets, to work create our own hinterland in Europe and especially in pre Asia”

2016 yılı krizlerle geçen bir sene oldu. Bu krizler firmanızı ve faaliyetlerinizi ne ölçüde etkiledi? 
2016 gerçekten her anlamda zor geçen bir yıl oldu. Özellikle etkinlik sektöründe faaliyet gösteren firmalar için. Sektörel olarak baktığımızda ciddi bir daralmadan söz etmek mümkün. Biber Event özelinde ise yaptığımız projeleri iptal etmek zorunda kalmadık ancak pek çok işimizi erteledik. Ülkenin için de bulunduğu durumu göz önünde bulundurmak, çalıştığımız marka için en üst seviyede katma değer yaratacak kararı vermek bir etkinlik ajansının asli görevidir.

Yoğun rekabetlerin yaşandığı bir sektör olan eğlence sektöründe firmalar kendini nasıl geliştirebilir? 
Müşteriye deneyim yaşatmak üzere kurgulanmış bir pazarlama yaklaşımı yaratıcılığı her zaman besler. Online ve offline süreçleri birleştirmiş eventler sahada her zaman daha fazla dikkat çekiyor ve yüksek penetrasyonla başarı sağlıyor. Ayrıca yeni pazarlar bulma konusunda daha girişimci olmak, Avrupa’da ve özellikle ön Asya’da kendi hinterlandımızı yaratma adına çalışmamız gerekiyor.

2017 yılı için organizasyon planlarınız neler? Event takviminizde neler var?
Biber Event odağı çocuk ve özellikle lisanslı aktiviteler olan bir ajans. 2017 lansman dönemi olarak 1. ve 3. çeyreği belirledik. Ice Age 5, Cartoon Network’ün en önemli serisi Adventure Time, mobil dünyanın önde gelen oyunlarından Talking Tom ve Cut The Rope lansman projelerimiz var. Bunların dışında ajansın lokomotifi olan Angry Birds ve Candy Crash halen rağbet gören etkinlikler. Bunların dışında markalar için tailormade pek çok proje geliştirmeye devam ediyoruz. Yurt dışında ise Romanya, Macaristan, Makedonya ve Katar’da etkinliklerimiz gerçekleşmeye devam ediyor.

 

The year 2016 has been a year of crisis. How these crises affected your company and your activities? 
2016 was really a difficult year in every sense. Especially for companies operating in the activity sector.  When we look at the sector, it is possible to talk about a serious contraction. In specific case of Biber Event, we did not have to cancel the projects we did but we postponed many of our work. It is the primary duty of an event agency to consider the situation of the country and to make a decision to create added value at the top level for the brand we work with.

How companies can improve themselves in the entertainment industry, a sector where intense competition is experienced? 
A marketing approach, which is designed to give experience to the customer, always feeds creativity. Events, of which online and offline processes are combined, always attract more attention on the site and achieve success with high penetration. In addition, we should work to be more entrepreneurs in finding new markets, to create our own hinterland in Europe and especially in pre Asia.

What are your organization plans for the year 2017? What are in your event calendar?
Biber Event is an agency with a focus on children and especially licensed activities. We set the 1st and 3rd quarters as 2017 launch period. We have such launch projects as Ice Age 5, Adventure Time that is the most important series of Cartoon Network, Talking Tom that is one of the leading games of the mobile world and Cut The Rope. Except those, Angry Birds and Candy Crash, which are Agency’s locomotive, are still popular activities. Except those, we continue to develop tailor made projects for brands. On abroad, our events in Romania, Hungary, Macedonia and Qatar continue to take place.
 

playpark

Yukarı