Ana içeriğe atla

ops

+90 değişiklikleri ve kriz anı reaksiyonları tercihleri etkiliyor!

15.06.2017 - 14:11

Organizasyon firmasının ayırt edilebileceği birkaç kritik nokta olduğunu belirten Akademi Organizasyon Kurucusu Kutlu Hakan Özgül, “Firmanın daha önce gerçekleştirdiği organizasyonlar ve mevcut durumda çalıştığı markalar organizasyon firmasının statüsünü belirleyebilir, fakat +90 değişikliklerinde ve kriz anında verdiği reaksiyonlar markaların çalışma kararlarını etkileyen en önemli kriterlerdir” dedi. 

Başarılı ya da başarısız organizasyon nere göre tanımlanıyor? Bir organizasyonu başarılı ya da başarısız kılan etmenler neler?
Öncelikle bir organizasyonu detayları başarıya ulaştırır. Bu başarıyı yakalamak için de konusunda uzman bir ekibe ihtiyaç duyulur. Aslında organizasyonu başarıya taşıyan en önemli iki başlık bunlardır.  Kusursuz bir organizasyon, mükemmel bir ekibin elinden çıkar. Başarılı organizasyonların en büyük sırrı budur. Bu başlıklardan bir tanesinin bile eksik olması organizasyonun başarısızlığı için yeterli olur.

Kurumsal organizasyonlarda başarının ya da başarısızlığın işletmeye yansıması nedir?
Tüm yapılan organizasyonlar belirli bir hedef kitleye hitap etmektedir. Markalar yaptıkları organizasyonlar ile bir duruş sergilemekte ve mesajlarını kendi dillerinde ve doğru şekilde bu hedef kitleye ulaştırmaya çalışmaktadırlar.
Yapılan organizasyon ne kadar kusursuz ve profesyonel olur, katılımcılarda olumlu izler bırakırsa, markanın duruşu da aynı oranda katılımcıların gözünde değerlenir. Organizasyonun hatalı, eksik ve başarısız sonuçlanması ise süreci ters yönde etkiler ve marka itibarına zarar verir. 

Kurumsal organizasyonlarda hata riski nasıl minimize edilir? Bu noktada özellikle hangi unsurlara dikkat etmeli, siz nelere dikkat ediyorsunuz?
Bizim tarafımızda doğru planlama işin yüzde 70’ini oluşturuyor. Sırasıyla brief, kreatif süreç, proje ve proje yönetimi süreçlerini eksiksiz ve doğru planlamak doğabilecek tüm olumsuzluklara hazırlıklı kılar ekibimizi. Doğru planlamanın yanı sıra doğru tedarikçi zinciri oluşturmak da önemli bir kriterdir. Biz bu nokta da hata riskini ortadan kaldırmak adına işinin profesyoneli ve kendi hizmet alanında lider tedarikçiler ile çalıyoruz. İnanın operasyon anında ekibimizde kim tedarikçi firmadan, kim bizden ayırt edemezsiniz, herkes aynı amaca hizmet ettiğinin farkında ve bütünlük içerisinde çalışır.

Peki, işletmeler organizasyon firmasını seçerken nelere dikkat etmeli? Organizasyon firması hangi özellikleri bünyesinde barındırmalı ki işletmeler o firmayı tercih etsin?
En başta organizasyonun doğru ellerde olması gerekir. Organizasyonun içeriğine uygun, o organizasyonu yapabilecek yetilere sahip ve işinin ehli bir firma ile çalışmalıdır markalar. Tüm bunların yanı sıra ahlaki değerlere sahip, sonucu olumsuz bile olsa kendileri ile doğru bilgiyi paylaşan ve tüm süreçlerde şeffaf olan firmaları seçmeye özen göstermelidirler. 
Günümüzde tüm organizasyon firmaları 360 derece hizmet vermektedirler. Bünyelerinde yaratıcı ekipleri, tasarımcıları, dekor danışmanlarını, teknik danışmanları ve birçok proje yöneticisini bulundurmaktalar. Ancak iyi bir organizasyon firmasının ayırt edilebileceği birkaç kritik nokta vardır; firmanın daha önce gerçekleştirdiği organizasyonlar ve mevcut durumda çalıştığı markalar organizasyon firmasının statüsünü belirleyebilir, fakat +90 değişikliklerinde ve kriz anında verdiği reaksiyonlar markaların çalışma kararlarını etkileyen en önemli kriterlerdir.
 

ops

Yukarı