Ana içeriğe atla

ops

Anahtar nokta; sahne arkasındaki detaylara verilen önem

02.08.2017 - 10:04

AVM’lerin yıllık etkinlik takvim ve bütçelerini doğru planlaması ve verimli bir şekilde yayabilmesinin önemine değinen İyibirşey Etkinlik Direktörü Serkan İncu, verimli etkinlikler için anahtar noktanın sahne arkasındaki görünmeyen detaylardan geçtiğini belirtiyor.

AVM’lerde gerçekleştirilen pek çok etkinlik yalnızca bir ya da iki ayağı karşılıyor. Peki, tüm kriterleri karşılayacak etkinlik için yapılması gerekenler sizce neler? 
Etkinlikler planlanırken ilk kıstas, bütçe uygunluğu yerine AVM’nin demografik özellikleri gözetilerek kiracıların/yatırımcıların istekleri ve daha önce başka lokasyonlarda denenip, başarıya ulaşmış performans seçimleri olmalıdır. AVM’ler yıllık etkinlik takvim ve bütçelerini doğru planlamalı, verimli bir biçimde yayabilmeli ve en önemlisi işi ehline verebilmelidir. İnsanların ilgisini uzun süre çekebilmek kolay bir iş değildir. Bu yüzden insanların, keyifli bir merak duygusu ile AVM içerisinde konum değiştirmeye yöneltilip, alışveriş yapabilmeleri sağlanmalıdır. Etkinliğin potansiyel müşterilere duyurulması çok önemli olduğu gibi reklam ve duyuru çalışmalarında yanlış tercihlerin yapılması mağazaların satış istatistiklerini olumsuz etkileyebilmektedir. 

Başarılı bir etkinliğin gerçekleştirilmesi için AVM’lerin üzerlerine düşen görevler neler? Bu noktada AVM’ler ne yapmalı, nelere dikkat etmelidir? AVM’lerden neler bekliyorsunuz?
Anahtar nokta sahne arkasında görünmeyen detaylara verilen önemdir. Deneyimlerimiz, etkinliklerin sağlıklı ve etkili bir şekilde ilerlemesi için ön hazırlık süreçlerinin eksiksiz yerine getirilmesinin önemini ortaya koyuyor. Doğru brief alışverişi etkinliklerin amacına uygun gerçekleştirilmesi için en önemli adım. Bütçeden dolayı etkinlik alanlarının daraltılması veya formunun değiştirilmesi performansın yaratacağı etkiyi daraltırken, alan ile ilgili teknik aksaklıkların minimize edilmesi ve gerekli güvenliğin sağlanması etkinliğin kalitesini doğrudan artırıyor. 

Peki, organizasyon firmalarının bu noktada görevleri neler? 
Organizasyon üstlenicilerinin “hallederiz”, “problem yok” vb. gibi sığ ve politik söylemleri bırakıp, analitik şekilde plan ve program yapmaları gerekiyor. Hizmet vereceğiniz AVM’ler ile tüm detayları içeren kapsamlı bir sözleşme gerçekleştirmek, çalışma ciddiyetinizi ortaya koyacaktır. Gerçekleştireceğiniz etkinlikler için doğru zaman yönetimi sağlayabilmeli, etkinliğin yapılacağı yerin kültürel yapısından iklimine kadar tüm etkenleri gözeterek iş planınızı sürdürülebilir kılmalısınız. Her iki taraf da aynı gemide bulunduğunun ve amaçlarının bir olduğunun farkında olmalı. Gözlemleyebileceğiniz gibi bunun bilincinde olan iş ortaklarının gerçekleştirdiği etkinlikler her zaman keyifli ve etkili geçiyor.

Son olarak, organizasyonun tüm kriterleri karşıladığını ve başarılı bir şekilde gerçekleştiğini nasıl ölçümlüyorsunuz? 
Ölçümleme, etkinliğe katılan ve izleyen kişilerin yüzlerindeki ifadeleri gözlemleme ile başlar. Analitik ve nicel veriler elde etmek için; katılımcı verileri, ekibin harcadığı malzeme miktarı, etkinlik esnasında AVM’de bulunan ziyaretçi sayıları ve sosyal medya etkileşimleri ile insanların memnuniyet derecelerini ölçebilmelisiniz. İyibirşey ekibi olarak gerçekleştirdiğimiz her etkinliği elde ettiğimiz bu veriler ışığında değerlendirmekteyiz.
 

ops

Yukarı