Ana içeriğe atla

nara

10.03.2021 - 14:10

Sanırım hiçbirimiz geçen yıl bu zamanlarda ilerleyen günlerde sektör genelini ve daha önemlisi tüm dünyayı değişmeye-uyum sağlamaya itecek küresel bir salgını hayal bile etmiyorduk. Bugün geldiğimiz noktada ise Mart ayında ülkemizde hissetmeye başladığımız bu salgına kendimizi, hayatımızı ve iş yapış şekillerimizi adapte ederek uyum sağlamaya çalışıyoruz. Sektör geneline baktığımızda Mart ayı itibariyle karantina ile başlayan kapanma süreçleri tüm paydaşlara bu yeni sisteme nasıl uyum sağlayarak hayata devam edebilecekleri sorusunu getirdi.

JLL Türkiye olarak AVM Yönetimi ve ilgili tüm merkez departmanlarımız bu sürece nasıl uyum sağlayacağımızın tartışmalarına başlayıp, AVM’lerin kapandığı gün itibariyle, açılacağı güne operasyon, kiralama, pazarlama, mimari ve konsept yenilikler ve ihtiyaçların planlanması adına neleri planlayarak öncü olabileceğimiz uygulamalar oluşturmaya çalıştık.

Bugün geldiğimiz noktada gerekli yeni düzenlemeler hem sektörel anlamda hem de devlet kurumları tarafınca hayatımıza girmiş bulunmakta ve hayatımıza bu süre zarfında giren birçok yenilik belki pandemiden bağımsız olarak bizlerin yeni alışkanlıkları haline gelmiş olacak.

Sanırım hepimiz online toplantılarla hiç olmadığımız kadar iş yapar olduk geçtiğimiz aylarda ve bu sistemi pandemi sürecine kadar hiç kullanmamış birçok kişi veya kurum artık daha sık iletişim kurulabildiğini ve maliyetleri minimize etmeyi konuştuğumuz günümüzde daha verimli hale geldiğini görmüş durumda ve ilerleyen yıllarda bile kullanılmaya devam edeceğe benziyor.

AVM Yönetimi Saha Ekiplerimiz ve Merkez Departmanlarımız saha ziyaretleri veya şirket merkezli toplantılarda bir araya gelirken seyahat ederek mümkün olamayacak aynı günde 2 farklı şehirdeki toplantıları artık online olarak organize edebiliyor ve periyodik seyahatlerin yanında bu toplantılar ve işimize kattığı verimlilik bundan sonraki süreçte ana araçlarımızdan olacak.

Tüketici davranışları açısından ise online alışverişin tavan yaptığı aylar yaşadık ve trend hızla aynı çizgide devam ediyor. Perakendeciler kendilerini bu sürece uyumlayarak mağaza ve online satış kombinasyonlarına entegre olurken AVM’ler de buna paralel online satış sitelerinin AVM teslim noktaları oluşumuna hızla uyum sağlıyor. Tüketiciler tarafında ise eminim hayatında ilk kez 2019 Mart ayından itibaren online alışveriş kanallarını kullanmış ve bundan sonra kullanmaya devam edecek milyonlarca yeni kullanıcı oluşmuş durumda.

AVM Operasyonları veya perakendeci kanadında ise hijyen ve bağlı risk analizleri artık ek maliyetler olarak görülmekten uzaklaşıp bir temel unsur haline geldi ve AVM ziyaretçileri için ise önümüzdeki dönemde bir standart arayışı olarak devam edeceği kesin. Son olarak Eylül ayında gündemimize giren TSE standartları belgelendirmesi gene pandemi sürecinde başlayan bir uygulama olmakla birlikte sonraki süreçte pandemiden bağımsız bir belgelendirme olarak sektörde yer bulacak ve yeni versiyonları eklenerek bizlerin ziyaretçilerimize ve tüketicilere sunmak zorunda olduğu kalite belirleyici birçok ek maddeler ile geliştirilerek yeni bir gereklilik olarak hayatımızda yer alacak.

Örnekleri sektör geneli ve tamamen bireysel birçok maddeler ekleyerek çoğaltabileceğimiz görünmekte.

Tatsız bir dönemi tüm paydaşlar olarak el ele atlatmaya çalıştığımız bu günlerde hayatımıza kabul etmekte başlarda zorlandığımız birçok yeniliğin, iş yapış şeklinin aslında sonraki günlerimizin daha da güzel ve başarılı olmasına ortam yaratacak yenilikler iyileştirmeler olduğunu düşünerek, bu dönem zarfında JLL Türkiye bünyesinde hem kendimize hem de temasta olduğumuz tüm paydaşlara daha fazla katkı sağlayıp, YA SONRA? diyerek hep bir adım ilerisini planlamaya devam edeceğiz.

YA SONRA?’larımızın bizleri daha mutlu, sağlıklı ve başarılı günlere taşıması dileklerimle.

nara

Yukarı