Ana içeriğe atla

S

 

EVENT SEKTÖRÜ SANATLA BİRLİKTE İLERLEMELİ

19.12.2018 - 12:26

SEKTÖRÜN ÜLKEMİZDE HENÜZ ÇOK GENÇ FAKAT KALİTELİ BİR İLERLEYİŞ İÇERİSİNDE OLDUĞUNU BELİRTEN VARYASYON GÖRSEL SANATLAR AKADEMİSİ TİC. LTD. ŞTİ. KURUCU ORTAK EYÜP BOLAT, “EVENT İŞLERİ BİR YERDEN SONRA SANATLA İLERLEMELİ.  EĞER GELECEKTE YER ALMAK İSTİYORSAK SANAT TABANIMIZI SAĞLAMLAŞTIRMALIYIZ.” İFADELERİNDE BULUNDU. 

Event kültürünün ülkemizdeki yerini nasıl değerlendiriyorsunuz? 
Gelişim her zaman çok yönlüdür. AVM sayılarının çoğalması, AVM’lerin içerik yönünden kendilerini geliştirmelerine ve yenilenmelerine neden oldu, bu yenilenmeyle birlikte event’ler de başlamış oldu. Sektörümüzün ülkemizde henüz çok genç fakat kaliteli bir ilerleyiş içerisinde olduğu da aşikar. Her geçen yıl bir önceki yıla göre daha kaliteli event’ler ortaya çıkıyor. Daha önceki röportajlarımda da belirtmiştim, event işleri bir yerden sonra sanatla ilerlemeli diye. Gelişim sürecine devam eden sektörümüz, sanatsal alt yapısını güçlendiren event şirketlerinin geleceğe damga vurmasını sağlayacaktır. Eğer gelecekte yer almak istiyorsak sanat tabanımızı sağlamlaştırmalıyız.
  
Event’lere olan bakış açısı nasıl? Yeteri kadar önemseniyor mu?
Dünyanın her yerinde ve her sektörde kabul gören bir bakış açısı vardır, kaliteli işler her zaman değerlidir. Bu durum tabii ki bizim sektör için de geçerli. Yeter ki kaliteli eventleri müşterilerimize sunabilelim. Ödüllük projeler üreten bir event şirketi etkinliklerinin önemsenmediğini düşünemez. Her event şirketinin görevi de bence budur.
 
Orijinal olmak adına neler yapıyorsunuz? 
Yıllardır yaptığımız şeyi yapmaya devam ediyoruz: “Hayallerimizi kısıtlamıyoruz.”

Müşterilerinizin eventlerden beklentileri neler oluyor?
En önemli beklentileri sunum dosyalarında satış öncesi müşterilerimize sunduğumuz görsellerin ve etkinlik detaylarının eksiksiz sahaya çıkarılmasıdır. Ne yazık ki sektörümüzde işi satana kadar görselleri mükemmel şekilde müşterilerine sunan fakat işin satışı gerçekleştikten sonra, etkinlik ve dekorasyonu sunumdakinden farklı ve eksik şekilde sahaya çıkaran bazı event şirketleri bu konuda müşterilerimizin güvenini sarsmışlardır. Bununla birlikte sahaya çıktığımız zaman kendi ismimizle değil müşterimizin adıyla sahada oluyoruz. Etkinliğimizdeki her türlü olumlu olumsuz durum doğal olarak bize değil müşterimizin adına mal edilir. Bu sebeple bizlerden beklentileri de haklı olarak event yönetiminden personeline kadar onları en iyi şekilde temsil etmemizdir.  

Alıcı tarafında event sektörünün küçük bir yere sahip olduğu düşünülüyor. Bu algıyı kırmak için neler yapıyorsunuz?
Bizler event’lerimizi AVM’lere sunuyor, onların aracılığı ile AVM misafirlerine icra ediyoruz. Ziyaretçilerimizin event’lerimiz hakkındaki düşünce, öneri ve şikayetlerini birinci ağızdan alıp AVM yönetimleri ile paylaşıyoruz. Bu durum hem bizim eksiklerimizi görmemize neden oluyor hem de kendimizi geliştirmemiz açısından rehberlik yaptığı gibi AVM yönetimlerine de event’lerin gereklilik düzeyini direkt olarak misafirlerin talebiyle iletmiş oluyoruz. 

n

Yukarı