Ana içeriğe atla

ops

AVM’ler deneyim odaklı aktiviteler ile farklılaşabilir

02.08.2017 - 10:30

Her geçen gün artan AVM sayısıyla birlikte rekabetin de zorlaştığını dile getiren Elli5 Event Ajans Başkanı Fatih Türe, bu doğrultuda farklılaşmanın önemini belirterek şunları söyledi: “Son yıllarda en çok ses getiren pazarlama aktivitelerinin deneyim odaklı olduğunu gördük, önümüzdeki dönemde de kişisel deneyimlerin kitleler ile paylaşıldığı etkinliklerin, iş sonuçlarında farklılaşmayı ve başarıyı getireceğini düşünüyoruz.” 

AVM’lerde gerçekleştirilen pek çok etkinlik yalnızca bir ya da iki ayağı karşılıyor. Örneğin ziyaretçi yoğunluğu sağlanıyor ama bunun mağazalara etkisi olmuyor... Peki, tüm kriterleri karşılayacak etkinlik için yapılması gerekenler sizce neler? 
Alışveriş merkezine gelen tüketicileri, markanın pazarlama stratejileri doğrultusunda, etkileşim ve fark yaratacak kurgular ile AVM içerisinde daha uzun kalmaya teşvik ederek, hedef kitle ile buluşmak, sirkülasyonu artırmak,  dolayısıyla mağazaların cirolarının artmasını sağlayacak bir ortam yaratılması, her iki iş ortağının da başarılı sonuçlar almasını sağlıyor. 

Başarılı bir etkinliğin gerçekleştirilmesi için AVM’lerin üzerlerine düşen görevler neler? Bu noktada AVM’ler ne yapmalı, nelere dikkat etmelidir? AVM’lerden neler bekliyorsunuz?
AVM’lerin başarılı sonuçlar alabilmeleri için hedef kitlelerini çok iyi analiz etmeleri, beklentilerini ve ihtiyaçlarını öngörmeleri, yapacakları rakip analizleri ile farklılaşıp, müşteri odaklı hareket etmeleri gerekiyor. Bu saydığım etkenler uzun vadeli marka sadakatine ulaşmalarında oldukça önemli… 

Peki, organizasyon firmalarının bu noktada görevleri neler? 
Alışveriş merkezleri hem günlük yaşamımızın bir parçası hem de ülke ekonomisinin gelişiminde önemli bir yere sahip yatırımlar olarak dikkat çekiyor. AVM sayısının her geçen gün artmasıyla birlikte, AVM’ler arasındaki rekabette giderek zorlaşıyor. Bu doğrultuda Türkiye’nin dört bir yanındaki alışveriş merkezlerine, müşteri sadakati oluşturabilmek amacı ile ziyaretçilere yeni tecrübeler yaratacak, interaktif, teknolojik deneyimler ve içinde yer almaktan mutluluk duyacağı yaratıcı, farklı, sorunsuz etkinlikler tasarlıyoruz. 
Son yıllarda en çok ses getiren pazarlama aktivitelerinin deneyim odaklı olduğunu gördük, önümüzdeki dönemde de kişisel deneyimlerin kitleler ile paylaşıldığı etkinliklerin, iş sonuçlarında farklılaşmayı ve başarıyı getireceğini düşünüyoruz. 

Son olarak, organizasyonun tüm kriterleri karşıladığını ve başarılı bir şekilde gerçekleştiğini nasıl ölçümlüyorsunuz? 
Sonuç olarak; müşteri ile ele ele verdiğimiz, markanın imajını, sektör içindeki yerini, rakiplerini ve hedef kitlesini iyi analiz ettiğimiz proje, etkinliğin hedeflenen amacına ulaşmasında en önemli etkendir.

ops

Yukarı