Ana içeriğe atla

d's

 

17.01.2020 - 16:16

FRANCHISE VERMEYE HAZIR MISINIZ? 

Franchise sistemine girmek isteyen markalar için franchise nasıl verilir? Girişimciler için franchise nasıl alınır?  Konusunda, konunun uzmanları bugüne kadar binlerce makale yayınladı.  Konunun öğrenilmesi ve bilinç yaratılması açısından çok da faydalı yazılar oldu …
Markaların franchise verme sürecinde 11 adımı daha net olarak sizlerle paylaşmak istiyorum. Burada markanın gerçekten alması gereken hizmetler nelerdir biraz bunlardan söz edelim…

11 Adım’da FranchIse Nasıl Verilir?
1- İşletmenin karlılık analizi hesaplama
2- Franchise bedeli ve yatırım bedeli belirleme (işletme analizi ile doğru orantılı)
3- Franchisor ve franchise için 5 yıllık gelir planlama 
4- Pazar / rekabet analizi kapsamında konumlandırma
5- Bölge seçim kriterleri oluşturma ve bölge planlama
6- Şube standartlarının belirlenmesi
7- Eğitim ve denetim planlama
8- Operasyon el kitabı hazırlanması
9- Franchise sunum dosyası- broşür hazırlanması
10- Franchise sözleşmesi hazırlanması 
11- Franchise profili belirleme, pazarlama stratejilerinin belirlenmesi

Öncelikle franchise bedeli belirlemeden bahsedelim biraz.  Evet, franchise (isim hakkı) belirlemenin bir tekniği bir hesaplaması var… Sisteme geçiş yapmak isteyen markaların genellikle kriter aldığı nokta   rakiplerin üzerinden bir franchise bedeli belirlemek oluyor…. Oysa ki 5 yıllık gelir projeksiyonu, şube sayısı, yatırım geri dönüş süresi, büyüme hızı, franchise bedeli ve royalty bedellerini belirlemek için gerekli parametrelerdir. Bununla birlikte markanın hedeflediği girişimci profili de önem arz etmektedir. 
Keza markanın Anayasası olarak adlandırdığımız Operasyon El Kitabı… Konunun uzmanı Hukukçular ile hazırlanmış franchise sözleşmesi… Eğitim ve Denetim planlaması … Olmazsa olmazlar arasında …
Franchise pazarlama stratejileri; Franchise ile büyümeyi hedefleyen bir markanın alt yapısını tamamladıktan sonra ortaya koyması gereken, doğru pazarlama stratejisi ile büyümektir. Markanın gücünü, karlı model olduğunu anlatmanın önemli olduğu kadar, farklı olduğunu anlatmak; girişimcinin kafasındaki neden bu markadan franchise almalıyım? sorusunu yanıtlamak gerekmektedir.  3000’den fazla franchise veren markanın bulunduğu Türkiye Franchise pazarında, markalar; farklı, karlı, şeffaf, iyi yönetilen işletmeler olmalıdır. Bilinçli girişimcinin kafasındaki tüm soruları açıklıkla cevaplayacak ve müzakereleri doğru yönetecek marka, büyüme yolunda adımlarını hızlıca atmaya başlamış demektir….

d's

Yukarı