Ana içeriğe atla

S

 

Yeni Nesil AVM’ler

13.05.2019 - 10:42

YENİ NESİL ALIŞVERİŞ MERKEZLERİ NE DEMEKTİR?
Artık projeleri geliştirirken 2 boyutlu düşünmüyoruz. Alışveriş merkezini ziyaretçilerin sadece ticari gereksinimlerini karşılayacakları bir yapıdan ziyade, doğayla iç içe geniş peyzaj alanları, ailece vakit geçirebilecek sosyal ve kültürel alanlar, geniş metrekarelerde yapılan eğlence merkezleri, cadde konseptleri, geniş ve ferah mimari özellikleriyle şehrin ritminden yorulanlar için farklı bir bakış açısı oluşturuyor ve yeni nesil AVM’ler hızla artarak sektörün de başka bir yöne evrilmesine sebep oluyor. 
Önümüzdeki süreç, yeni nesil alışveriş merkezi projelerini yani alışveriş merkezlerini konut, iş merkezi ve hatta otel kombinasyonunda geliştirmeyi zorun kılacak. Zira alışveriş merkezlerinde “catchment area” olarak belirlenen hizmet alanının 5 dakikadan az bir süreye indirgenmesi alışveriş merkezinin başarılı olmasında önemli rol oynamaktadır.

GÜÇLÜ MARKA KARMASI 
Öncelikli olarak marka karması çok önemli. Önceden perakendeciler bütün yeni açılan alışveriş merkezlerinde yer almalıyız düşüncesine sahiptiler. Ancak şimdi bu düşünce hakim değil. Bu kadar çok alışveriş merkezinin olduğu bir yere girmek yerine, açılan alışveriş merkezlerine girip girmeme konusunda çok iyi fizibilite yapıp sağlıklı karar veriyorlar. Bu sebeple bir alışveriş merkezinin başarısı için ilk şart marka karmasının çok iyi olmasıdır.

ALIŞVERİŞTEN ÇOK DAHA FAZLASI 
Yeni nesil yani dördüncü nesil dediğimiz AVM’ler keyifli atmosferleriyle ziyaretçilerine farklı bir deneyim sunuyor ve alışverişten çok daha fazlasını vaat ediyor.  Ziyaretçiler tek merkezde tüm ihtiyaçlarını karşılayabilmesinin yanında sosyal ve kültürel anlamda uzun saatler geçirebilecekleri yeni nesil AVM’leri daha fazla tercih ediyor.

İLİŞKİ YÖNETİMİNİ İYİ YAPAN KAZANACAK 
“Başarılı ve kalıcı olmak için konsept değiştirmek, farklı konseptler kurgulamak ve yeni nesil AVM olarak hizmet vermek yeterli mi?” sorusu akla geliyor? Bir AVM için mimari özellikler, lokasyon ve konsept özellikleri ne kadar önemli ise “İlişki Yönetimi”de büyük önem taşıyor. Burada yapılması gereken şey ise deneyim tasarımı olacak. Müşterilere en iyi deneyimi yaşatan yeni nesil AVM’ler bu yarışta ipi göğüsleyecek. Yeni nesil AVM’leri sadece alışveriş, yeme içme, sinemaya gitme alanları olarak değil; kişisel gelişim alanları, sanat ve spor merkezleri, seminer, workshop alanları haline getirecek, ilişki yönetimini iyi başaran ve her anı doğru avantaja çevirmeyi bilen yönetimler pastadan almak istedikleri dilimi bu süreçte kolaylıkla elde edebilecek. 

ALIŞVERİŞ MERKEZİ AKADEMİSİ 
Yeni nesil alışveriş merkezlerinin en önemli özelliklerinden birisi de alışveriş merkezleri çalışanlarına yönelik toplam kaliteyi yükseltmeyi hedefleyen projelerdir. Alışveriş merkezi yönetimleri, kuracakları alışveriş merkezi akademisi ile mağaza çalışanlarına yönelik satış, pazarlama / perakendecilik eğitimleri; tesis yönetimi çalışanlarına yönelik olarak da, verilen hizmetlerdeki toplam kaliteyi artırmayı hedeflemelidir. Akademide yapılan yarışma, etkinlik ve aktivitelerle çalışanların sosyal yaşamına da katkıda bulunmak mümkün hale gelecektir. Alışveriş merkezleri, akademi projesiyle bünyesindeki binlerce çalışanın kişisel ve kariyer gelişimini arttırmakla birlikte işyerine ‘aidiyetlik’ duygusuna da vurgu yapmayı amaçlamalıdır.

n

Yukarı