Ana içeriğe atla

ops

BIRAKIN ÇOCUKLAR EĞLENEREK ÖĞRENSİN!

06.10.2017 - 12:19

Çocuk etkinliklerinin AVM’lerde ziyaretçi trafiğini artırdığını söyleyen YoYo Event Marketing Kurucu Ortağı Şenay Gökpar Cengiz ,  bu nedenle en çok çocuk etkinliklerine yönelik talep geldiğini dile getirdi. 

Çocuklara yönelik etkinliklerin başarılı olması için sizce hangi kıstaslara ihtiyaç var? Sizin bu tür aktivitelerde özellikle dikkat ettiğiniz noktalar neler?
Çocuk demek hayal etmek, keşfetmek, eğlenmek ve mutlu olmak demek… Yoyo Events olarak biz, çocuklar için planlanan etkinliklerin her şeyden önce çocukların hayal dünyasını zenginleştirecek, onları keşfetmeye yönlendirecek, bu keşfi yaparken hem eğlenmelerini hem de düşünmelerini sağlayacak şekilde kurgulanması gerektiğine inanıyoruz. 

Çocuk etkinliklerine yönelik AVM’ lerden özel yani “şöyle bir etkinlik olsun” şeklinde teklifler geliyor mu yoksa siz amaca bağlı kalarak mı etkinliği oluşturuyorsunuz?
Kabul etmek gerekir ki bir çocuk ailesinden en az 2 kişiyi yanında getirip, AVM’ye ciddi bir trafik sağlıyor, bundan dolayıdır ki AVM’lerde en çok çocuk etkinlikleri için proje talepleri geliyor. Bir de dönemsellik olarak baktığımızda, Eylül’de okula dönüş, Aralık’ta yeni yıl, Ocak’ta sömestr, Nisan’da 23 Nisan, Mayıs’ta bahar coşkusu ve Haziran’da okul kapanış dönemleri gibi senelik takvim içerisinde en çok etkinlik frekansı çocuk odaklı oluyor. 

Çocuk etkinliklerinde aileler özellikle hangi konularda seçici olmalı ve hassasiyet göstermeli?
Çocuk etkinliklerinin her zaman çocuklara bir şey öğretmeye yönelik olmasına gerek yok. Bazen çocukların gerçekten de özgür olup, o an o dakika keyif almaları, eğlenmeleri ve güzel zaman geçirmelerine yönelik bir deneyim yaşamalarının daha önemli olduğu düşüncesindeyiz. Anne ve babaların çocuklar için hazırladığımız alanlar dahilinde çocuklarını biraz özgür bırakıp deneyim yaşamalarına izin vermeleri gerektiğine inanıyoruz. 

AVM’lerde yapılan çocuk etkinliklerinin, AVM’nin ziyaretçi çekim gücüne etkisi nedir? Sizce hangi etkinlikler çocuk ziyaretçiler tarafından ilgi çekiyor?
Türk ailesi genel profiline bakıldığında genellikle ailelerin en az 2 çocuğu var ve özellikle pazar gezmelerinde anne ve babaya ek olarak aile büyükleri de bu gezmelere katılıyor. Dolayısıyla çocuk odaklı etkinliklerde çok ciddi anlamda AVM’ye bir trafik sağlanıyor. Çocuklar en çok o dönemde popüler olan kurgular, sevdikleri lisanslı karakterlerin ve çocuk markalarının etkinliklerinden etkileniyor, katılmak istiyor. Ancak bunun dışında uzaktan bakıldığında ilgi çeken bir görsellikte tasarlanmış, albenisi olan bir etkinlik alanı ve sonunda bir hediye kazanma şansı olan aktiviteler de her zaman ilgi çekiyor.

Çocuk etkinliklerinde sizce pedagoglardan yararlanılmalı mı? Neden? 
Pedagojik danışmanlık gerektiren etkinliklerin bazı parametrelere bağlı olduğu düşüncesindeyiz. Bu parametreler ise; hitap edilen yaş grubu, çocuğa günün sonunda kazandırılması gereken bir davranış ya da alışkanlık olma durumu, örneğin; tuvalet alışkanlığı kazandırma ya da trafik kuralları eğitimi vb. Bizlerin yarattığı her etkinlik bu kriterler dahilinde olmayıp, bazen sadece eğlence ve keyif alma odaklı bir deneyim yaşama olduğundan dolayı her çocuk etkinliğinde pedagoglardan yararlanılması gerektiğini düşünmüyoruz.
 

ops

Yukarı