Ana içeriğe atla

ops

Pazarlamada unutulan kiracıların gizli gücü

02.08.2017 - 13:46

Geçen sayıda alışveriş merkezi müdürünün yönetenden çok koordine edene yönelmesi gerektiğini, iletişimi her alanda güçlendirmesi gerektiğini yazmıştım. Yine iletişim ve sinerjiyi arttırma hedefi çizgisinden gidersek bu 3. yazımda pazarlama konusuna değinmek istedim.
Pazarlama yöneticisinin hedefi aktivite planı yaparak bunu uygulamaktan ve bunun için gerekli ajanslar ile iletişim kurup artık rutine dönen işleri yapmaktansa hedefi AVM’nin olması gerektiği sektör konumunu, bunun için gerekli araçları kiracıları da dahil ederek tespit etmek, bu yönde tüm imkanları kullanarak sinerji yaratmak olmalıdır. 
Mağaza çalışanları direk olarak müşteri ile muhatap olan kişilerdir, sıcak satışın içerisinde olmasından dolayı AVM ile ilgili en güncel bilgiye ulaşabileceğiniz kişilerdir, bu hazır bilginin yani değerin ne kadar farkındayız? 
Her sene müşteri anketleri yaparak ciddi paralar harcıyoruz, peki hiç çalışanlara yönelik anket yaptık mı? Diğer taraftan müşteri ile temas halinde olan mağaza çalışanları AVM’nin sağladığı imkanlara ve stratejisine ne kadar hakimler? AVM Yönetiminin ne düşündüğünü, neyi hedeflediğini biliyor mu ve bu hedefi ne kadar sahipleniyorlar?
Kiracı marka pazarlama sorumlusu ile AVM pazarlama yöneticisinin iletişimini arttıran, mağazaların planladıkları kampanyaları dikkate alarak hizmet ve stratejilerini geliştiren, tek taraflı değil iki taraflı düşünerek mağaza çalışanını da düzenli olarak bilgi ile güçlendiren, farkındalık yaratan ve aidiyet algısını arttıran yönetimlerin başarılı olmaması gibi bir seçenek yok. Müşteriniz hemen yakında yer alan ve benzer etkinlikleri yapan rakip AVM’de de var olan aynı markadan alışveriş yapmaktansa neden sizi tercih etsin? İşte bu çabanız yani bu gücü ortaya çıkarıp, kullanmanız size fark yaratabilir. 
AVM’nin stratejisini ve yakın dönem pazarlama planlamasını anlatan sunumlar, trendlerin paylaşılması, düzenli geri bildirimlerin değerlendirileceği, gelecek adımların ortak tartışılabileceği, mağaza çalışanları ile workshoplar organize edilebilir. Evet, rutin işiniz içerisinde bu organizasyonu başta koordine etmek zor gelebilir, ama rutine girmesi ardından büyük fayda sağlanacağına eminim.
Bu tip sinerji çalışmalarına ilave olarak yurt dışında örneklerini gördüğümüz ama sektörümüzde yapılmayan diğer bir husus ise, kiracı ve müşteri ilişkilerini geliştirmeye yönelik kiracılarınız için çalışanların katılacağı eğitim seminerleri organize etmek sektörde bir farklılık yaratabilir, bu size yukarıda bahsettiğim gücü arttırma ve kontrol etme imkanı da verecektir.
Gelecek yazımda güvenlik, temizlik ve teknik gibi alışveriş merkezlerimizin olmazsa olmaz konfor şartlarını sağlayan servis hizmetlerine değiniyor olacağım. Görüşmek üzere sevgiyle kalın. 
 

ops

Yukarı