Ana içeriğe atla

ops

Aktiviteler eğlendirirken öğretmeli…

06.10.2017 - 12:21

Eğlen Bilim Koordinatörü Onur Berk Arslanoğlu, “Eğlen Bilim olarak en önem verdiğimiz şeylerden biri aktivitelerimize katılan bir çocuğa maksimum faydayı eğlenceli bir buluşma ortamında verebilmek” dedi.

Çocuk etkinliklerinin günümüzde giderek çoğalmakta olduğunu ve her platformda çeşitlenerek uygulandığını belirten Eğlen Bilim Koordinatörü Onur Berk Arslanoğlu, bu yüzden şehir hayatı içinde her kalite düzeyinde çocuk aktivitesi ile karşılaşmanın mümkün olabileceğini dile getirerek şu açıklamalarda bulundu: “İyi ve kaliteli bir çocuk aktivitesinin; öncelikle onları birey olarak kabul eden, gelişimlerine olanak tanıyan ve eğlenceli vakit geçirmelerini sağlayan türden olması gerekiyor. Eğlen Bilim olarak en önem verdiğimiz şeylerden biri aktivitelerimize katılan bir çocuğa maksimum faydayı eğlenceli bir buluşma ortamında verebilmek diyebilirim. Eğlendirmek ve öğretmek ayrı ayrı beceri ve özen gerektiren kavramlar. Faydalı olabilmek için bu ikisini de belli koşullarda sağlamanız gerekiyor” açıklamasını yaptı. 
Özelleşmiş bir iş koluna sahip olmalarına bağlı olarak AVM yönetimlerinden ve bu merkezlere yönelik çalışan ajanslardan kendilerine “bilim ve teknoloji” temalı çocuk aktivitesine yönelik taleplerin geldiğini söyleyen Arslanoğlu, “Fakat bazen bu temayı iyice özelleştirip ‘arkeoloji’ veya ‘teknoloji’ gibi konularda aktivite üretmemizi de isteyebiliyorlar. Bunun yanı sıra biz de geliştirdiğimiz temaları düzenli olarak bu ajanslara sunuyoruz ve bu temalardan ilgilerini çeken organizasyonları da gerçekleştirebiliyoruz” dedi. 

AKTİVİTELER ÇOCUKLAR TARAFINDAN CEZA OLARAK ALGILANMAMALI
Çocuk etkinliklerinde ailelerin özellikle hangi konularda seçici olmaları gerektiği konusunda bilgi veren Arslanoğlu, “Aileler aktiviteleri seçerken sadece promosyon amaçlı olmayan, çocuğun ufkunu açabilecek, onu yeni bir beceri ile tanıştıracak etkinlikleri tercih etmeli. Hatta eğitmenlerin diğer çocuklara nasıl davrandıklarını da incelemeli, ona göre katılımı tercih etmeli. Bir de en önemlisi çocuklarından ‘kurtulmak’ ve böylece rahat alışveriş yapabilmek için aktiviteye göndermemesi gerekiyor. Bu davranış biçimi çocuklar tarafından kolaylıkla fark ediliyor ve o aktivite çocuğa fayda sağlamak yerine bir ceza olarak algılanmasına sebep oluyor” açıklamasını yaptı.
İyi çocuk aktivitelerinin AVM ziyaretçi sayısına oldukça fazla etki ettiğinden bahseden Arslanoğlu, “Sadece aktiviteye katılmak için bu merkezlere çocuklarını getiren aileler oluyor. Hatta bazen aynı aktiviteye birden fazla gün de katılmak isteyebiliyorlar. Çocukları yeni becerilerle tanıştıran, gerçekten onlara bir şey katmaya yönelik tasarlanmış, hazır veren değil, üretmeyi öğreten aktiviteler daha fazla ilgi çekiyor” dedi.

FAYDA SAĞLAYAYIM DERKEN, BAŞKA DEJENERASYONLARA YOL AÇABİLİRSİNİZ
Çocuklara yönelik çalışan her kurumun düzenli olarak pedagoglardan yararlanması gerektiği nin altını çizen Arslanoğlu, “Herkes çocukların ilgisini çekecek bir takım aktiviteler tasarlayabilir ve uygulayabilir. Fakat bu aktivitelerin içeriği veya iletişim stratejileri pedagojik olarak hitap ettiğiniz çocuk grubuna uygun değilse, fayda sağlamak isterken onlarda başka bazı dejenerasyonlara da yol açabilirsiniz” diyerek sözlerine son verdi.

ops

Yukarı