Ana içeriğe atla

OPSCO REKLAM

sistem9

“Enerjinizi korkularınıza değil, hayallerinize verdiğiniz zaman mucizeler başlar!”

15.06.2017 - 13:53

Bu ayki dosya konumuz başarılı organizasyon ve etkinlik yönetimi için görüşlerini aldığımız Event Partners Kurucuları Fatih Çoban ve Cihan Tükel, kurumsal organizasyonların başarılı bir şekilde gerçekleşmesinin firma için önemini bizlere aktardı. 

Başarılı ya da başarısız organizasyon nere göre tanımlanıyor? Bir organizasyonu başarılı ya da başarısız kılan etmenler neler?
Fatih Çoban: Başarı ucu çok açık bir sözcük aslında… “Neye ya da kime göre başarılı?” sorusunu akla getiriyor. Örneğin, herhangi bir arzın çok fazla izlenmesi ya da talep görmesi, onun çok başarılı olduğu anlamına mı gelir? Başarılı organizasyonda da aynı durum söz konusu, ama genel olarak bir çerçeveye oturtulması gerekirse, markanın hedef ve beklentileri doğrultusunda, tam zamanında, güvenli, doğru hedef kitle seçilerek, planlı bir iletişim/sosyal medya çalışması yapılarak gerçekleştirilen ve markaya değer&prestij katan organizasyon başarılı organizasyondur diyebiliriz. Bu nedenle organizatör, tüm bu süreçleri en iyi şekilde gözden geçirebilen birçok yönlülük içinde olmalı diye düşünüyorum.
Cihan Tükel: Başarının temel ölçütlerinden biri, organizasyondan önceki ve sonraki süreç karşılaştırması bence. Yapılan bir organizasyon markayı bir ileri adıma taşıyorsa, hedeflenen amaçlardan en az bir kaç tanesine ulaşılıyorsa ve organizasyonun operasyon kısmında herhangi bir aksaklık yaşanmıyorsa, o organizasyon başarılı organizasyondur.

Kurumsal organizasyonlarda başarının ya da başarısızlığın işletmeye yansıması nedir?
Fatih Çoban: Kurumsal organizasyonlar çok ciddi bir ön hazırlık gerektiriyor. Detaylar üzerinde çalışmak, en ince konuların üzerinden tek tek geçmeyi gerektiriyor. Bütün bunlar istenilen düzeyde yapıldığında, işletmeler hem footfall, hem marka itibarı hem de bilinirlik ve güvenirlik anlamında büyük ivme kazanıyor. Bunun örneğini, çalışma içinde olduğumuz pek çok işletmede görüyoruz ve çok mutlu oluyoruz. Başarısız organizasyonlar ise maalesef hem markaya zarar veriyor hem de kitlelerin markaya olan güvenilirliğini sarsıyor. 
Cihan Tükel: Marka ile organizasyon firması arasındaki organik bağ güçlendikçe, organizasyonların başarısız olma riski azalıyor. Çünkü aradaki bağın güçlenmesi, organizatörün markayı daha iyi tanımasına, hedef ve beklentilerini daha iyi belirlemesine olanak sağlıyor. Bu anlamda Event Partners olarak biz, çalıştığımız tüm markalarla güzel bir iş birlikteliği sağladığımıza inanıyoruz. 

Kurumsal organizasyonlarda hata riski nasıl minimize edilir? Bu noktada özellikle hangi unsurlara dikkat etmeli, siz nelere dikkat ediyorsunuz?
Fatih Çoban: Hata riskini minimize etmenin en iyi yolu, iyi bir ekip çalışması ve markanın kurumsal iletişim direktörleri ile bütün detayların üzerinden tek tek geçilmesi. “Mükemmellik detaylarda saklıdır” diye bir söz var, çok doğru olduğuna inanıyorum. Günlük yaşantımızda çok detaycı kişiler olmasak da, yaptığımız işte inanılmaz detaycı oluyoruz, organizasyonun her bir bölümünü en ince ayrıntısına kadar gözden geçiriyoruz. Afiş tasarımından sosyal medya ayağına, ulaşımdan sahnesine, kulisinden ara transferine, ses ve ışık sisteminin detayına, güvenlik önlemlerine ve organizasyona katılacak olan ismin kostümüne kadar pek çok konuyu gözden geçiriyoruz ve planlıyoruz. Planlama ve karşılıklı bilgi alışverişi organizasyondaki riskleri de en minimale indiriyor.
Cihan Tükel: Organizasyonlardaki en önemli risk unsurlarından biri güvenlik konusu olabiliyor. Özellikle büyük kitleleri çeken konserlerde, mutlaka güvenlik üzerine detaylı çalışıyoruz. Bir organizasyondaki en büyük risklerden birinin, gelen ziyaretçilerin herhangi bir şekilde zarar görmesi olduğunu düşünüyoruz. Bu nedenle tüm güvenlik önlemlerini, organizasyon öncesinde aşama aşama planlıyoruz. Bir de tabii ki ekip çalışmasının önemi asla yadsınamaz organizasyonlarda. İyi bir ekip çalışması, tüm riskleri minimize eder. Ulusal düzeydeki riskler için ise, organizasyon firmalarının ya da markaların yapabileceği pek bir şey olmuyor ne yazık ki.
 

OPSCO REKLAM

Yukarı