Ana içeriğe atla

S

 

MİLENYUM NESLİ DUYARLI VE ÇEVRECİ; DUYGULARINA DOKUNMAK ZORUNDAYIZ

20.08.2019 - 10:53

AAA

Atlantis Funny City Pazarlama Müdürü Aslı Yurdakul

Herşey o kadar hızlı akıyor ki bunu defalarca okuduğunuzu ve duyduğunuzu da biliyorum. Klişe tekrarlardan değil gücüne inandığım sözlerle, örneklerle anlatacağım sizi yormadan.
Günümüz koşullarında bir ürünü, hizmeti servis ederken, hiç olmadığı kadar hızlı aksiyon planlaması gerekiyor, kaldı ki bir adım geriden gelinen her gün işletmelere pahalıya mal oluyor.
Dünyanın en hızlı reklam ajansı olma amacıyla yola çıkan WFA size, ne istediğinizi sorduktan tam 24 saat sonra ana hatlarıyla kampanya modelini gönderiyor, dahası brief’i beğenmezseniz paranız iade. Üstelik bu iddialı atak karşısında rakip firmalar da aynı şekilde çalışmalar başlattı.
Bir sosyal medya reklam paylaşımı Z jenerasyon tarafından 1 saniye içinde kapatılıyor ve yine mecbur bırakıldıkları reklam izlemelerini de süresi biter bitmez saliseler içinde kapatıyorlar. Yapılan çalışmalara göre de sanıldığı gibi hiçbir fikre sahip olmadıkları yönündeki savlar gerçeği yansıtmıyor.
Hassas, çevre dostu ürün ve hizmete daha yakın, insan ve hayvan haklarına karşı duyarlı, merhamet sahibi, organik yaşama, sağlıklı beslenmeye uzun vadede ilgisinin artacağı tahminleri doğan çalışma sonuçları var.
Yani çabalar, cüzdanı değil, kalbi, vicdanı da hedef almalı gibi gözüküyor.
Ve yine burada şu söz akla gelebilir, sosyal medya teknolojiden daha çok psikoloji ve sosyoloji ile ilgilidir.* “Brian POLIS’’
Şirketler uzun dönemde birkaç jenerasyona birden hizmet verebilir olmak adına işi sıkı tutmak durumundalar.
Philip Kotler, ‘’Pazarlamanın amacı satış gayretlerini gereksiz hale getirmektir.’’ sözü ile iyi bir kampanya stratejisinin nasıl sonuç doğuracağını en net şekilde anlatmıştır. Reklam ise bu stratejiyi besler.
Pazarlama kurguları, reklam planlamaları gibi en kritik başlıklar da bile güçlü olmak için yeterli değil.
Twitter en güçlü platformlardan biriyken pek çok firma kontrolsüz alan olmasını baz alarak uzaklaşınca alt sıralara doğru geriledi. Fotoğraf ve video paylaşılan mecralar güçlenirken insta storyler devreye girdi ki hayatımızda ne kadar kalacağı meçhul. Yine yazının ortasında belirttiğim gibi her şeyden 5 saniye içinde sıkılan bir kitleye de sıkılmadan saatlerce toplantılarda kalan sabırlı bir jenerasyona da aynı ürünü, hizmeti servis ederken reklamcıların hep bahsettiği ‘’parmak durduran’’ olabilmek duygusal zeka, müthiş deneyim, dahice fikirler gerektiriyor. Artık pazarlama devleri yaptıkları tüm açıklamalarda dahice fikir aramak yerine farklı kitlelere hitap edecek mikro modellemeler peşinde olduklarını da söylüyorlar bu da yine değişimin başka bir yüzü. 
Ünlü sözlerden biri de ‘’Kalıcı bir slogan binlerce like’dan daha iyidir.’’
Sloganları ile parlayan Türk markalardan örnek verelim: 
“Kirlenmek Güzeldir”, “Ayşe Teyze”, 
“24 Saat Boyunca Bembeyaz Gülüşler”, “Siz Buna Değersiniz” 
Benim kişisel favorim ise her daim çalma melodisi ve sloganı ile dünya üzerinde bilinirlik yaratan ve sadece hatırla dediğimde hemen aklınıza gelecek olan ‘Connecting People’ sloganı ile Nokia. Bu telefon çalma müziği gerçek bir hafızaya kazınma ve söylenir söylenmez akla gelen melodi, teknolojinin ilerlemesindeki başlangıç markalarından olan Nokia’yı akıllara çok güçlü yerleştirdi.
Dijitalleşme kaçınılamaz; bilinçli, yardımsever, sosyal duyarlılık sahibi yeni bir milenyum nesli geliyor. Tüm bunları bir dahaki yazıda ‘Yeni Trend Bu’ , ‘Şimdi Herkes Bunu Konuşuyor’ konu içeriğiyle değiştireceğimi tahmin ederek,  makro değişimi kabullenip, parçası olalım. 

GGG

Yukarı