Ana içeriğe atla

ops

“Çocukları üretmeye teşvik ediyoruz”

06.10.2017 - 12:22

Amaçlarının tüketime değil üretime özendirmek olduğunu söyleyen Florart Çiçekçilik Okulu Kurucusu ve Eğitmeni Esra Şavkıner, “Çocukları katı kurallarla sınırlayan etkinliklerdense, onların öğrenirken serbest çalışabilecekleri etkinlikleri tavsiye ederim” dedi.

Çocuklara yönelik etkinliklerin başarılı olması için sizce hangi kıstaslara ihtiyaç var? Sizin bu tür aktivitelerde özellikle dikkat ettiğiniz noktalar neler?
Çocuk etkinliklerindeki amacımız, çocukları fazla yönlendirmeden, kendi yaratıcılıklarını açığa çıkartabilecek ve bir oyun havasında geçecek etkinlikler düzenlemek olmalı. Çiçek Atölyeleri’nde, etkinlik konusu ile ilgili temel bir bilgilendirme ve bazı ana teknik anlatımlardan sonra çocukları sınırlamıyor ya da belirli kalıplara sokmaya çalışmıyor, onları serbest bırakıyorum. Çocukların yaşlarına ve dikkat sürelerine uygun seanslar düzenlemek de dikkat ettiğim bir başka husus. Etkinlik esnasında onlarla göz teması kurar, yaptıkları çalışmalarda hangi renkleri, hangi çiçekleri seçtiklerini dillendirir ve düzeltme yapmaksızın “kendi istediğin gibi bir aranjman yaptın” şekilde teşvik etmeye çalışırım. Onların eli değince her şey zaten çok güzel oluyor. Verdikleri emeği takdir etmek önceliğim.

Çocuk etkinliklerinde aileler özellikle hangi konularda seçici olmalı ve hassasiyet göstermeli?
Çocukları katı kurallarla sınırlayan etkinliklerdense, onların öğrenirken serbest çalışabilecekleri etkinlikleri tavsiye ederim. Çocuklar için amaç; onların iyi vakit geçirirken, el becerilerini geliştirmeleri olmalı. Çiçek Atölyeleri’nde çocuklara hem doğa sevgisini aşılıyor hem de çiçeklerle ve kendi yaratıcılıkları ile ne güzel şeyler çıkartabileceklerini gösteriyor, onları üretmeye teşvik ediyoruz. 

AVM’lerde yapılan çocuk etkinliklerinin,  AVM’nin ziyaretçi çekim gücüne etkisi nedir? Sizce hangi etkinlikler çocuk ziyaretçiler tarafından ilgi çekiyor?
Gözlemlediğim kadarıyla AVM etkinliklerinin ziyaretçi çekim gücüne etkileri etkinliğe göre farklılık gösteriyor. Popüler çizgi film kahramanları ile ilgili etkinlikler çok ilgi çekiyor. Çiçek Etkinlikleri ise AVM etkinliklerine apayrı bir vizyon getirdiği için tercih ediliyor. 
Etkinliklerin zamanı da önemli…  Hafta sonu bile olsa çok erken saatler yerine öğleden sonraki saatler daha yoğun taleple geçiyor. Eğer konu çiçek etkinliğiyse ve bu AVM tarafından verimli bir şekilde duyurulduysa sadece bu etkinlik için gelen ziyaretçiler oluyor. 

Çocuk etkinliklerinde sizce pedagoglardan yararlanılmalı mı? Neden?
Çocuklarla ilgili yapılan birçok şeyde pedagog görüşlerine başvurulmalıdır. Kendim bir anne olarak, biriktirdiğim pedagojik bilgiler ışığında bir yaklaşım gösteriyorum çocuklara. Amacımız; tüketime değil üretime özendirmek, çocukların becerilerini geliştirmek, bireysel çalışmalarda da takım çalışmalarında da kendilerine yer edinmesini sağlamak olmalıdır.

Çocuk etkinliklerine yönelik AVM’lerden özel yani “şöyle bir etkinlik olsun” şeklinde teklifler geliyor mu yoksa siz amaca bağlı kalarak mı etkinliği oluşturuyorsunuz?
AVM’ler  “Anneler Günü”, “23 Nisan”, “Babalar Günü” gibi özel günlerde Çocuklarla Çiçek Tasarım Atölyesi tekliflerinde bulunuyorlar. Anneler Günü için çocuğun annesine kendi elleriyle yapıp hediye edebileceği bir buket, 23 Nisan’da kendilerine yapabilecekleri minik aksesuarlar (saç tacı, yaka çiçeği vb.) tercih ediyorum veya AVM’lerde gerçekleşen “Bahar Festivalleri”, “Çiçek Festivalleri” olabiliyor. Burada renkli, doğadaki döngüye uygun mevsim çiçekleri ile aranjmanlar yapıyoruz. Çocukların daha sonra evlerinde de bakımına devam edebilecekleri masa çiçekleri de tercihlerimden. Verdikleri emeği devam eden günlerde de korumaya çalışmak ve seyretmek onlara keyif veriyor. 

ops

Yukarı