Ana içeriğe atla

S

 

ALIŞVERİŞ MERKEZLERİNE YEPYENİ BİR ETKİNLİK VE KAZANÇ KAPISI ARALADIK

13.11.2019 - 16:18

Türkiye genelinde, 9 yılda 300’ün üzerinde alışveriş merkezi etkinliği gerçekleştirdiklerini ifade eden Orijin PR Halkla İlişkiler Ajansı Sahibi Hülya Sevinç, kurumsal firmaları bir araya getirerek festival ve tanıtım etkinlikleri yaptıklarını ve sonrasında geleneksel gıda stantlarını bir araya getirerek alışveriş merkezlerine hem kiralama hem de etkinlik oluşturduklarını söyledi. 

Karadeniz Uşakları etkinliğinizden bahseder misiniz?
Karadeniz Uşakları projemiz, alışveriş merkezlerine , “Yöresel Pazar” aktivitelerini yapmaya başladığımız süreçten 3 yıl sonra doğdu. Takdir edersiniz ki her işte olduğu gibi, bizim organizasyon sektöründe de hızla taklit ediliyorsunuz.  Durum öyle bir noktaya geldi ki para ve hırslar devreye girince biz projeyi küçültüp, daha niş bir hale getirmek istedik. Bu konuda da ekibimizin içinde bulunan Karadenizli girişimcilerin işlerine duyduğu saygıyı ve özeni görünce Karadeniz’i, Karadeniz insanı, lezzetleri, dekoru,  aktiviteleri ile tanıtan bir proje haline getirdik. 

KENDİNİ YENİLEYEN VE KURUMSAL LEZZETİ KORUYAN PROJELER…
Şimdiye kadar yapılan yöresel etkinliklerden farkı nedir?

Bu soruya vereceğimiz en doğru cevap; alışveriş merkezlerinde yöresel etkinliklerin ilki olduğumuz için farkı hep biz yarattık ve biz modellendik. Öyle ki stant dekorumuz birebir benzetildi. Projemizi sahalarda gören isimler stantları benzetip, alışveriş merkezleri yöneticileri ile kiralama bedelleri ile rekabet yaratınca biz bu işin öncüsü olduk dediler.  
Ama ortaya çıkan sonuç, her işte ki hırsa dayalı rekabette olduğu gibi, ciddi bir Yöresel Pazar etkinlikleri kirliliği ortaya çıktı. Bizim istikrarlı duruşumuzun nedeni, işe olan tutkumuz ve itibarı ön planda tutmamızdı. Yani biz bu projeyi fuar mantığında kurgulamadık.  Para kazanmasak da bizi davet eden alışveriş merkezine olumsuz yanıt vermedik. AVM bizden istemese de, projemizin içine her etkinliğin içeriğine göre oldukça renkli aktiviteler koyduk. Kısaca farkımız sürekli kendini yenileyen ve kurumsal lezzeti koruyan projeler oluşturma kabiliyetimiz. 

Ürün tedariği nasıl sağlanıyor ve ürün standartları neler?
Ürünlerimizin tamamı yasal mevzuata uygun. Ekibimizde hem üretici hem de ilk üreticiden tedariğini sağlayan isimler var. Ürünlerin etiketli olması ve sağlıklı koşullarda tüketiciye ulaşmasını sağlamak bizim için çok önemli.  En önemlisi de fiyat politikasında etik tüm unsurlara dikkat ediyoruz.

Çalışan personeller belirli bir eğitimden geçiyor mu? Nasıl eğitimler alıyorlar?
Oluşturulan ekip tamamıyla projenin ismine uygun oluşturuldu. Yani Karadeniz Uşakları adı altında gerçekleştirilen etkinliğimizde, çalışan personel stant girişimcilerinin çocukları ve yeğenleri oluyor. Sahaya girmeden tüm çalışanlara gireceğimiz alışveriş merkezi ile ilgili her aktivitede eğitim ve bilgilendirme toplantıları yapıyoruz. 

YENİ PROJE HAZIRLIĞI
Karadeniz Uşakları’ndan farklı projeleriniz de olacak mıdır?

Karadeniz Uşakları projemiz de benzeri yöresel pazar aktiviteleri tarafından taklit edildiği için yepyeni bir projenin hazırlığını yapıyoruz. Artık yalnızca yerel lezzetlerle değil uluslararası lezzetlerle alışveriş merkezlerindeki ziyaretçilerimize ulaşacağız. Stant dekorundan ürün içeriğine ve yepyeni aktivitelerle yeni oluşumumuza hazırlanıyoruz.  

AVM’lerden ve müşterilerden tekrar talepler var mı? Ortalama ne kadar sürede aynı AVM’de tekrar etkinlik yapılıyor?
Bugüne kadar ki istikrarlı başarımızın sebebi alışveriş merkezlerinde ki kapı giriş sayısını yukarı çıkarmamızdır. Bu nedenle hem AVM ziyaretçileri hem de AVM’ler tarafından talep ediliyoruz. AVM sektörüne ilk girdiğimizde, AVM'ler bizi istediği sürece bir yılda iki, üç etkinlik yapıyorduk. Ancak şu anda yöresel etkinlikler konusunda sektörde sağlam bir kirlilik olduğu için, daha dikkatli olmaya ve özellikle bu tür etkinlikleri ilk kez yapmış ya da arada takvim boşluğu bırakmış AVM’lerle çalışmayı tercih ediyoruz. Çünkü artık AVM ziyaretçileri de yöresel pazar etkinliklerinden bunaldı.  

AVM’lere neler vadediyorsunuz? 
Bizim AVM’lere duruşumuz her zaman, biz size para kazandırırken, yeni müşteri profili ve imaj da kazandırıyoruz oldu. Ve bu anlamda AVM sektöründe ciddi referanslara sahip olduk. Tam bu noktada sizlerin vasıtasıyla  bizlere sahip çıkan, referans olan  birbirinden değerli  AVM yöneticilerine, AVM yönetim firmalarına ekibimiz ve şahsım adına teşekkür ediyorum. 

Eklemek istedikleriniz…
Alışveriş merkezlerinin yöneticilerinin benzeri etkinliklerde yalnızca kiralama bedellerinin yüksekliğini dikkate almamalarını rica ediyoruz. Yöresel isim adı altında bu tür etkinliklerin pek çoğunda hırs unsurları devreye girmiş durumda ve insan sağlığını etkileyecek gıda ürünleri ile piyasada var olmaya çalışan isimlerin de var olduğu unutulmamalı. Ayrıca kiralama bedelleri dikkate alınarak yapılan AVM’lerde ziyaretçilerin ve içerideki mağazaların şikayetleri dikkate alınırsa bu tür etkinlikler daha uzun vadede AVM’lerde değerlendirilebilir. 

GGG

Yukarı