Ana içeriğe atla

https://www.dsdamat.com/

 

Etkinlik şirketleri derslerine iyi çalışmalı!

15.05.2017 - 10:19

FİRMALARIN SÜREKLİ OLABİLMEK ADINA NELER YAPMALARI GEREKTİĞİNİ BELİRTEN BALON MASTER ŞİRKET SAHİBİ MEHMET MAHMUT ERDEM, “SİZİNLE ÇALIŞMANIN GERÇEKTEN DOĞRU BİR SEÇENEK OLDUĞUNA KURULUŞU İKNA ETMEK, SÜRDÜRÜLEBİLİR BİR ÇALIŞMAYI ORTAYA KOYACAKTIR” DEDİ. 

Eğlence ve etkinlik sektörleri her ne kadar kolay olarak görülse de, arkalarında çok ciddi ve disiplinli bir çalışmayı kapsıyorlar. Bu nedenle bu sektörlerin ciddiye alınması konusunda farkındalık yaratılması şart! Peki, eğlence ve etkinlik sektöründe farkındalığın artırılması adına ne gibi adımlar atılmalıdır? 
Eğlence ve etkinlik sektöründe günden güne değişen gelişen ve daha efektif hale gelen projeler uygulamaya geçmektedir. Aslında bunun en önemli sebebi etkinlik talebinde bulunan kuruluşların daha seçici olması ve etkinliklerden maksimum faydalanma isteğidir. Taleplerinde de son derece haklı olan kuruluşların farkındalığın daha da artırılması adına etkinliği gerçekleştirecek olan şirketlerden, özellikle AVM gibi kuruluşların aslında en önemli fırsat alanlarından biri olan etkinlik alanı veya kurulan sahnelerde müşteri bağlılığını arttıracak, varsa AVM’nin diğer AVM’lerden farkını ortaya koyan cümleler ve promosyonları, yanı sıra sonraki gün veya haftaya tekrar davet edecek bilgileri verecek cümleleri talep etmesi gerekmektedir.  Dolayısıyla etkinlik şirketinin çalıştığı kurum ile ilgili dersine iyi çalışması gerekiyor.  
 
Peki, siz bu farkındalığın oluşmasına adına neler yapıyorsunuz? 
www.balonmaster.com ailesi olarak etkinliği gerçekleştireceğimiz AVM’de 1 aylık program yapacağımız zaman, kuruluşun yanı sıra gerçekleştireceği programların gününü ve saat bilgilerini, AVM’de aynı ay içerisinde gerçekleşecek kampanya vs. gibi bilgileri gözden geçirerek yönetim ile işbirliği içerisinde, eğer varsa kurumsal promosyonlarını da etkinlik içerisine dahil ederek, katılımcıların hem eğlenip hem de bir hediye ile evlerine dönmelerini sağlıyoruz. Aynı zamanda AVM’nin ay içerisinde bulunan kampanya duyurularını yapıp ve bir sonraki etkinlik davetlerini gerçekleştirerek, müşterilerin tekrar gelmeleri için çaba gösteriyoruz. 

Günümüzde pek çok kişi “ben de organizasyon/etkinlik yapabilirim” diyerek sektöre adım atıyor. Sizin bu konu hakkında yorumlarınız neler? 
AVM sektöründe bulunan yönetim ekibi yıllarca pazarlama eğitimi almış, tecrübeli kişilerden oluşması sebebiyle, bu ekibin çok iyi analiz yaptıkları kanaatindeyim. Dolayısıyla kimin hangi etkinliği nasıl yapacağının farkında olduğunu düşünüyorum. “Ben de yaparım” düşüncesine sahip olanların boştan yere meşguliyet yarattıklarını ve bir süre sonra kaybolup gittiklerini görmekteyiz, heveslenmemelerini şiddetle tavsiye ederim, çünkü bu iş ciddi pazarlama deneyimi ve organizasyon tecrübesi gerektiriyor.

Bu işte başarılı olmak süreklilik ister.  Peki, sürekli olmak için firmalar neler yapmalı, siz neler yapıyorsunuz? 
Öncelikle kuruluşun ihtiyacını onlar belirtmeden ortaya koyarak, daha da ötesi müşterinin de ihtiyaçlarını çok iyi tespit edip bu doğrultuda etkinlik çeşitliliğini göz önünde bulundurarak, hatta kuruluş istemeden etkinliğe katılan kitlenin profilini, sayısını ve tekrar gelme alışkanlıklarını etkinlik esnasında sempati kanalı kullanarak tespit edip, bir rapor halinde etkinliği satınalan kuruluşa sunmak ve sizinle çalışmanın gerçekten doğru bir seçenek olduğuna kuruluşu ikna etmek, zaten sürdürülebilir bir çalışmayı ortaya koyacaktır.

ds

Yukarı