Ana içeriğe atla

playpark

 

Dijital platformlar dipsiz bir kuyu…

18.01.2018 - 10:59

HEDEF KİTLELERİ BELİRLEYEREK İNTERNET KULLANICILARINA HER KANALDAN ULAŞTIKLARINI BELİRTEN TİYATROKONSER.COM KURUCUSU BERKAN OZ, ORGANİZASYONLARDA SOSYAL MEDYA TANITIMININ ÖNEMİNE DEĞİNDİ.

Gerek organizasyon öncesi gerekse organizasyon sonrası dijital ve sosyal mecralardan ne kadar yararlanıyorsunuz? 
Dijital dünya denildiğinde zihnimizde internet, mobil, dijital ekrana sahip cihazlar ve yenilikçilik gibi kavramlar canlanıyor. Dünyada yaklaşık 2,3 milyar internet kullanıcısı, 1 milyar Facebook kullanıcısı, 17 milyon iPad, 250 milyon iPhone olduğu dikkate alındığında etkilenen insan sayısı ve dijital pazarlamanın önemi ortaya çıkıyor. Biz her organizasyonumuzda yer, tarih, mekan farklılığından dolayı tanıtıma önem vermek zorundayız. Hedefimiz, hedef kitleleri belirleyerek internet kullanıcılarına ulaşabileceğimiz tüm kanallardan ulaşmak.

Dijital mecralara yapmış olduğunuz yatırımlar hakkında bilgi verir misiniz?
Türkiye’de en çok kullanılan sosyal medya platformlarına bakıldığında yüzde 32 ile Facebook ilk sırada yer alıyor. Facebook’u yüzde 24 ile WhatsApp, yüzde 20 ile Facebook Messenger, yüzde 17 ile Twitter ve yüzde 16 ile Instagram takip ediyor.
8 farklı sosyal medya hesabımız ile ve her sosyal medya alanında birbirinden bağımsız hesaplarımız, sayfalarımız, gruplarımız bulunuyor. Hesaplarımız dört arkadaşımız tarafından günde ortalama 14 saat aktif olarak kullanılıyor. Organizasyon maliyeti ne olursa olsun tüm etkinliklerde aynı reklam çalışmalarını devam ettirmek zorundayız.
 
Peki, dijital mecraların organizasyonlara ne gibi etkileri oluyor?
Dijital mecralardan günlük olarak piyasa araştırmalarını yapıyoruz. Hangi belediye, AVM ve kurum hangi etkinlikleri, nasıl ve kiminle düzenliyor vb. çalışmalar bizim net olarak neyi, nasıl yapmamız gerektiği konusunda bize bilgi sağlıyor. 

Sizce başarılı sonuçlar elde etmek adına bu alandaki doğru stratejiler ve adımlar neler olabilir? 
Öncelikle her şeyi bilmediğimizi bilerek başlamamız lazım; dijital platformlar her gün onlarca, yüzlerce kez güncellenen dipsiz bir kuyudur. 
Kurumsal iletişimciler, marka iletişimcileri ve lansman toplantıları sonucunda medya ilişkileri yapısı ortaya çıkıyor. Dijital PR aşamalarımız ise; dijital PR stratejisi oluşturma, online itibar yönetimi, medya planlama, medya takibi ile sürekli kendini tekrarlayan bir süreçtir.  
Online PR çalışmalarımız; sosyal medya, sosyal paylaşım, arama motoru, blog, forum, haber siteleri vb. platformların online olarak yönetilmesi ve halkla ilişkiler odaklı kullanımıdır. Sosyal medya ve PR çalışmalarımızla farklı sektördeki firmalara, sanatçı ve ünlülere dönemsel hizmet veriyoruz. 

playpark

Yukarı