Ana içeriğe atla

playpark

 

“2017’de bize iyi gelecek etkinliklere devam etmeliyiz”

16.01.2017 - 11:45

Aktivite Animasyon ve Etkinlik Hizmetleri Pazarlama Yöneticisi Ayşe Özdemir: “Event sektöründe son yıllardaki trend konsept oluşturmak. Bu yılda, konsept etkinlikler trend olacak” dedi.

2017 yılına yönelik organizasyon planlarınızdan bahseder misiniz? Event takviminizde neler var?
Aktivite Animasyon, her sene alternatif eğlence hizmetleriyle kendini yenileyen ve dünyadaki gelişimi aynı zamanlama ile bünyesine adapte ederek yaşayan bir firmadır. Yaşayan firmadan kasıt, bizden bekleneni çağımızın gerektirdiği şekliyle cevaplayabilme esnekliğidir.  Çağımız bizden teknolojik ve dijital uyumlanma bekliyor. Bu uyumlanma sürecimizin nihai odağı ise ne istediğini bilen, sosyal zekası gelişmiş, bilgiye anında ve hızlıca ulaşabilen, farklı yaş aralığındaki insanların dikkatini çekerek, hızlı yaşam süreçleri arasında bir mola verdirerek nefes alabilmelerini sağlamanın yollarını aramak.
2017 senesindeki projelerimizde de her sene olduğu gibi bireysel ve kurumsal, çocuk ve yetişkin yaşantı analizleri doğrultusunda ilerlememiz gerekli. Bunun için yaratıcılığı, üretmeyi, deneyimlemeyi, bireyin içindeki adrenalini, coşkuyu, yapabilirimi harekete geçirecek, sanatsal, bilimsel, teknolojik ve performansa dayalı, bireysel ve ekip ruhunu pekiştirecek atölyelerimiz, şirket toplantı ve piknikleri, aile günleri etkinliklerimiz, AVM projelerimiz, yılbaşı, sevgililer günü, milli ve dini bayramlarımız gibi özel gün turnuva ve yarışmalarımız ile müşterilerimize ulaşacağız.

Event sektöründe bu yıl yeni konseptler ve trendler neler olacak?
Aslında bu soru, içinde cevabını da barındırıyor. Evet, event sektöründe son yıllardaki trend, konsept oluşturmak. Bu yılda, konsept etkinlikler trend olacak.  
Konsept, kavram demektir. Bir nesnenin veya düşüncenin zihindeki soyut ve genel tasarımıdır. Sektörümüzün konsept oluşturma kaygısının nedeni ise etkinlik planlama amacının ardındaki düşünceyi, bireyin zihninde kavramlaştırmaktır.  Zihinlerde kavramlaştıracağımız düşünceyi; içerik, teknolojik, eğlence, iletişim ve görsel aşamalarını bir tema altında sunarız. İster bir firma çalışanı ya da bir AVM ziyaretçisi olsun; parça parça sunulmuş, birbiriyle alakasız etkinlikler ile anlamı parçalamak yerine, etkinliğin tüm aşamalarını anlamlı, bütünün ahengi ve cazibesi ile temayı kurgulayarak, kişinin kavramlaştırma sürecine destek sağlarız.
Bu sene uygulayacağımız konseptler, sanat, bilim, teknoloji ve spor dallarından esinlenerek oluşturacağımız temalar ile bireyin farkındalığı odaklı olacak. Yani, trendimiz birey, temamız farkındalık, uygulamamız konsept etkinlikler... 

Organizasyon sektörü için 2017 yılı sizce nasıl bir yıl olacak? Malum 2016 yılında yaşanan pek çok olay sektörü olumsuz etkiledi.  2017 sektör için umut ve yeniden canlanma yılı olabilir mi?
Ülkemiz genelinde 2016 senesi için, “ah 2016 ah” şeklinde bir iç çekiş olduğu şüphe götürmez bir gerçek. 2016’da ülkece çok acılar çektik, çok üzüldük. Toplumsal travmalar yaşadık, defalarca milli yas ilan ettik. Tüm bunlar insanımızı güvensiz ve tedirgin hissettirdi.
Sektörümüzde ise, etkinliklerin anlaşılır iptallerine, ertelemelerine neden oldu. Yaşamın devam ettirilmesinde gerekli manevi ve maddi döngünün sekteye uğraması, planların bozulması hem bireysel hem de kurumsal olarak bizleri ve müşterilerimizi de doğal olarak etkiledi.  Bireysel ve toplumsal bu çöküşün ardından “ne yapmalıyız?” dedik. Cevap klasik bir gerçekti. Umudu yaşatmaya devam etmeliydik. Peki, umudu nasıl yaşatacaktık?  Türkiye gibi, insanımız gibi bizde düşündük, biz de geçmişimize baktık.  2016 senesinde 15. yılımızı kutladığımız şirketimizin kuruluş amacı, öncelikle mutlu bir çalışma ortamının devamlılığını sağlamak, mutluluğu paylaşmaktı. 15 yıl önce belirlediğimiz, standardımızdan sapmadan, kaliteden ödün vermeden, araştırarak ve geliştirerek, part time ve full time ekibimizi eğitimlerimizle destekleyerek, en önemlisi her zaman birlikte olmak prensibimizi yine aynı yolda yürüdüğümüz müşterilerimizle paylaşmaktı. 
Farkındalığın farkında müşterilerimiz ile umudu yaşatacak kurumsal motivasyon etkinlikleri düzenledik. Çalışanları umuda, hayata ve birlikte olmaya çağırdık. Bu müşterilerimize ve bize iyi geldi. 
“2017 sektör için umut ve yeniden canlanma yılı olabilir mi?” sorunuza cevabım, olabilir ya da olamayabilir değil, ancak  2017’de bize iyi gelecek etkinliklere devam etmeliyiz.
2001 senesinde “Eğlendirmek ciddi bir iştir” sloganıyla başlayan yolculuğumuz, seneler içinde, müşteri ve çalışan ahengi neticesinde “Sizi oyuna, oyunu size getirdik” şeklinde, samimi ve esprili bir hal aldı. Belki de 2017’de “Bir yerde etkinlik varsa orada umut vardır” sloganıyla, umut etmenin gerekliliğini birlikte devam ettireceğimiz sektörel bir slogan oluşturmalıyız. Neden olmasın?

Yenilikleri nasıl takip ediyorsunuz? 
Yoğun rekabetin yaşandığı ülkemizde, yenilikler çoğunlukla yurt dışındaki fikirlerin ülke koşullarımıza uyumlanması ile gerçekleşiyor. Bizde, yurt dışında gelişen yeni etkinlik, ürün fikirlerine kayıtsız kalamıyoruz. Ancak asıl derdimizi, bu yeniyi ülke koşullarımıza nasıl uyarlayacağımızın çözümü oluşturıyor.  Çözümümüz ise gelenekten ve bilinirlikten uzaklaşmadan adaptasyonu sağlamak...

playpark

Yukarı