Ana içeriğe atla

playpark

 

Pazar payınızı metrekarenizden bağımsızlaştırabilirsiniz

11.04.2018 - 12:10

Geçmişte bir ya da birçok mağaza sahibi olan birisi için; özenle donatılmış rafların önünde potansiyel alıcıyı beklemek kaçınılmaz bir durumdu. Daha fazla kişiye ulaşmanın yolu da yalnızca etkili birkaç tanıtım materyali hazırlamak veya sözüne güvenilir eşin – dostun referansını almaktan geçiyordu. Günümüzde kısıtlı ama etkili bu iki yöntem geçerliliğini devam ettiriyor olabilir ama bu yöntemlere veya bir ya da birçok mağaza sahibi olmayan kişiler; olanlara göre çok daha yüksek ciroya ve karlılığa sahip olabiliyor. Kısıtlı kaynağını etkili kullananlar fırsatları değerlendirirken, etkileyici kaynaklarını doğru yönetemeyenler; fırsatları değerlendirenleri şaşkınlıkla izler bir hal aldı.

Peki ya siz hangisisiniz?
Aslında pekte derin düşüncelere dalmaya gerek yok; birçok şey yüzeysel bir bakış açısıyla dahi anlaşılabiliyor. Önceden potansiyel alıcılarınız sizin onlara sunduğunuz ürünlerle ilgileniyordu. Oysa bu günlerde; sizin büyük şeyler sunuyorum diye düşündüklerinizi bir standart olarak beklerken, yine sunduklarınızın yarattığı duygu, verdiği statü, yaşattığı heyecan vb. detaylarıyla daha çok ilgileniyorlar. Neden sizinle aynı ürün veya hizmeti sunan rakipleriniz sizden daha hızlı yol alabiliyor? Çünkü artık insanlar ‘deri bir ayakkabıyı; günün yorgunluğunu kendileriyle paylaşabiliyorsa’ , ‘bol malzemeli bir pizzayı; kalorisi hesaplanmışsa ve diyet listesine uyuyorsa’ , ‘ ipek bir gömleği; tenine değdiğinde hayatın sert yanlarını yumuşatıyorsa’ ve daha nice ürünü veya hizmeti -se ise, -sa ise alıyorlar. Belki de şimdiye kadar kaçırdığınız nokta tam olarak burasıdır. Saydıklarımız veya sayamadıklarımızda birinci seçeneğin en iyisini sunuyor olsanız bile, bir türlü potansiyel alıcılarınıza ikinci seçeneği yaşatmadınız – yaşatamadınız. 

Evet diğerleriyle aynı şeylere sahipsiniz ve hatta onlardan daha fazla yatırım yaptınız.
Neredeyse herkes potansiyel alıcılarına ulaşabilmek için gerekli reklam, satış ve pazarlama materyallerine sahip. Logo ve kurumsal kimlik tasarımı ile başlayıp, web site tasarımı, sosyal medya yönetimi, reklam planlamaları ve uygulamaları, afiş, broşür, katalog tasarımı ile devam eden bir süreçten bahsediyoruz. Hepimiz biliyoruz ki birçoğunuz; kısıtlı kaynaklara sahip olanlardan daha yüksek yatırım maliyetleri ile bu çözümlere kavuşuyorsunuz. Peki ya sorun nerede? Bu çözümlere düşük yahut yüksek maliyetle olması önemsiz olacak şekilde herkes ulaşabiliyor. Sorun; sahip olduklarınızın sizi nasıl anlattığı ve sizin onları nasıl yönettiğiniz. Bir düşünsenize, karşınıza geçip; “Biz marka ve reklam ajansıyız.” dememiz mi, yoksa “Biz bir şirketin; ürün veya hizmetlerini markalaştırmalarını sağlarken aynı zamanda potansiyel alıcıları ve faal oldukları pazardaki rakipleriyle olan iletişimlerini tasarlayarak gerçek bir profesyonel olmalarına yardımcı oluyoruz.” dememiz mi daha etkileyici olur?

Herkesin sahip olduğuyla yalnızca herkes gibi olabilirsiniz ve farklıyı yapan, herkesin önüne geçme ihtimalini en çok artıran olacaktır.
Hazırladığınız çalışmaları planlarken; ürün veya hizmetinizin en iyi bilinen yanlarını anlatıyorsunuz değil mi? Unuttuğunuz bir şey var; sizinle aynı alanda faaliyet gösteren diğer kişilerde aynısını anlatıyor. Bu anlattıklarınız potansiyel alıcılarınızın standart olarak hepinizden beklediği şey. Satış ve pazarlama stratejileri her gün değişerek gelişiyor. Siz sahip olduğunuz bir sistemi; tecrübe ederek geliştirmeye çalışırken: O çoktan değişmiş ve sahip olduğunuzdan daha gelişmiş bir stratejiye dönüşmüş oluyor. Oysa sizin anlatımlarınız; açıldığınız günden beri aynı, web siteniz; kurulduğu günden beri güncellenmemiş, sosyal medya paylaşımlarınız; yaptığınız ilk paylaşımlarla aynı çizgide ilerliyor ve birileri geliyor; kısıtlı kaynaklarıyla sizin gözden kaçırdığınız ne varsa kullanarak önünüze geçiyor. Kaybetmemek için iki basit kural var. Birincisi; ne kadar çok kaynak değil kaynaklarınızı ne kadar etkili kullandığınız. İkincisi ise başarılı olmak için kendiniz gibi değil potansiyel alıcılarınız gibi düşünmeniz gerektiğidir.

playpark

Yukarı